Valmieras Ziņas

Plāno celt tehniskās apskates cenas vieglajiem auto un kravas auto ar masu līdz 3,5 tonnām

Lasīšanas laiks: 3 min

Plānots celt tehniskās apskates izcenojumus vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām, paredz ceturtdien valsts sekretāru sanāksmē izsludinātie grozījumi Ministru kabineta (MK) noteikumos.

Satiksmes ministrijas (SM) Komunikācijas nodaļas sabiedrisko attiecību speciālists Rolands Rumba aģentūrai BNS pavēstīja, ka šos precizējumus paredz SM izstrādātās izmaiņas Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) publisko maksas pakalpojumu cenrādī.

Paredzēts, ka tehniskās apskate vieglajam automobilim ar benzīna motoru turpmāk maksās 21,84 eiro līdzšinējo 18,23 eiro vietā, savukārt tehniskā apskate vieglajam auto ar dīzeļmotoru maksās 26,29 eiro līdzšinējo 22,69 eiro vietā.

“Tehniskās apskates izcenojuma paaugstināšana vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem ar pilnu masu līdz 3,5 tonnām nepieciešama, jo palielinājies laiks tehniskās apskates veikšanai, ņemot vērā normatīvajā aktā par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati noteikto nepieciešamību kontrolēt automobiļu elektroniskās vadības un drošības sistēmas, kā arī veikt papildus pasākumus ceļu satiksmes drošības paaugstināšanai,” skaidroja Rumba.

Savukārt, lai veicinātu Elektromobilitātēs attīstības plānā 2014. – 2016.gadam noteikto – elektromobilitātes attīstību Latvijā, SM izstrādātie grozījumi CSDD pakalpojumu cenrādī rosina elektrotransportlīdzekļu lietotājus atbrīvot no maksas par reģistrācijas pakalpojumiem pirmreizējā reģistrācijā.

Rumba norādīja, ka atbilstoši Ceļu satiksmes likumam CSDD veic komercpārvadājumus veicošo transportlīdzekļu tehnisko kontroli uz ceļiem, par kuras veikšanu netiek iekasēta maksa par pakalpojumu, tomēr šāds atbrīvojums nebija paredzēts CSDD sniegto pakalpojumu izcenojumos. Noteikumu projektā noteikts, ka tehnisko kontroli uz ceļa veic bez maksas.

Tāpat noteikumu projekts paredz palielināt izcenojumu kuģošanas līdzekļu reģistrācijai. “To nosaka ieviestās stingrākās prasības attiecībā uz pašizgatavotu motorlaivu un kuteru reģistrācijas kārtību, nepieciešamība reģistrācijā pārbaudīt CE marķējumu, kas noteikts ar grozījumiem kuģošanas līdzekļu reģistrācijas nosacījumos,” skaidroja SM pārstāvis.

Savukārt, lai mazinātu administratīvo slogu komersantiem, kas nodarbojas ar transportlīdzekļu mazumtirdzniecību, ir paredzēts atteikties no tirdzniecības numura zīmju kartes izsniegšanas, to aizstājot ar tirdzniecības numura zīmes kartes noformēšanu Transportlīdzekļu un to vadītāju valsts reģistrā. Tāpat vairs nebūs paredzēta rēķinu-uzziņu veidlapu izsniegšana komersantiem, kuras plāno aizstāt atzīmes izdarīšana Transportlīdzekļu un to vadītāju reģistrā.

Izstrādātāis noteikumu projekts paredz palielināt izcenojumu valsts reģistrācijas numura izvēlei. “Šī CSDD pakalpojuma izmantošana ir katra klienta brīvprātīga, individuāla izvēle, lai iegūtu atšķirīgu vai personai nozīmīgu ciparu salikuma numura zīmi. Šobrīd ir novērojama liela klientu interese par šo pakalpojumu, kā arī ir novērojami centieni iegādāties jau izsniegtas numura zīmes,” atzīmēja Rumba.

Tikmēr agregātu numuru salīdzināšanas pakalpojuma izcenojuma paaugstināšana nepieciešama, jo augušas vairākas CSDD sniegto pakalpojumu izmaksas, kas saistītas ar šī pakalpojuma sniegšanu klientiem.

Viņš arī pauda, ka jautājums par jauno autovadītāju apmācības un eksaminācijas sistēmas pilnveidošanu kā viens no pasākumiem satiksmes drošības stāvokļa uzlabošanai ir skatīts praktiski visās pēdējā laika Ceļu satiksmes drošības padomes sēdēs un cita starpā tika pieņemts lēmums par nepieciešamību pagarināt vadīšanas eksāmena ilgumu līdz 40 minūtēm. “Taču vadīšanas eksāmena laika pagarināšana ir saistīta ar lielākām darbaspēka izmaksām un nepieciešamību iegādāties papildus eksāmenu transportlīdzekļus, tāpēc rosināts palielināt šī pakalpojuma izcenojumu,” norādīja Rumba.

Sagatavotie grozījumi cenrādī liecina, ka vadīšanas eksāmena maksu plānots noteikt 24,58 eiro apmēra līdzšinējā 16,01 eiro apmērā.

Lai noteikumi stātos spēkā, tie vēl jāapstiprina valdībā.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Biedrība “Resursu centrs cilvēkiem ar garīgiem traucējumiem “ZELDA” (turpmāk RC ZELDA), reģ. Nr. 40008114387 aicina darbā atbalsta personu lēmumu pieņemšanā – sociālo mentoru Valmieras novadā pilngadīgām personām ar garīga rakstura traucējumiem. Kas ir Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā? Atbalsta personas pakalpojums lēmumu pieņemšanā ir personai ar garīga rakstura traucējumiem sniegts atbalsts lēmumu pieņemšanā, lai palīdzētu viņai vienlīdzīgi ar citiem sabiedrības locekļiem īstenot savu tiesībspēju un rīcībspēju. Atbalsts lēmumu pieņemšanā ļauj personai paust savu gribu, izvēli, plānot un pašai pieņemt lēmumus par savu dzīvi, veselības un sociālo aprūpi, finansēm un īpašumiem, kā arī palīdz personai paplašināt savu dabisko atbalsta loku, palīdz pilnveidot spējas pārstāvēt sevi un aizsargāt savas tiesības un intereses. Pakalpojuma ietvaros atbalsts tiek nodrošināts 6 dzīves jomās: tiesību un interešu aizstāvības jomā, finanšu jomā, ikdienas dzīves jomā, veselības aprūpes jomā, sociālā aprūpes jomā un atbalsta loka veidošanā. Atbalsta personas lēmumu pieņemšanā galvenie darba pienākumi: atbalsta sniegšana lēmumu pieņemšanā personām ar garīga rakstura traucējumiem (turpmāk – atbalstāmajām personām); atbalstāmo personu atbalsta plāna sagatavošana, balstoties uz stipro pušu un vajadzību izvērtēšanu; palīdzība atbalstāmajām personām apzināt un piesaistīt nepieciešamos resursus, veicinot atbalstāmo personu motivāciju lēmumu pieņemšanā un saistīto problēmu risināšanā; palīdzība dokumentu sagatavošanā iesniegšanai valsts un pašvaldību institūcijās; atbalsta loka veidošana atbalstāmajām personām; atbalstāmās personas patstāvīgai dzīvei nepieciešamo lēmumu pieņemšanas prasmju attīstīšana un veicināšana (t.sk. nodrošināt lēmuma pieņemšanai nepieciešamo informāciju un sniegt to atbalstāmajai personai saprotamā veidā un valodā, kā arī sniegt nepieciešamo atbalstu, lai atbalstāmā persona varētu paust savu gribu un izdarīt patstāvīgu izvēli); iknedēļas saturisko atskaišu un mēneša atskaites – atbalsta personas pakalpojuma uzskaites lapas sagatavošana. Prasības kandidātam: pirmā vai otrā līmeņa augstākā izglītība sociālajā darbā, sociālajā aprūpē, sociālajā rehabilitācijā, psiholoģijā, tiesību zinātnēs vai citās sociālajās vai humanitārajās zinātnēs; vēlamas pamatprasmes un pieredze darbā un komunikācijā ar personām ar garīga rakstura traucējumiem; labas latviešu valodas zināšanas (augstākā līmeņa 2. pakāpe (C2)); pamatzināšanas par valsts pārvaldi un prasme sagatavot dokumentus valsts un pašvaldību institūcijām; prasme strādāt ar datoru; prasme strādāt gan individuāli, gan komandā; spēja plānot savu darbu individuāli; augsta saskarsmes kultūra, komunikabilitāte, empātija, tolerance un atvērtība jaunām idejām. Atbalsta personai nepieciešamās kompetences: iecietība pret personām ar garīga rakstura traucējumiem, lai veidotu veiksmīgu kontaktu; spēja analizēt situāciju un identificēt iespējamos cilvēktiesību pārkāpumus pret atbalstāmo personu; spēja strādāt komandā un piemēroties mainīgiem darba apstākļiem; spēja patstāvīgi pieņemt lēmumus, komunicēt, risināt problēmas un konfliktus; spēja motivēt atbalstāmo personu pārmaiņām; spēja plānot un organizēt savu darbu; augsti ētikas standarti. Mēs piedāvājam: Pilna vai nepilna laika darba slodzi ar summēto darba laiku; Veselības apdrošināšana; Nodrošinām darba datoru, kā arī telefona un interneta pieslēgumus; Darba laiks tiek organizēts, pamatojoties uz katrai atbalstāmajai personai izstrādātu atbalsta plānu; Atalgojumu 7.73 EUR/h pirms nodokļu nomaksas, slēdzot ar personu terminētu darba līgumu, nodrošinot visas sociālās garantijas (darba līguma termiņš 31.12.2024. ar iespēju līgumu pagarināt); Ar darbu saistīto izdevumu atmaksa (degviela, sabiedriskā transporta biļetes, kancelejas preces u.tml.); Apmācību pirms darba uzsākšanas, regulāru pakalpojuma koordinatora, sociālā darbinieka un citu RC ZELDA speciālistu atbalstu ikdienas darbā, kovīzijas vai supervīzijas. Darba vietas adrese : Mārupes iela 4, Rīga un visā Latvijas teritorijā. Pieteikumu ar CV un motivācijas vēstuli lūgums sūtīt: zelda@zelda.org.lv  Profesija: Sociālais MENTORS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-06-03 Kontaktpersona: Tālrunis: 67442828 E-pasts: zelda@zelda.org.lv Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras pirmsskolas izglītības iestāde “Sprīdītis” aicina darbā skolotāja palīgu uz noteiktu laiku (40 stundas nedēļā jeb 1,0 likme).  Darba vietas adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads. Ja Tev ir vēlme: • veikt bērnu aprūpi ikdienā; • sadarboties ar grupas skolotājām, sniegt atbalstu bērniem mācību jomu apguvē; • veidot bērnos kulturālas uzvedības un higiēnas iemaņas; • rūpēties par bērnu dienas režīma ievērošanu; • nodrošināt telpu, inventāra tīrību un kārtību; un ja Tev ir: • vismaz vispārējā vidējā izglītība (vēlams auklītes sertifikāts vai praktiskā pieredze darbā ar bērniem); • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: prasme plānot, organizēt un kvalitatīvi veikt savu darbu, disciplinētība; pozitīva, radoša un atbildīga attieksme pret darbu; psiholoģiskā noturība un augsta saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • pamatalgu pārbaudes laikā 702 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 731 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • drošu, estētisku un sakārtotu darba vidi. Profesionālās darbības aprakstu (CV), pieteikuma vēstuli gaidīsim līdz 2024. gada 27.maijam personīgi (adrese: Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras novads) vai e-pastā spriditis@valmiera.edu.lv. Tālrunis papildu informācijai: 64231434. Informējam, ka Jūsu pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai konkursa kārtībā noteiktu vakancei atbilstošāko kandidātu, atbilstoši fizisko datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SKOLOTĀJA PALĪGS Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūpniecības iela 29, Valmiera, Valmieras nov. Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Izglītība / Zinātne Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-05-27 Kontaktpersona: CV, piet.vēst.un izgl.dok.kopijas ar norādi sūtīt uz spriditis@valmiera.edu.lv, 64231434. Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Mūsu partneri