Lasīšanas laiks: 2 min
Piektdien, 8.jūnijā, Valmierā, vairāk kā 30 pašvaldību pārstāvji no Vidzemes reģiona klātienē apsekoja un iepazinās ar VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) ikdienas uzturēšanas darbiem vasaras sezonā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja LAU pārstāve Sigita Audere.
„Latvijas autoceļu uzturētāja pamatuzdevums ir nodrošināt ceļu caurbraucamību visu gadu. Lai to nodrošinātu, visā valsts teritorijā ir izvietotas ražošanas bāzes un ir pieejams specifisks sezonāliem darbiem izmantojams tehnikas parks – vairāk nekā 1300 tehnikas vienības un profesionāli darbinieki. Līdz ar to nepieciešamības gadījumos spējam operatīvi mobilizēt resursus un novērst krīzes situācijās, piemēram, plūdos, radītos postījumus“ uzsver VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Satiksmes ministrs Uldis Augulis pašvaldību pārstāvjus informēja par autoceļu tīkla attīstību Vidzemes reģionā, tajā skaitā arī par plānotajiem remontdarbiem 2018./2019.gadā.
Satiksmes ministrs U.Augulis: “Autoceļu remontdarbu sezona šogad sākusies savlaicīgi un ļoti aktīvi. Darbi plānoti vairāk nekā 150 objektos visā valstī, turklāt sākušies arī līdz šim vērienīgākie darbi uz valsts vietējās nozīmes grants ceļiem. Šis ir gads, kad grants ceļu sakārtošanā ieguldīsim vēsturiski lielākās investīcijas. Arī Vidzemē šogad nozīmīgi darbi plānoti, īpaši ņemot vērā, ka panākts papildu finansējums Vidzemes šosejas posmā no Garkalnes līdz Inčukalnam, kas ir pazīstams kā “Sēnītes” posms, rekonstrukcijai. Vienlaikus īpaša uzmanība tiks pievērsta grants autoceļu uzturēšanai un ūdens atvades sistēmu sakārtošanai.“
Klātienē tika apsekoti divi valsts autoceļi. Valsts autoceļa posmam P16 Valmiera–Matīši–Mazsalaca tika veikta vienkārtas virsmas apstrāde. Veicot vienkārtas virsmas apstrādi asfalta segumam, tiek paildzināts ceļa seguma kalpošanas laiks. Savukārt uz vietējās nozīmes valsts autoceļa posma V186 Valmiera–Līdums tika veikta greiderēšana ar peikabināmo greideri un zāles pļaušana ceļa nodalījuma joslā.
„Lai uzlabotu darba efektivitāti, investējam tehnoloģisko iekārtu un transportlīdzekļu atjaunināšanā un modernizēšanā. Ir pieņemts stratēģisks lēmums, ka no specializētās tehnikas to mainām uz multifunkcionālu, uzsvaru liekot uz lieljaudas traktoru izmantošanu, tos aprīkojot ar dažādiem speciāliem agregātiem – piekabināmais greideris, zāles pļāvējs, sniega lāpstas,“ norāda R.Nešpors.
Lai ceļu lietotāji savlaicīgi varētu plānot savus maršrutus un rēķināties ar īslaicīgiem satiksmes ierobežojumiem, LAU tehnikas vienības tiek aprīkotas ar GPS iekārtām.
Tiešsaistes režīmā bedru remontbrigādēm un greideriem var sekot līdzi Waze un VAS “Latvijas Valsts ceļi” mājaslapas kartē (www.lvceli.lv).
LAU veic gandrīz 200 dažādus ikdienas uzturēšanas darbus uz valsts autoceļiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem 9 092 km autoceļu ir ar melno segumu un 10 989 km ir grants autoceļu, kā arī ikdienas uzturēšanas darbi tiek veikti uz vairāk nekā 900 tiltiem.