Lasīšanas laiks: 3 min
Sestdien, 9.janvārī, Brenguļu autotrasē norisinājās “Žiguļu kauss 2016” ziemas sacensību pirmais posms. Lai uzzinātu vairāk par sacensībām, uz nelielu sarunu portāls “Valmieras Ziņas” aicināja vienu no “Žiguļu kausa” organizatoriem Ivo Traubergu.
Kā radās ideja par ”Žiguļu kausu”?
Ideja, kā jau tas notiek ļoti bieži, neienāca prātā tikai vienam cilvēkam, bet kopumā tas bija pavisam vienkārši – es, Uģis Traubergs un Uģis Banders, mūsu tā laika kluba menedžeris, aktīvi darbojāmies autosporta jomā. Es un brālis savas profesionālās gaitas Eiropas mērogā tieši bijām beiguši, un visi kopā sapratām, ka ir vajadzīga kaut kāda vietējā mēroga kustība ar sporta ievirzēm, jo tajā brīdī Latvijā nebija ne ‘’Folkreisa’’, ne citu šāda veida sacensību, bija tikai autokross un rallijs. Tolaik visiem visu vajadzēja “pa lēto”, līdz ar to žigulīši bija ideāls variants. Lielai daļai tā bija arī daļa no bērnības un sanāca, ka visi uz to “pavilkās”.
Tad varētu teikt, ka ‘’Žiguļu kauss‘’ bija ‘’Folkreisa‘’ aizsācējs?
‘’Folkreiss’’ ienāca Latvijā pēc ‘’Žiguļu kausa’’, jo tajā laikā mēs mazliet lauzām šķēpus ar Latvijas Automobiļu federāciju un valstsvīriem par šāda pasākuma eksistenci. Tajā laikā daudzi ‘’Žiguļu kausu’’ gribēja nosaukt par kaut kādiem krūmu mačiem, bet mēs jau tad šo pasākumu rīkojām ar skatu uz nākotni, drošību un tā tālāk…
Kāds ir sacensību mērķis?
Sākumā mērķis bija pavadīt kvalitatīvas brīvdienas autosporta gaisotnē, un tie sportiskie mērķi un vēlme kaut ko izcīnīt nebija tik liela, bet diezgan ātri tas pārauga arī kā sports. Cilvēki brauca, cīnījās, interesējās par jaunumiem un radās liela rosība.
Kāds ir sacensību līmenis?
Es negribētu mūsu pasākumu celt “baigās debesīs”, ka tas ir labākais Latvijā, bet, ja jāsalīdzina, tad tas noteikti ir Latvijas čempionāta līmenī, lai gan līdz šim nav bijusi vēlme prasīt, lai čempionātā iekļauj mūs vēsturisko automobiļu ieskaitē, jo tad tai medaļai vairs nebūtu tādas “garšas”.
Kas šajās sacensībās piedalās?
Piedalīties var jebkurš, kurš ir sasniedzis 14 gadu vecumu, pašiem jaunākajiem gan vēl ir vajadzīgas vecāku atļaujas, kā arī visam pārējam jāatbilst mūsu drošības noteikumiem. Piedalās braucēji dažādā vecumā, un pat no citām valstīm. Piemēram, 2015.gadā mums pat bija divas starptautiskas sacīkstes. Parastajos posmos regulāri piedalās arī braucēji no Igaunijas.
Kāds ir sacensību formāts?
Sākumā viss šis pasākums bija domāts tikai ziemas apstākļiem, jo pirms gadiem septiņiem, astoņiem, ziemas bija izteiktākas, līdz ar to bija tāda “odziņa”. Sacensības notika Zilākalna auto trasē, pēc tam – Smiltenē, Brenguļos, Burtniekos, Rencēnos, bet pēdējos gados mēs braucam vēl arī citur. Piemēram, pagājušajā gadā novadījām arī rallijkrosu, bijām pat aizbraukuši uz Igauniju. Ļoti grandiozs posms bija arī pie Jēkabpils, Biržos, kur piedalījās desmit ārzemju un pasaules klases braucēji, tostarp Reinis Nitišs. Šogad vasarā vēl plānojam arī izmēģināt Biķernieku jauno trasi, arī atpūtas kompleksā ‘’333’’. Iespēju ir daudz un dažādas. Ir arī piedāvājums atkal braukt uz Igauniju, bet tad ir nelielas problēmas ar atbalstītājiem, jo viņi, protams, grib, lai šīs sacensības notiktu Latvijā.
Varbūt ir vēl kādi nākotnes plāni?
23.janvārī rīkosim Kocēnu novada kausu, kas būs arī ‘’Žiguļu kausa’’ otrais posms. Šis posms vienlaikus būs hipodroma apļa jeb ovāla trases atklāšana.