Lasīšanas laiks: 2 min
No 2015.gada 8. līdz 10.jūnijam Valmierā, Vidzemes Augstskolā, pulcējot ap 60 izglītības un attīstības jomas profesionāļus no izglītības iestāžu, pašvaldību, valsts pārvaldes institūcijām, NVO, akadēmiskās un zinātniskās pētniecības struktūrām no vairāk nekā 10 valstīm, notiks Globālās izglītības forums, informē biedrība “Izglītības attīstības centrs” (IAC).
Globālās izglītības forums ir viens no lielākajiem ilgtspējas pasākumiem IAC īstenotajā Eiropas Komisijas projektā „Globālā dimensija sociālo zinātņu mācību priekšmetos”, kas ir mērķtiecīgi virzīts globālās izglītības aktualizēšanas process pašvaldību, nacionālā un ES līmenī. Forumu „Globālā izglītība – iesaistei, izaugsmei, ilgtspējai’’ finansē Latvijas valsts.
Projekts uzsākts Rīgā 2015.gada 1.februārī. Tā mērķis ir iepazīstināt starptautisko sabiedrību ar Latvijas labo praksi globālās tematikas integrēšanā formālajā izglītībā, kā arī veidot pieredzes apmaiņas platformu izglītības jomas profesionāļu sadarbībai Eiropas Savienības un Austrumu partnerības valstīs. Projekta īstenošana ir iekļauta Latvijas prezidentūras Eiropas Savienības Padomē notikumu kalendārā.
Projekta pasākumi būs vērsti divos galvenajos virzienos: Latvijas inovatīvās pieredzes globālās/attīstības izglītības popularizēšana; debates par izglītības lomu konkurētspējas stiprināšanā un dzīves kvalitātes uzlabošanā mūsdienu pasaulē starp Latvijas, ES un Austrumu partnerības valstu globālās un attīstības jomas speciālistiem.
Debatēs iesaistīsies astoņu ES dalībvalstu (Latvija, Čehija, Igaunija, Lielbritānija, Lietuva, Slovākija, Slovēnija un Vācija) un divu Austrumu partnerības valstu (Gruzija un Ukraina) attīstības un izglītības jomu speciālisti.
Latvija globālajā izglītībā ir uzkrājusi unikālu pieredzi – IAC ir izveidojis globālās izglītības skolu tīklu, tajā ietilpst 30 Latvijas skolas, kas ir kļuvušas par vietējo kopienu attīstības izglītības resursu centriem un ilgtspējīgu pārmaiņu veicinātājām kopienās. Ir izveidotas tālākizglītības programmas skolotājiem, izdoti globālās/attīstības izglītības mācību materiāli jauniešiem, politikas veidotājiem, ir veikts pētījums par globālās izglītības klātesamību skolu dienaskārtībā.