Lasīšanas laiks: 3 min
SIA “VTU Valmiera” vērtēs Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) lēmumu noraidīt sūdzību par sabiedriskā transporta pakalpojumu konkursa nolikumu, aģentūru LETA informēja “VTU Valmiera” sabiedrisko attiecību speciāliste Zane Bulmeistare.
“VTU Valmiera” valde lems par turpmāko rīcību, arī par iespēju pārsūdzēt šo lēmumu tiesā, piebilda uzņēmuma pārstāve.
Uz jautājumu, vai šāds IUB lēmums var atstāt ietekmi arī uz uzņēmuma turpmāko darbību, Bulmeistare sacīja, ka patlaban nav indikāciju, kas liecinātu par iespējamām finansiālām problēmām uzņēmumam.
Viņa uzsvēra, ka IUB noraidītās sūdzības bija par konkursa nolikumu, nevis rezultātiem, iepirkuma rezultāti vēl nav zināmi.
LETA jau vēstīja, ka IUB noraidījis AS “Cata” un SIA “VTU Valmiera” iesniegtās sūdzības Autotransporta direkcijas konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu četrās reģionālā maršruta tīkla daļās jeb lotēs, kurās uzvarētājs iepriekš netika izraudzīts, liecina IUB informācija.
IUB nolēma atļaut pasūtītājam – VSIA “Autotransporta direkcija” – turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumus atklātā konkursā “Par tiesību piešķiršanu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanai ar autobusiem reģionālās nozīmes maršrutu tīklā” pēc tam, kad tiesiski būs noslēgusies iepirkuma procedūra pasūtītāja iepriekš rīkotā konkursa ar attiecīgajās iepirkuma priekšmeta daļās.
Autotransporta direkcija 5.jūlijā izsludināja konkursu par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021. līdz 2030.gadam četrās reģionālā maršrutu tīkla daļās – “Cēsis”, “Limbaži, Sigulda”, “Ogre, Aizkraukle” un “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”.
Atklāts konkurss par pakalpojumu nodrošināšanu lotē “Cēsis”, “Jēkabpils, Preiļi, Līvāni”, “Limbaži, Sigulda” un “Ogre, Aizkraukle” tika izsludināts atkārtoti, jo iepriekš visu pretendentu sagatavotie piedāvājumi neatbilda iepirkuma nolikuma prasībām.
Kopējais maršrutu tīkla apjoms jeb autobusu nobraukums šajās četrās lotēs ir nedaudz virs 15 miljoniem kilometru gadā, bet autobusu nobraukums visās 16 daļās ir aptuveni 65 miljoni kilometru gadā.
Informācija IUB mājaslapā liecina, ka četrās lotēs kopā paredzamā līgumcena ir 106,68 miljoni eiro. Lotē “Cēsis” tā ir 25,89 miljoni eiro, lotē “Jēkabpils, Līvāni, Preiļi” – 27,96 miljoni eiro, lotē “Limbaži, Sigulda” – 33,24 miljoni eiro un lotē “Ogre, Aizkraukle” – 19,59 miljoni eiro.
Autotransporta direkcijas pārstāve Zane Plone aģentūrai LETA skaidroja, ka, lai gan pieteikšanās konkursā noslēdzās 17.augustā, līdz IUB lēmumam sūdzību lietā direkcija nevar atvērt piedāvājumus, kā arī nevar redzēt pretendentu vai piedāvājumu skaitu.
Konkursa par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu no 2021.gada izraudzīti uzvarētāji 12 maršrutu tīkla daļās jeb lotēs no kopumā 16.
Tostarp lotē “Bauska” uzvarējusi AS “Nordeka”, lotē “Daugavpils, Krāslava” – SIA “Daugavpils autobusu parks”, lotē “Gulbene, Alūksne, Balvi” – apvienība AS “Nordeka” un SIA “Sabiedriskais autobuss”, lotē “Jelgava, Dobele” – AS “Liepājas autobusu parks”, lotē “Kuldīga, Saldus” – SIA “Sabiedriskais autobuss”, lotē “Liepāja” – AS “Liepājas autobusu parks”, lotē “Madona” – SIA “Tukuma auto”, lotē “Pierīga” – apvienība AS “Liepājas autobusu parks”, SIA “Sabiedriskais autobuss” un AS “Nordeka”, lotē “Rēzekne, Ludza” – AS “Rēzeknes autobusu parks”, lotē “Talsi, Tukums” – AS “Talsu autotransports” lotē “Talsi, Tukums”, lotē “Valmiera, Valka, Smiltene” – apvienība SIA “Sabiedriskais autobuss” un Lietuvas “Vlasava” bet lotē “Ventspils” – AS “Talsu autotransports”.
Pretendenti IUB ir iesnieguši 11 sūdzības par konkursa rezultātiem. IUB lēmumu par šīm reģionālo autobusu pārvadājumu iepirkumā iesniegtajām sūdzībām pieņems līdz 25.septembrim.
Savukārt piecās lotēs, kur pārsūdzību nebija, ir noslēgti līgumi ar uzvarētājiem.
Konkursā par sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanu reģionālajā autobusu maršrutu tīklā tiks vērtēts saimnieciski izdevīgākais piedāvājums, kur cena veido 40%, bet tehniskais piedāvājums – 60%. Tehniskajā piedāvājumā tiks vērtēts autobusu vecums; pieejamības nodrošināšana personām ar funkcionāliem traucējumiem; autobusa tehniskais aprīkojums; pakalpojumu sniegšanas kvalitāte un drošība, piemēram, videonovērošana, kas fiksē autovadītāja veiktās darbības, un GPS; papildu bonusi, piemēram, bezskaidras naudas norēķini u.c.