Lasīšanas laiks: 3 min
Lai sekmētu Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu elektroniski, Valsts ieņēmumu dienests (VID) aicina apmeklēt bezmaksas seminārus visā Latvijā, tostarp arī Valmierā, par VID elektroniskās deklarēšanas sistēmas jeb EDS lietošanu un Gada ienākumu deklarācijas iesniegšanu, informē VID sabiedrisko attiecību daļā.
Līdz ar 1.martu ir sākusies Gada ienākumu deklarācijas iesniegšana gan tiem nodokļu maksātājiem, kam tas jādara obligāti, gan tiem, kuri to vēlas darīt brīvprātīgi, lai saņemtu iedzīvotāju ienākuma nodokļa atmaksu par ārstniecības, izglītības un citiem attaisnotajiem izdevumiem.
Martā VID bezmaksas seminārus par EDS izmantošanu ir iespēja apmeklēt VID klientu apkalpošanas centros Kurzemē, Latgalē, Vidzemē, Zemgalē, kā arī Rīgā.
Valmierā seminārs notiks 14.martā plkst. 15.00 Beātes ielā 49, Valmieras klientu apkalpošanas centra mācību klasē. Tas organizēts jaunreģistrētajiem nodokļu maksātājiem (saimnieciskās darbības veicējiem un individuālajiem komersantiem) par grāmatvedības kārtošanu vienkāršā ieraksta sistēmā. Par iedzīvotāju ienākuma nodokļa aprēķināšanu no saimnieciskās darbības. Par sociālo garantiju zaudēšanu, saņemot “algu aploksnē”. Par elektroniskās deklarēšanas sistēmas (EDS) iespējām, lasāms VID mājaslapā.
VID aicina uz semināriem iepriekš pieteikties, zvanot uz norādītajiem tālruņa numuriem vai rakstot uz norādītajām e-pasta adresēm.
VID atgādina, ka fiziskajām personām, kuras veic saimniecisko darbību, kā arī individuālo uzņēmumu, t.sk. zemnieku un zvejnieku saimniecību īpašniekiem, kuri ir iedzīvotāju ienākuma nodokļa maksātāji, Gada ienākumu deklarācija par 2015. gadu obligāti jāiesniedz elektroniski, izmantojot VID EDS, no 2016. gada 1. marta līdz 1.jūnijam (ieskaitot).
VID aicina arī tās fiziskās personas, kuras neveic saimniecisko darbību, bet vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par izglītību, ārstniecību, iemaksām pensiju fondos u.c. attaisnotajiem izdevumiem, iesniegt deklarāciju ērtāk, ātrāk un vienkāršāk, izmantojot EDS. Tādējādi deklarācijā automātiski tiek atspoguļota visa VID rīcībā esošā informācija par nodokļu maksātāju, proti, nodokļu maksātāja gūtie ienākumi, neapliekamie ienākumi, informācija no kredītiestādēm par veiktajām iemaksām pensiju fondos, informācija no apdrošināšanas sabiedrībām par veiktajām iemaksām par dzīvības apdrošināšanas pakalpojumiem, kā arī no iepriekšējiem gadiem pārnestie attaisnotie izdevumi par izglītību un ārstnieciskajiem pakalpojumiem.
Tāpat, sākot ar 2016. gadu, deklarācijā automātiski tiks atspoguļota arī tā informācija, ko par personas veiktajiem maksājumiem par izglītību VID būs iesniegušas mācību iestādes. Tādējādi personām, kuras vēlas atgūt pārmaksāto iedzīvotāju ienākuma nodokli par attaisnotajiem izdevumiem, deklarācijā pašām papildus jānorāda un jāpievieno attaisnojuma dokumenti (čeki, kvītis vai tml.) tikai par tām summām, par kurām VID rīcībā informācijas nav un kuras VID nav iekļāvis deklarācijā.
Ikviens var kļūt par EDS lietotāju, izmantojot savas internetbankas lietotājvārdu un paroli, Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes izsniegto eID viedkarti vai VAS “Latvijas Valsts radio un televīzijas centra” izsniegto elektronisko paraksta viedkarti (e-parakstu).
Plašāka informācija pieejama VID mājaslapā sadaļā “Gada ienākumu deklarācija”.
Jautājumu un neskaidrību gadījumā aicina iedzīvotājus zvanīt uz VID Nodokļu un muitas informatīvo tālruni 67120000, konsultēties ikvienā VID klientu apkalpošanas centrā vai Valsts un pašvaldības vienotajos klientu apkalpošanas centros, uzdot savu jautājumu rakstiski VID mājaslapā “Uzdot jautājumu VID” vai arī VID EDS.