Valmieras Ziņas
makonis
-6°C
Vējš: 3 m/s

Valdis Stiģis: Problēma nav mācību transporta skaitā, bet kursantu gatavībā braukt pa pilsētu (3)

Portāls “Valmieras Ziņas” jau informēja, ka Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas sēdē 21.februārī tiks skatīts jautājumu par iespējamu mācību braucienu ierobežošanu noteiktos laikos un vietās Valmierā. Tikmēr noskaidrojām, kā situāciju vērtē komisijas priekšsēdētājs, VAS “Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) Valmieras rajona priekšnieks Valdis Stiģis.

“CSDD Valmieras nodaļā vadītāju kvalifikācijas iegūšanas eksāmenus ierodas kārtot pretendenti galvenokārt no reģiona, kas ietver bijušo Cēsu, Limbažu, Valkas, Valmieras rajonu. Šajā teritorijā darbojas ap 20 autoskolas. Katra no tām piedāvā iespēju kursantiem veikt mācību braucienus tajā vietā, kur tik kārtots eksāmens. Šī vēlme ir saprotama, taču lielākā problēma nav, ka visi brauc uz Valmieru mācīties.

Galvenais ir tas, ka daļa kursantu vēl nav gatavi braukt pa pilsētu. Instruktori pārāk agri laiž topošos vadītājus sarežģītajos satiksmes apstākļos. Viņiem vēl būtu sava meistarība jāizkopj poligonā un nomaļākās ielās.

Manuprāt, kursantiem braukt pa Valmieras centru intensīvas kustības laikā vajadzētu neilgi pirms eksāmena kārtošanas, lai pārbaudītu viņu gatavību – spēju iekļauties plūsmā un tikt galā ar stresu, ko rada neparedzami apstākļi. Pašam instruktoram būtu jāizvērtē, vai viņš ir pareizā laikā Valmieras ielās ar īsto kursantu.

Piekrītu tam ikvienam autovadītājam jāprot vadīt transportlīdzekli, neatkarīgi no vietas, kur cilvēks dzīvo, ir mācījies braukšanu vai kārto eksāmenu.

Esam arī pamanījuši, ka kursanti ir iemācījušies no galvas ceļazīmes un vienvirziena ielas Valmierā. Radikāls risinājums būtu pārcelt eksāmenu kārtošanu uz Cēsīm vai citu pilsētu, taču tas radīs neērtības daudziem pretendentiem un ar laiku veidosies līdzīga situācija kā Valmierā.

Nav iespējams arī rīkot izbraukuma eksāmenus dažādās pilsētās organizatorisku apsvērumu dēļ, jo to pretendentu skaits, kuri ik dienas kārto eksāmenu, ir diezgan liels. Nav tie laiki, kad “žigulītī” iesēdās četri pretendenti un stundas laikā visi bija nokārtojuši eksāmenu. Katra vadītāja eksāmens ilgst 40 minūtes, kuru, laikā tiek pārbaudīta viņa kompetence un reakcija stresa situācijās. Topošajiem vadītājiem jau pašlaik ir iespēja kārtot eksāmenu jebkurā no CSDD nodaļām visā Latvijā, kur šādu pakalpojumu nodrošina. Agrāk varēja kārtot tikai tajā vietā, kur esi mācījies.

Pašvaldības savā administratīvajā teritorijā ir tiesīgas noteikt laikposmus un ceļus, pa kuriem laikā no plkst.7.00 līdz 10.00 un no plkst.16.00 līdz 20.00 aizliegti mācību braucieni. Taču no otras puses arī kursantam ir nepieciešams dot iespēju uzlabot savu meistarību un aprast ar sarežģītiem braukšanas apstākļiem.

Diez vai būtu pareizi, pasargājot pārējos satiksmes dalībniekus no neērtībām, liedzam apmācāmajiem piedalīties satiksmē, kad tā ir visblīvākā. Gluži otrādi, kārtojot eksāmenus pa dienu mums, ir pretēja problēma – satiksmes intensitāte ir pārāk maza, tādēļ nerodas situācijas, kurās varam pietiekami pārbaudīt pretendentu prasmes un spējas.

Daļa no vainas par sastrēgumiem jāuzņemas arī autobraucējiem. Visi mēs vēlamies braukt vienā laikā. Kad es dodos uz darbu pusastoņos, nav problēmu tikt pāri tiltam. Taču, salīdzinot ar Rīgu, šādu īslaicīgu “korķi” nevarētu nosaukt par sastrēgumu.

Manuprāt, visiem satiksmes dalībniekiem vajadzētu būt saprotošiem un iecietīgiem, jo nekādus radikālus risinājumus satiksmes uzlabošanai pār tiltu nav iespējams veikt.

Savulaik bija doma par pilna apvedceļa apļa izveidi, būvējot otru tiltu vai vēl viena tilta būvniecību pilsētā, bet pašreizējos apstākļos šīs idejas nav īstenojamas gan finansiālu apstākļu, gan citu šķēršļu dēļ. Mums ir jābūt pateicīgiem par to, ka pilsētai ir apvedceļš un vēl viens tilts, kas ir būtiski atslogo transporta plūsmu un kalpo kā rezerves variants krīzes situācijā.

Jautājumu par iespējamu mācību braucienu ierobežošanu noteiktos laikos un vietās Valmierā skatīsim nākamās Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas sēdē 21.februārī. Uzklausīsim arī kādas autoskolas pārstāvi. Grūti pateikt, kā lems komisijas locekļi. Arī es pagaidām neesmu pilnībā formulējis savu nostāju. Iespējams būs jāveic autoskolu un autovadītāju aptauja.”

Portāls “Valmieras Ziņas” aicina lasītājus paust arī savu viedokli, komentējot šo rakstu!

Komentējot Jūs piekrītat Lietošanas noteikumiem.

    Angelina - 17.02.2017 Atbildēt

    Braucu ikdienā jau vairākus gadus un arī darba dienās no rīta pirms astoņiem, vai vakarā pēc pieciem. Sastrēgumus rada autoostas rajona gājēju pārejas. No rītiem virzieties no centra puses sastrēgumus rada, neiecietīgie, steidzošie auto vadītāji. Ieņemot otru joslu, apbraucot centra goda apli un nogriežas uz tilta pusi – jo šajā brīdī viņiem ir priekšroka. Par šiem gadiem neviens no mācību autotransporta nav man traucējis, vai aizkavējis. Rodas jautājums – Vai tiešām tik daudz Valmieras autovadītāji ir iesnieguši sūdzību, ka tiek veltīts laiks un resursi, šāda jautājuma izskatīšanai?! Lai veicas jaunajiem autovadītājiem, jo galvenais uz ceļa ir pieklājība. Katrs dažkārt steidzas, bet pieklājību pret citiem nevajag zaudēt!

    Bozis - 18.02.2017 Atbildēt

    Valmierā nav sastrēgumu, tā ir intensīva satiksme!!

    Karīna Meinarte - 20.02.2017 Atbildēt

    Es tikai par mācību braucienu ierobežošanu noteiktos laikos, īpaši 8 no rīta un 17 vakarā!!!!!!! Sen jau vajadzēja!

"Valmieras ziņas" jautā

Kas ir galvenais iemesls sastrēgumiem Valmierā?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Mūsu partneri