Lasīšanas laiks: 2 min
Latvijas Pasta jau astoto reizi organizētās Mātes dienas pastkaršu sūtīšanas akcijas ietvaros 40 000 bezmaksas pastkaršu ceļos pie mammām visā Latvijā, un tas ir par 4000 pastkaršu vairāk nekā 2017.gada akcijā. Tāpat kā pirms gada, populārākie mammu vārdi, kurām tiek sūtīts visvairāk pastkaršu, ir Inese, Dace un Anita. Savukārt visvairāk pastkaršu ārpus galvaspilsētas Rīgas ceļos uz Valmieru, Kuldīgu un Ventspili, informēja Latvijas Pasts.
Jau tradicionāli, tuvojoties Mātes dienai, Latvijas Pasts aicināja sociālo tīklu lietotājus apsveikt mammas, vecmāmiņas, draudzenes, tantes vai krustmātes ar īpaša dizaina bezmaksas pastkartēm. Interneta vietnē www.nosutipastkarti.lv precīzi aizpildītās pastkartes Latvijas Pasts līdz svētkiem, 13.maijam, piegādās atbilstoši norādītajai adresei Latvijas teritorijā.
Visvairāk tiek sveiktas Ineses, kurām nosūtītas 907 Mātes dienas svētku pastkartes, Daces – 833 pastkartes un Anitas – 806 pastkartes.
Izmaiņas pirmo 10 visvairāk sveikto mammu vārdu topā salīdzinājumā ar 2017.gadu notikušas no ceturtās līdz septītajai vietai. 2017.gadā ceturtais visvairāk sveiktās mammas vārds bija Iveta, tam sekoja Inga, Sandra un Ilze, bet šāgada akcijā minētie vārdi samainījušies vietām šādā secībā – Inga, Iveta, Ilze un Sandra. Populārāko ar pastkartēm sveikto mammu vārdu desmitnieku noslēdz Līga un Inta.
Savukārt ģeogrāfiski bez Rīgas visvairāk pastkaršu, tāpat kā pagājušogad, saņems mammas Valmierā,
kam atšķirībā no 2017.gada seko nevis Tukums, bet Kuldīga, kamēr trešā vieta, kur visvairāk apsveic mammas, šogad ir Ventspils. Ceturtajā vietā ir Tukums, tad Liepāja, Cēsis, Bauska, Saldus, Jelgava un Talsi.
Interneta vietni www.nosutipastkarti.lv akcijas laikā apmeklēja 93% Latvijas lietotāju, bet 7% – no citām valstīm.
Mātes dienas pastkaršu sūtīšanas akcija ir pirmā no Latvijas Pasta īstenotajām sociālo tīklu kampaņām un tiek rīkota jau kopš 2011.gada. Interese par šo akciju ir ļoti liela, turklāt katru gadu tā arvien pieaug. Pirmajā Mātes dienas pastkarši sūtīšanas akcijā piedalījās 4867 Twitter lietotāji, aizpildot gandrīz 6500 pastkaršu. 2017.gada akcijā tika nosūtīti jau 36 000 pastkaršu.