Lasīšanas laiks: 2 min
Vidzemes plānošanas reģions (VPR) iesaistījies novatoriskas mācību programmas izstrādē kultūras un dabas mantojuma piedāvājuma pilnvērtīgai izmantošanai, informēja VPR sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa.
Apzinoties kultūras un dabas mantojuma potenciālu tūrisma piedāvājuma bagātināšanā, kas ietekmē arī teritorijas ekonomisko izaugsmi, septiņi partneri no piecām dažādām valstīm apņēmušies stiprināt vietējo iedzīvotāju prasmju attīstību, tādējādi palīdzot pilnvērtīgāk izmantot pašmāju kultūras un dabas mantojumu, stāstīja Āboliņa.
“Erasmus+” programmas projektā “Kultūras mantojuma un dzīvesvides izglītība (SPECHALE)” iecerēts vēl viens ambiciozs mērķis – izveidot novatorisku mācību programmu. Programma tiks veidota, balstoties uz vietējās situācijas izpēti par esošo neformālās izglītības pieejamību dabas un kultūras mantojuma izmantošanai tūrismā, piedāvājot tirgū jaunu amatu – speciālists kultūras mantojuma un pievilcīgas dzīves vides jautājumos, teica Āboliņa.
Vietējās kopienas apziņas veidošana par tās rīcībā esošo mantojumu ir izšķiroša, un tās iesaiste ir nepieciešama ne tikai vienota dabas un kultūras mantojuma pārvaldīšanai, bet arī integrēta piedāvājuma veidošanai tūrismā.
Strādājot pie projekta ieviešanas, komanda šā gada maijā tikās jau otro reizi, kad partnerus no Latvijas, Itālijas, Portugāles un Horvātijas uzņēma Francijas Eiropas garšu un smaržu universitāte. Partneru un to piesaistīto tūrisma un kultūras jomas ekspertu pieredze tiks izmantota, lai veidotu mācību programmas platformu, kas ir arī galvenais projekta mērķis. Mācību programma koncentrēsies uz pieaugušo izglītošanu, attīstot fleksiblās iemaņas (jeb t.s. soft skills), piemēram, kas pašlaik darba tirgū tiek vērtētas kā ļoti būtiskas.
Paredzams, ka projekta laikā arī Latvijā tiks veikta izveidotās mācību programmas testēšana, pēc kuras projekta partnerība lūgs iespēju to integrēt Eiropas kredītsistēma profesionālajai izglītībai un mācībām izglītības sistēmā. Āboliņa stāstīja, ka patlaban norit aktīvs darbs pie valstu individuālajām izpētēm, uz kurām tiks balstīta jaunā izglītības programmas izveide. Nākamā tikšanās paredzēta gada beigās Itālijā.
Projekta asociētais partneris Latvijā ir arī Vidzemes Augstskola.