Lasīšanas laiks: 2 min
Ziemeļvidzemē – Rūjienas un Mazsalacas novados AS “Augstsprieguma tīkls” (AST) uzsāk projekta “Igaunijas – Latvijas trešais 330 kV starpsavienojums” pirmā posma būvniecības darbus. Šobrīd notiek darbs pie līnijas balstu pamatu betonēšanas, pirmos balstus plānots pacelt maija sākumā. Tuvākajā laikā plānots uzsākt darbus arī Burtnieku, Alojas un Limbažu novados, informē AS “Augstsprieguma tīkls”.
“Līnija ir sadalīta posmos un tās izbūvi plānots realizēt pakāpeniski līdz 2020. gada beigām, būvējot to virzienā no Igaunijas robežas uz Rīgu. Jauna elektropārvades līnija aptuveni 20 kilometru garumā tiks būvēta no Igaunijas robežas līdz esošajam elektropārvades līnijas koridoram posmā Rūjiena-Aloja, tālāk to turpinot pa esošās 110 kV līnijas koridoru gar Aloju, Limbažiem un Skulti līdz Saulkrastiem. Savukārt tālāk līnija tiks izvietota blakus topošajam “Rail Baltica” dzelzceļam un pēdējais posms 2 km garumā līdz Rīgas TEC-2 būs paralēli plānotajai autoceļa E22 trasei,”
par projektu gaitu stāsta AST valdes priekšsēdētājs Varis Boks.
Jaunais elektropārvades tīkla starpsavienojums ir būtisks nākotnes infrastruktūras projekts visam Baltijas jūras reģionam, kas palielinās Baltijas reģiona elektroapgādes drošumu, nodrošinās efektīvu elektroenerģijas tirgus darbību Baltijā un palielinās ražotāju konkurētspēju kā Baltijas valstu iekšienē, tā arī starp Baltijas un Ziemeļu valstīm. Paredzēts, ka caurlaides spēja abos virzienos palielināsies par 500/600MW.
Projekta ietvaros paredzēts izbūvēt 330 kV augstsprieguma elektropārvades līniju 176 kilometru garumā no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai, kā arī veikt apakšstacijas TEC-2 paplašināšanu, savukārt Igaunijas pārvades sistēmas operators “Elering” izbūvēs šīs līnijas daļu Igaunijas teritorijā līdz apakšstacijai Kilingi-Nōmme. Līnija šķērso 11 pašvaldības un kopumā paredzēts pacelt 560 balstus. Kopējās projekta izmaksas ap 84 milj. EUR, no kuriem 65% tiks segti no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumentu (Connecting Europe Facility) līdzekļiem. Elektropārvades līnijas projektēšanas un izbūves darbus veic pilnsabiedrība “EE-LV Interconnection”, savukārt darbus apakšstacijā TEC-2 – Empower AS filiāle Latvijā.
Ņemot vērā projekta nozīmīgumu, Ministru kabinets ir noteicis tam nacionālo interešu objekta statusu. Nacionālo interešu objekta statusa piešķiršana ir veids, kādā valsts realizē politisko izšķiršanos saistībā ar plānoto valsts attīstību enerģētikas jomā un uzņemto starptautisko saistību izpildi.