Lasīšanas laiks: 3 min
Aizvadītajā nedēļas nogalē, no 28. aprīļa līdz 30. aprīlim, Vidzemes Augstskolā norisinājās pirmais papildinātās un virtuālās realitātes “Hackathon”.
“Hackathon” norisinājās 48 stundas un tā mērķis ir sapulcināt cilvēkus ar dažādām pieredzēm, lai radītu jaunus produktus vai risinājums. Vidzemes Augstskolā tika radīti dažādi projekti, galveno balvu, dāvanu no Accenture 500 eiro apmērā, ieguva „MorphoVR” veidotāji, kuru radītā programma ļauj lietotājam virtuālās realitātes vidē zīmēt ķīniešu hieroglifus, tādā veidā tos arī mācoties. Īpašās balvas saņēma arī divas komandas, kas radīja virtuālās spēles „Bearpong” un „Safe Drunk”.
Tronds Nilsens, viens no mentoriem, speciāli uz šo pasākumu bija atlidojis no Sietlas, kurā arī norisinājies viens no pirmajiem “Hackathon”. Viņš atklāj, ka īpašu atšķirību starp Sietlas “Hackathon” un Vidzemes Augstskolas rīkoto pasākumu neredz, un nosmej, ka pie mums tik ēdiens esot garšīgāks un acīm baudāmāks. “Hackathon” ietvaros izstrādātās idejas T. Nilsenam liekas patiešām labas un, ka mēs esam uzstādījuši jau patiešām augstu latiņu jau ar pirmo “Hackathon”. Viņš cer, ka nākotnē Latvijas “Hackathon” pulcēs arvien vairāk un vairāk interesentus. Tā tas bijis arī Sietlā, kad otrajā un trešajā pasākumā esot bijis divtik cilvēku, beigās jau esot aptrūcies vietas un vairāk cilvēkus neesot spējuši uzņemt. Nilsens neslēpj, ka “Hackathon” var iegūt jaunus kontaktus visā pasaulē un veidot ar tiem sadarbību un domā, ka turpinās sadarbību ar Vidzemes Augstskolu.
Arnis Cīrulis, Vidzemes Augstskolas asociētais profesors, stāsta: “Mūsu mērķis bija iesaistīt dažāda veida speciālistus, kas darbojas kādā noteiktā jomā. Pasākumā piedalījās nozares profesionāļi, studenti, mūsu skolas mācībspēki. Radījām kopīgus rezultātus, kas ir praktiski orientēti. Protams, arī labākās šeit atrodamās idejas ir pilnveidojamas. Komandas, kas ir šeit, viena otrai palīdzēja, nebija tā, ka ir izteikta konkurence, un pat bija cilvēki, kas darbojās vairākās komandās vienlaicīgi. Mēs “Hackathon” vēlamies izveidot kā ikgadēju pasākumu, jo pirmās atsauksmes ir ļoti labas. Protams, vienmēr ir kur augt un ir ko uzlabot. Varētu gan izveidot lielāko publisko daļu, kad cilvēki nāk no ārpuses un izmēģina.”
„MorphoVR” veidotāji teic, ka nebija orientējušies uz uzvaru, bet gan uz to, lai pašiem un citiem patiktu. Egemen Ertuğrul, Erasmus students no Turcijas, kas šo semestri mācas Igaunijā, ir spēles idejas veidotājs un stāsta, ka pašlaik ir izveidota programma, kas raksta tikai ķīniešu valodā, un to uzlabojot, vēlas, lai var rakstīt arī japāņu un korejiešu valodā. Principā to varot pielāgot jebkurai valodai, bet viņam, kā studentam, kas mācas ķīniešu valodu, gribējies, lai arī citi izmēģina rakstīt ķīniešu valodā.
Makims Veļičkins ir students no Krievijas, viņš spēli izveidoja tieši programmā no nekā pa vienu dienu un nakti. Neesot bijis viegli, jo izveidot programmu ir viens, bet lai to pieņem virtuālās realitātes iekārtas ir kaut kas pavisam cits. Abi jaunieši atklāj, ka pēc divu dienu tik intensīvas domāšanas esot liels nogurums, bet ir priecīgi, ka ir piedalījušies šādā pasākumā.