Lasīšanas laiks: 3 min
Valsts ieņēmumu dienesta (VID) sadarbība ar Valmieras pilsētas pašvaldību, salīdzinot ar citām pašvaldībām, jau vēsturiski izveidojusies daudz kvalitatīvāka un Valmiera šajā ziņā ir veiksmes stāsts, tikšanās laikā ar medijiem šodien sacīja VID ģenerāldirektore Ināra Pētersone.
Pēc viņas teiktā, lai sadarbība ar pašvaldību izveidotos veiksmīga, “nepietiek tikai ar formāliem līgumiem, bet, pirmkārt, ir jābūt tīri cilvēcīgai izpratnei un vēlmei savstarpēji sadarboties,” sacīja I.Pētersone norādot, ka sadarbība ar Valmieras pilsētas pašvaldību varētu būt paraugs arī citām pašvaldībām.
Pēc viņas teiktā, Valmiera vienmēr bijusi ļoti aktīva un daudz darba un izaicinājumu devusi arī VID, saistībā ar dažādas informācijas pieprasīšanu un sagatavošanu, lai to varētu izmantot arī pašvaldības funkciju pildīšanai.
I.Pētersone klātesošajiem atklāja, ka iepriekš notikušajā sarunā ar Valmieras domes vadību pārrunāti informācijas apmaiņas un pietiekamības jautājumi, parakstīts sadarbības līgums par automatizētu informācijas apmaiņu un pārrunāti dažādi pašvaldībai un VID aktuāli sadarbības jautājumi, tostarp par pašvaldības iepirkumu procedūrām, vienotā klientu apkalpošanas centra pilotprojektu un citām aktualitātēm.
Savukārt pilsētas mērs Inesis Boķis (“Valmierai un Vidzemei”) atzina, ka VID ģenerāldirektores vizīte uz vietas uzņēmumos un pašvaldībā ļauj precīzāk izprast tiešās nodokļu maksātāju problēmas un gaidas no VID. Domes priekšsēdētājs arī atzina, ka pašvaldība ir visieinteresētākā, lai VID strādātu labi, jo nodokļi ir būtisks pašvaldības resurss.
Kā pastāstīja I.Pētersone, jau līdz šim viņa tikusies ar vairākiem Valmieras uzņēmējiem, taču būtiska kritika no uzņēmēju puses neesot saņemta. Uzņēmējus gan interesējuši vairāki jautājumi, tostarp konsultāciju iespējas un mikrouzņēmumu nodokļa jautājums, taču īpašu atzinību uzņēmēji izteikuši VID plāniem uzlabot klientu apkalpošanas kvalitāte.
Kā portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja Nodokļu pārvaldes Valmieras klientu centra vadītāja Sarmīte Grāpēna, tiešo un padziļināto konsultāciju pieejamība ir ļoti atšķirīga dažādos laikos. Citkārt VID klientu apkalpošanas centrs Valmierā ir tukšs, savukārt citas dienas rindas ir garas un cilvēkiem ir grūti sagaidīt savu kārtu. Tomēr pat šobrīd, deklarāciju iesniegšanas laikā, lielākoties rindas uz konsultācijām vai pakalpojumu saņemšanu Valmierā neesot aktuāla problēma.
Kā vienu no problēmas neesamības iemesliem S.Grāpēna minēja jaunā Valsts vienotā klientu apkalpošanas centra pilotprojekta izveidi Valmierā, kas zināmā mērā atvieglojot VID darbu birojā Beātes ielā 49, Valmierā. Tāpat klientu apkalpošanas centra vadītāja atzina, ka ar katru gadu fizisko personu klātbūtne klientu apkalpošanas centrā samazinās, jo pakalpojumi kļūst pieejami elektroniski. Tie, kas nemainīgi izvēlas jautājumus ar VID kārtot klātienē, lielākoties esot saimnieciskās darbības veicēji.
I.Pētersone darba vizītē uz Valmieru devās jau vakar, 25.martā, lai vakar un šodien, klātienē tiekoties ar pašvaldības un uzņēmēju pārstāvjiem, izprastu vietējos problēmjautājumus, kas ir VID kompetencē, kā arī informētu par valsts iestādes plāniem nodokļu administrēšanas un pilnveidošanas jomā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VID pārstāve Evita Teice-Mamaja.
Vizītes laikā I.Pētersone tikās ar pašvaldības pārstāvjiem, VID Valmieras klientu apkalpošanas centra un Valsts vienotā klientu apkalpošanas centra darbiniekiem, kā arī uzņēmējiem no SIA “Valpro” un SIA “VTU Valmiera”.