Lasīšanas laiks: 2 min
Dabaszinību pilotprojekta eksāmenu nepietiekami augstos rezultātus noteica tā norise aprīlī, kas nedeva skolēniem iespēju atkārtot apgūto vielu, Saeimas Izglītības, zinātnes un kultūras komisijā otrdien pauda Valsts Izglītības satura centra (VISC) pārstāve Ingrīda Kamarūte.
Kamarūte norādīja, ka ideālā gadījumā vidējie eksāmena rezultāti valstī sasniedz 50%, bet pilotprojekta eksāmenā vidējie rezultāti bija dabaszinībās 47,45%, fizikā – 34,88% un ķīmijā – 47,23%. Eksāmena rezultātu nepietiekami augsto līmeni Kamarūte skaidroja ar to norises laiku.
Mācību vielas atkārtošana pirms eksāmeniem parasti notiek maijā, tāpēc, kārtojot pilotprojekta eksāmenus 13.aprīlī, skolēniem nebija iespējas atkārtot apgūto vielu, kā arī paralēli bija nepieciešams apgūt mācību vielu, kas paredzēta maijā. Kamarūte informēja, ka arī pedagogi to ir norādījuši kā primāro iemeslu nepietiekami augstajiem rezultātiem.
Turklāt pilotprojekta eksāmena norise paredzēja, ka visa klase kārto vienu eksāmenu, kuru bija izvēlējusies izglītības iestāde. Rezultātā skolēnam nebija iespēja kārtot to eksāmenu, kurā viņam ir labākas zināšanas, pauda Kamarūte.
Eksāmena rezultātu uzlabošanai VISC plāno otrajā pilotprojekta eksāmenā rast iespēju skolēniem pašiem izvēlēties eksāmenu, ko viņi vēlas kārtot.
Jau ziņots, ka pilotprojekta mērķis bija novērtēt skolēnu mācību sasniegumus fizikā, ķīmijā un dabaszinībās, gūstot iespēju izvērtēt mācību rezultātus, un lemt par obligātā centralizētā eksāmena dabaszinībās ieviešanu. Fizikas eksāmenā piedalījās 1633 skolēni, ķīmijas – 1226 skolēni un dabaszinībās – 355 skolēni.
Vidējie rezultāti valstī tiek aprēķināti, apkopojot rezultātus, un izdalot ar kārtotāju skaitu.