Valmieras Ziņas

Vidzemē pērn ugunsdrošības uzraudzības pārbaudēs konstatēti 3905 pārkāpumi

Lasīšanas laiks: 4 min

Valsts ugunsdzēsības un glābšanas dienesta (VUGD) ugunsdrošības inspektori, kā arī daļu un posteņu komandieri ik dienu veic plānotās un neplānotās ugunsdrošības pārbaudes dažādos objektos. 2021.gadā VUGD Vidzemes reģiona brigāde (VRB) Vidzemē veica 921 ugunsdrošības pārbaudi objektos, kuros kopumā konstatēja 3905 pārkāpumus. No veiktajām pārbaudēm 647 bija plānotas, bet 258 neplānotas ugunsdrošības pārbaudes. Vidzemē veikta arī 41 plānota pārbaude dzīvojamās mājās. Izsniegti 238 atzinumi par atbilstību ugunsdrošības prasībām, kā arī 53 atzinumi par būvobjekta atbilstību ugunsdrošības prasībām, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā speciāliste Sandra Vējiņa.

Lai nodrošinātu ugunsdrošības noteikumu prasību ievērošanu, regulāras pārbaudes notiek dažādās objektu grupās, piemēram – publiskajās ēkās, ražošanas un lauksaimniecības objektos, tirdzniecības un pakalpojumu objektos, dzīvojamā sektorā u.c. 2021.gadā kopumā ir samazinājies vienā objektā konstatēto pārkāpumu skaits gandrīz visās pārbaudīto objektu grupās, ja salīdzina ar 2020.gada pārkāpumu skaitu. VUGD VRB komandiera vietnieks Andrejs Rjabkovs to skaidro ar mērķtiecīgu darbu un faktu, ka pēdējos gados ugunsdrošības pārbaudes tiek veiktas arī objektos, kuri neietilpst VUGD noteiktajos obligātajos kritērijos, taču tie veic savu saimniecisko darbību nozarē, kurā pastāv lielāks ugunsgrēka izcelšanās risks: “Ik gadu inspektori veic ugunsdrošības pārbaudes lielākajos tirdzniecības, kokapstrādes, ražošanas un lauksaimniecības objektos. Analizējot gan konstatētos ugunsdrošības pārkāpumus tajos, gan ugunsgrēku statistiku, secinājām, ka šajās nozarēs joprojām saglabājas pietiekoši augsts ugunsgrēka izcelšanas risks, tādējādi izlēmām veikt ugunsdrošības pārbaudes arī mazākos šo nozaru objektos, kuros ugunsdrošības pārbaudes bija veiktas pirms gadiem pieciem.

Rezultāti rāda, ka šādas preventīvas darbības ļauj novērst ugunsgrēku izcelšanos objektos.

Tāpat inspektori turpina veikt pārbaudes arī dzīvojamā sektorā – daudzdzīvokļu dzīvojamās ēkās, pārbaudot ugunsdrošību prasību ievērošanu koplietošanas telpās. Dzīvojamā sektora pārbaudes ir ļoti apjomīgs un laikietilpīgs process, jo ugunsdrošības jautājumu izpratne apsaimniekotāju un īpašnieku vidū mēdz būt ļoti dažāda, tādējādi tiek ieguldīts mērķtiecīgs darbs izglītojošā un skaidrojošā procesā. “

Veicot ugunsdrošības pārbaudes, visvairāk ugunsdrošības noteikumu pārkāpumi Vidzemē vienā objektā 2021.gadā tika konstatēti izglītības iestādēs un sociālās aprūpes iestādēs (6,2 pārkāpumi), tad seko lauksaimniecības objekti ar 5,9 pārkāpumiem un kultūras iestādes ar vidēji 5,5 pārkāpumiem objektā. Taču pozitīvi vērtējams, ka šo pārkāpumu skaits, salīdzinot ar 2020.gadu ir samazinājies. Nedaudz samazinājies ir arī konstatēto pārkāpumu skaits dzīvojamajā sektorā.

Biežākie pārkāpumi – nav uzstādīts dūmu detektors, tiek ekspluatētas bojātas apkures iekārtas vai arī iekārtas, kurām nav veikta tehniskā stāvokļa pārbaude, kā arī ļoti bieži mājokļos nav tīrīti dūmvadi.

Būtiskākie pārkāpumi pārbaudāmajos objektos (izņemot dzīvojamo sektoru): automātiskā ugunsgrēka atklāšanas un trauksmes iekārta nav darba kārtībā, nav veikti elektroinstalācijas izolācijas pretestības mērījumi un zibensaizsardzības ierīču pārbaude. Tāpat tiek ekspluatētas apkures iekārtas, kurām nav veiktas tehniskā stāvokļa pārbaudes. Vēl pie biežākajiem pārkāpumiem minami netīrīti dabīgās un piespiedu ventilācijas kanāli.

2021.gadā Alūksnes daļas amatpersonas pārbaudīja 95 objektus, Cēsu daļa – 167 pārbaudīti objekti, Gulbenē – 93 pārbaudīti objekti, Limbažos 109 pārbaudīti objekti, Madonā 188 pārbaudīti objekti, Valkas daļas amatpersonas veikušas 48 objektu pārbaudes, savukārt Valmieras daļā veiktas 194 objektu pārbaudes.

Lai uzlabotu un pilnveidotu situāciju ugunsdrošības jomā un pamatojoties uz ugunsdrošības stāvokļa ievērošanas analīzi, risku izvērtējumu, tostarp arī analizējot ugunsgrēku izcelšanās iemeslus, VUGD VRB katru gadu nosaka papildu pārbaudāmo objektu grupas, kurās tiek veiktas ugunsdrošības pārbaudes.

2022.gadā vismaz 30% ugunsdrošības pārbaudes plānotas tieši dzīvojamā sektorā, daudzdzīvokļu dzīvojamās mājās. Liela uzmanība tiks pievērsta arī lopkopības un graudu uzglabāšanas objektiem.

VUGD turpinās mērķtiecīgu darbu uzraudzībā, lai objektu un ēku īpašnieki izprastu, kādēļ ugunsdrošības noteikumos ir iekļautas noteiktas prasības un tās arī ieviestu.

Plašāku informāciju par pārbaudāmo objektu grupām iespējams apskatīt VUGD mājaslapā: https://www.vugd.gov.lv/lv/2022gada-parbaudamo-objektu-grupas.

Pirms plānveida ugunsdrošības pārbaudes veikšanas, VUGD amatpersonas sazinās ar pārbaudāmā objekta pārstāvi, lai vienotos par pārbaudes laiku. Ierodoties uz pārbaudi, amatpersonai ir jānosauc savs uzvārds, amats un jāuzrāda dienesta apliecība. Savukārt, pēc pārbaudes noslēguma amatpersona informēs par ugunsdrošību objektā atbildīgo personu par ugunsdrošības pārbaudes rezultātiem. Līdztekus, valsts ugunsdrošības uzraudzības ietvaros, VUGD amatpersonas objektos veic arī neplānotās ugunsdrošības pārbaudes, kur objektu atbildīgās personas netiek informētas par šādu pārbaužu veikšanu. Konstatējot ugunsdrošības prasību pārkāpumus, kas nerada tiešus ugunsgrēka izcelšanās draudus, VUGD amatpersona sastāda pārbaudes aktu, kurā tiek norādīti konstatētie pārkāpumi un termiņi to novēršanai. Ja pārbaudē tiek konstatēti būtiski ugunsdrošības prasību pārkāpumi, kas rada tiešus ugunsgrēka izcelšanās draudus, tad amatpersona var arī pieņemt lēmumu par objekta darbības apturēšanu.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Sedā,Saules ielā 10. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā,mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 880-930 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Sedā vai pieteikties personīgi,vai WhatsApp mob.tel.nr. +371 29529416. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Saules iela 10, Seda, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Vai pieteikties WhatsApp: pa mob.telef.29529416 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju (publikācijas, apliecinājumus, ziņojumus, nolikumus, uzaicinājumus, paziņojumus, lēmumus, atbildes vēstules, sēžu protokolus u.c. dokumentus); • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • apkopot plānotos iepirkumus, piedalīties iepirkuma plāna izstrādes, aktualizēšanas un kontroles procesos; • uzturēt un aktualizēt Pašvaldības iepirkumu datu bāzi atbilstoši esošajai situācijai; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu/arhivēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • kontrolēt dokumentu izpildes termiņus; • piedalīties darba grupās un komisijās savas kompetences ietvaros; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība; • vismaz trīs gadu darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā (darba pieredze publisko iepirkumu jomā valsts vai pašvaldību iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību); • prasme patstāvīgi sagatavot iepirkumu procedūru organizēšanai nepieciešamo dokumentāciju; • pieredze iepirkumu plāna gatavošanā un/vai izpildes uzraudzībā (tiks uzskatīta par priekšrocību); • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru, kā arī zināšanas/praktiskā pieredze darbā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1746 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1851 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2024.gada 14.novembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-14 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola aicina darbā sētnieku/-ci (1,0 slodzes) uz nenoteiktu laiku. Galvenie darba pienākumi: • teritoriju kopšana un uzturēšana atbilstoši sezonalitātei; • zāles pļaušana; • sniega tīrīšana un ietvju kaisīšana; • labiekārtošanas darbu veikšana; • valsts karoga izkāršana svētku un atceres dienās; un Jums ir: • vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu, teicama saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu 700.00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus; • aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv vai iesniegt personīgi Valmieras sākumskolā, adrese: Pāvila Rozīša 40A, Valmiera, Valmieras novads, līdz 2024.gada 15.novembrim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

Mūsu partneri