Valmieras Ziņas

VID: Kases aparātu reforma rit smagnēji, tomēr patlaban tās gaita ir daudz raitāka nekā pērn

Lasīšanas laiks: 4 min

Kases aparātu reforma rit smagnēji, tomēr tās gaita ir daudz raitāka nekā pērn, informēja Valsts ieņēmumu dienestā (VID).

VID norādīja, ka patlaban jau 49% no visām dienestā reģistrētajām ierīcēm un iekārtām ir nomainītas.

“VID no savas puses dara visu iespējamo, lai padarītu šo procesu vienkāršāku gan tiem uzņēmējiem, kuri jau ieguldījuši savus līdzekļus jauno kases aparātu iegādē, gan tiem, kuri to plāno izdarīt. Regulāri notiek aktīvas diskusijas ar visām iesaistītajām pusēm. Lai vērtējumi būtu objektīvi, esam piesaistījuši arī neatkarīgu ekspertu,” uzsvēra iestādē.

Vienlaikus VID pauda gatavību skaidrot nianses, kā tiek interpretēti Ministru kabineta (MK) noteikumi, gadījumā, ja atsevišķiem uzņēmējiem rodas jautājumi vai viedoklis, kā atbilstoši tiem tiek īstenota kases aparātu sistēmas maiņa. “Reformas nepieciešamību ir noteicis augstais ēnu ekonomikas īpatsvars valstī, un, sastopoties ar grūtībām tās īstenošanas gaitā, ir būtiski nezaudēt šo fokusu. Ir svarīgi, lai ar jaunajiem kases aparātiem nevarētu krāpties,” pauda iestādē.

VID ieskatā lietotājam par ražotāju kļūdām nav jāmaksā, un nekvalitatīvo kases aprātu atkārtota sertifikācija uzņēmēju izmaksas nepalielinās, jo tā netiks veikta par tirgotāju līdzekļiem. VID atzīmēja, ka tas ir saņēmis mutisku apstiprinājumu no SIA “Computer Hardware Design” (CHD) par gatavību segt izmaksas, kas radīsies, lai nodrošinātu jau lietošanā esošo CHD attiecīgo modeļu kases aparātu atbilstību normatīvajos aktos noteiktajām prasībām.

Savukārt komentējot izmaksas saistībā ar kases aparātu maiņu reformas īstenošanas gaitā, VID uzsvēra, ka tajā iesaistītas vairākas atbildīgās puses, un VID nav tiesīgs regulēt vai ietekmēt tirgus cenas. “Tirgus ir atvērts, un jaunajām prasībām atbilstošus kases aparātus var piedāvāt jebkurš ražotājs, gan ārvalstu, gan vietējais. Atbilstības institūcija nevērtē ražotāju, bet produktu. Jo vairāk MK prasībām atbilstošu kases aparātu modeļu nonāks tirgū, jo vieglāk lietotājam būs izvēlēties savam biznesam atbilstošo. Jaunu ražotāju ienākšana tirgū paātrinātu reformas gaitu,” uzsvēra VID.

Vienlaikus iestādē atzīmēja, ka pēdējā laikā VID veiktie kontroles pasākumi ir preventīvi un tie nav tieši saistīti ar kases aparātu pārbaudēm. “Lai arī atklāto pārkāpumu skaits ir ievērojams, uzņēmēji netiek sodīti, jo mūsu mērķis ir veicināt brīvprātīgu saistību izpildi. Apzinot tirdzniecības vietas klātienē, esam konsultējuši, skaidrojuši, kā labot kļūdas, un aicinājuši novērst pārkāpumus,” skaidroja VID.

Kā ziņots, Latvijas Tirgotāju asociācijas (LTA) ieskatā kases aparātu reformas kopējās izmaksas varētu sasniegt 250 miljonus eiro. Asociācija uzskata, ka VID maldinājis sabiedrību un uzņēmējus, norādot, ka reformas finansiālā ietekme varētu būt 20 miljoni eiro.

Vienlaikus no LTA puses VID tika pārmests pārlieku dārgais kases aparātu sertifikācijas process, kā arī tā sadārdzināšanās atkārtotas sertifikācijas rezultātā, kas varētu veicināt preču un pakalpojumu cenu pieaugumu, tādējādi ietekmējot pašus patērētājus.

Tāpat LTA uzskata, ka VID kases aparātu reformas īstenošanas laikā neatbilstoši interpretē MK noteikumus, kā arī negodīgi vēršas pret uzņēmējiem, veicot pārbaudes tirdzniecības vietās un nosakot pārejas termiņus uz jaunajiem kases aparātiem, kaut arī uzņēmēji iepriekš Elektroniskās deklarēšanas sistēmā saņēmuši paziņojumus, ka var lietot nesertificētos aparātus līdz brīdim, kad varēs veikt to maiņu vai sertifikāciju. Asociācijas uzskaitīto pārmetumu vidū VID bija arī vienotas sistēmas trūkums reformas īstenošanas gaitā, viena ārvalstu ražotāja kases aparātu lobēšana un iespējama VID darbinieku labuma gūšana no minētā procesa.

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka pērn 1.janvārī stājās spēkā noteikumi par jaunajām kases aparātu un sistēmu prasībām, kurām uzņēmējiem jāpielāgojas līdz aizvadītā gada 1.jūlijam.

Atbilstoši MK noteikumiem atbilstošo kases aparātu, hibrīda kases aparātu un kases sistēmu lietošana visiem nodokļu maksātājiem, izņemot padziļinātās sadarbības programmas dalībniekus, obligāti bija jāsāk ne vēlāk kā 2017.gada 1.janvārī. Tomēr, tā kā uzņēmēju gatavība, pielāgoties jaunajām prasībām, vērtējama kā zema, VID iepriekš paziņoja par sešu mēnešu pārejas periodu. Tas nozīmē, ka jaunām prasībām atbilstošus kases aparātus un sistēmas bija jāsāk lietot no 2017.gada 1.jūlija.

Savukārt padziļinātās sadarbības programmas dalībnieku reģistrā iekļautie nodokļu maksātāji jaunajām tehniskajām prasībām atbilstošos kases aparātus, hibrīda kases aparātus un kases sistēmas jāsāk lietot ne vēlāk kā 2019.gada 1.janvārī.

Aktuālais jautājums

Vai 2025. gads Jums būs veiksmīgāks par 2024. gadu?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

 SIA "Legras" aicina pievienoties savam kolektīvam Projektu asistentu. SIA LEGRAS nodarbojas ar dažādu projektu realizēšanu un vadīšanu, tai skaitā sniedzam konsultācijas lauksaimniecības un tirdzniecības jautājumos. Saistībā ar projektu apjomu pieaugumu, aicinam darbā projektu asistentu.  Galvenie darba pienākumi: pieteikumu pieņemšana un apstrāde; asistēt projekta vadītājam projektu pieteikumu sagatavošanā un projektu realizēšanā ErasmusPlus, valsts un pašvaldību projektos; projektu publicitātes un reklāmas pasākumu plānošana; biroja administrācijas pienākumu izpilde (nodrošināt informācijas apmaiņu un dokumentu apriti, atbildēt uz ienākošajiem telefona zvaniem, e-pastiem, uzturēt kontaktus ar organizācijas klientiem). Mēs piedāvājam: pieredzi starptautiskos projektos, tai skaitā pieredzes apmaiņu ārzemēs; tehnisko un materiālo atbalstu uzdevumu veikšanā; darbu atsaucīgu un profesionālu kolēģu komandā; elastīgu darba laiku; darbu Valmieras centrā; pilnas vai pusslodzes darbu, iespēja apvienot darbu ar studijām; darba samaksu sākot no 6 EUR stundā (Bruto), atmaksāti darba braucieni uz ārzemēm un izaugsmes iespējas.  Tavu CV un motivācijas vēstuli gaidīsim uz e-pastu legrasinfo@gmail.com Profesija: PROJEKTU ASISTENTS Algas izmaksas veids: Stundas tarifa likme Darba vietas adrese: LATVIJA, Lilijas iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darbības joma: Vadība / Administrēšana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2025-04-01 Darba sākšanas datums: 2025-04-01 Kontaktpersona: Lelde Grava Izglītības līmenis: 1.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

Uzņēmums SIA "ARASM", kas nodarbojas ar stikloto konstrukciju ražošanu un montāžu (PVC un alumīnija logi, durvis, fasādes u.t.t.), aicina darbā strādniekus montāžā Nepieciešami cilvēki pie konstrukciju montāžas objektos. Darba pienākumi:  PVC un stikla-alumīnija fasāžu, durvju, logu un bīdāmo konstrukciju montāža saskaņā ar izsniegtajām instrukcijām. Konstrukciju stiklošana. No Tevis sagaidām: Precizitāti, atbildību un uzmanību pret detaļām Vēlmi mācīties Spēju strādāt komandā un patstāvīgi Stresa toleranci un gatavību strādāt fiziski smagu darbu Prasības:  vidējā-profesionālā izglītība; Spēja lasīt ražošanas / tehnisko dokumentāciju; Vēlme sadarboties un strādāt komandā ar kolēģiem, zinātkāre, mērķtiecība; Darba vietas adrese: V.Baložu iela 11B,Valmiera Nodrošinam ar darba apģērbu; Veselības apdrošināšanu (pēc nostrādātiem 6 mēnešiem) Atalgojums: no (~1300 EUR/mēn. ) pirms nodokļu nomaksas uzsākot darbu pēc pārbaudes laika no (~1500EUR/mēn. ) pēc nodokļu nomaksas atkarībā no montāžas normu izpildes un kvalifikācijas CV sūtīt uz e-pastu laila@arasm.lv tel nr. +371 29375409 Profesija: MONTĒTĀJS (ROKU DARBA) Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Voldemāra Baloža iela 11B, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Būvniecība / Nekustamais īpašums Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-04-11 Kontaktpersona: Laila Krūzīte

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Valmierā, Pauku ielā 1. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā, mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 950-1000 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Valmierā, Pauku ielā 1, vai pieteikties personīgi WhatsApp mob.tel.nr. +371 25 614 427. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Algas izmaksas veids: Laika darba alga Darba vietas adrese: LATVIJA, Pauku iela 1, Valmiera, Valmieras nov. Darba laika veids: Summētais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz noteiktu laiku Aktuāla līdz: 2025-03-26 Darba sākšanas datums: 2025-03-26 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Izglītības līmenis: Vispārējā pamatizglītība

Mūsu partneri