Lasīšanas laiks: 3 min
Ceturtdien, 17.decembrī, Vidzemes Augstskolā studenti prezentēja kursa ietvaros tapušās interešu aizstāvības plānu kampaņas. Studentu izstrādātie darbi aptvēra plašu problēmu un sabiedriski aktīvu tematu loku – brīvprātīgais darbs, ārstniecības iestāžu pieejamība invalīdiem Valmierā, labdarība, starptautisko uzņēmumu izvairīšanās no nodokļiem un citas.
Kursa “Jaunie mediji un politika” ietvaros studenti no mediju un žurnālistikas, pārvaldības un inovāciju, komunikāciju un sabiedrisko attiecību, kā arī Biznesa vadības programmām apvienojoties grupās trīs mēnešu laikā veidoja interešu aizstāvības plānus ar mērķi palīdzēt vai piedāvāt risinājumu kādai no sabiedrībā aktuālām un nozīmīgām problēmām. Plāna izstrādei sekoja arī kampaņas izveide, kas koncentrējās uz jauno mediju platformu iespēju apguvi un realizāciju – sociālo portālu, blogošanas vietņu, videomateriālu un citu tiešsaistes rīku izmantošanu.
Kopumā tika izstrādātas 7 interešu aizstāvības kampaņas par visdažādākajām sabiedriski nozīmīgām tēmām. Interešu aizstāvība “Brīvprātīgi Labs” vēstīja par brīvprātīgā darba iespējām un nozīmīgumu.
“Jaunieši bieži sūdzas par to, ka nevar atrast darbu, jo darba devēji pieprasa lielu pieredzi. Tad mūsu kampaņas galvenais mērķis bija informēt jauniešus, ka brīvprātīgais darbs ir viena no šīs pieredzes gūšanas iespējām, ko vēlāk arī ierakstīt savā CV,”
stāsta viens no “Brīvprātīgi Labs” veidotājiem Jānis Tilaks.
Kā vienu no kampaņas virzītājsoļiem studenti organizēja “paldies” video ķēdi sociālajā portālā facebook. Kampaņas aicināja sekotājus portālā ievietot video, kurā tie caur ādu interesantu stāstu saka kādam paldies, nododot stafeti tālāk, tādējādi izveidojot video ķēdi. Šī soļa mērķis bija nodot tālāk ideju, ka cilvēki, kuri veic brīvprātīgo darbu kā samaksu gaida vienkāršu “paldies”, kas tiem lielākais atalgojums.
Kampaņas “Resnie Runči” ietvaros, studenti apņēmās saistošā veidā skaidrot vienu no aktuālākajām globālā līmeņa problēmām – starptautisko uzņēmumu izvairīšanos no nodokļu maksāšanas. Šī projekta ietvaros, tika izstrādāta komiksu sērija, personificējot “Resno Runci” (starptautisko uzņēmumu) un tā piedzīvojumus bēgot no nodokļiem, veikta pašbilžu kampaņa vietnē facebook kā arī citas aktivitātes, lai vērstu sabiedrības uzmanību problēmas virzienā. Šī kampaņa plāno turpināt darbību arī ārpus kursa ietvariem.
“Mūsu darba ietvaros galvenais izaicinājums bija aptvert šo tik plašo, sarežģīto un daudzslāņaino problēmu, jo, lai spētu interesanti un saprotami izskaidrot sabiedrībai, ir nepieciešams to pilnībā pārzināt un izprast,”
norāda studente Signe Smala, viena no “Resno Runču” kampaņas veidotājām.
Kampaņa “Viena Laba Diena” rīkoja labdarības dienas Valmierā, dodoties uz Valmieras pansionātu, pavadot laiku ar tur dzīvojošajiem pensionāriem, palīdzot zupas virtuves darbā, rīkojot aktivitātes SOS bērnu ciemata jauniešiem un apmeklējot Valmieras dzīvnieku patversmi. “4 Wheels” kampaņa strādāja pie nopietna problēmjautājuma saistībā ar pilsētas infrastruktūru – ārstniecības iestāžu pieejamību invalīdiem ratiņos un jaunajiem vecākiem. Tās ietvaros tika mērītas uzbraucamās rampas pie dažādām Valmieras ēkām un veidota vides pieejamības karte, kurā atzīmēts, cik ērta un sasniedzama ir konkrētā iestāde cilvēkiem ratiņkrēslos un jaunajiem vecākiem ar bērnu ratiem.
“Teaching Bad” kampaņas ietvaros studenti caur humoru un interneta vidē aktuālo “memes” izmantošanu, centās vērst uzmanību portāla manabalss.lv iniciatīvai par tikumisko grozījumu izglītības likumā atcelšanu. Bet studenti, kas veidoja interešu aizstāvību “It/Kā Latvisks” iestājās par latviešu valodas kvalitātes uzturēšanu, analizējot mediju saturu un tā valodas kvalitāti – iezīmējot, cik ļoti ikdienas valoda tiek pārpludināta ar svešvārdiem. Kā arī, tika izstrādāta kampaņa “Mūžam darbīgs”, kura uzsvēra vecāka gada gājuma ļaužu plašo aktivitāšu klāstu. Šīs interešu aizstāvības ietvaros, studentes izveidoja vietni, kurā pārdot senioru radītos amatniecības izstrādājumus, par katru no tiem pievienojot cilvēkstāstu – personificējot ‘pārdevējus’. “Mūžam darbīgs” gan tika veidota tikai kursa darba apmēros, to nevirzot plašāk sabiedrībā.
Jauno mediju un politikas kurss Vidzemes Augstskolā ir jau daudzgadīgs projekts, kura ietvaros tapušas vairākas veiksmīgas kampaņas, piemēram, filma “Braucam uz laukiem” vai “Valmierai JĀkustas”.