Lasīšanas laiks: 2 min
Pašvaldībām ir jāatbalsta izglītības reformas, lai veicinātu skolēnu zināšanu vienlīdzību pilsētās un lauku reģionos, Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) 27.kongresā pauda Valsts prezidents Raimonds Vējonis.
Vējonis uzrunā norādīja, ka Latvijas nākotne ir atkarīga no kvalitatīvas izglītības. Viņš arī pauda, ka pašvaldībām ir aktīvi jāiesaistās, atbalstot reformas izglītībā, jo tās varētu veicināt lielās diferenciācijas samazināšanu, kas redzama starp skolēnu sniegumu pilsētās un lauku reģionos.
Tāpat prezidents uzrunā pauda, ka, dzīvojot tehnoloģiju laikmetā, nepieciešams sekot moderno valstu piemēram, kuras efektīvāk nodrošina pakalpojumu pieeju elektroniski tādā veidā, taupot laiku, naudu un resursus. Tādu nepieciešams ieviest arī Latvijā. Tā būtu elektroniskā identifikācijas karte, kuras ieviešanai nepieciešams strādāt visiem kopā.
Vējonis uzsvēra, ka valstij ir būtiska sadarbība ar LPS, jo “pašvaldības ir tās, kuras piesedz valsti, palīdzot realizēt to, ko valdība ne vienmēr ir izdarījusi, lai iedzīvotājiem veidotos pozitīvs priekšstats par valsti”.
Jau ziņots, ka piektdien, 20.maijā, Liepājā norisināsās LPS 27. kongress, kura moto ir: “Kas taupa uz izglītību, tas neredzēs labklājību!”. Kongresā piedalās arī Saeimas priekšsēdētāja Ināra Mūrniece un Ministru prezidents Māris Kučinskis.
Tāpat ziņots, ka Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas ( OECD ) ziņojumā “Izglītība Latvijā” norādīts, ka Latvijai izglītības sistēmas attīstībā jākoncentrējas uz vienlīdzību, nodrošinot kvalitatīvu izglītību gan pilsētās, gan lauku reģionos.
OECD Izglītības un prasmju direktorāta vadītājs Andreass Šleihers norādījis, ka Latvijā redzama liela diferenciācija starp skolēnu sniegumu pilsētās un lauku reģionos, tāpēc vajadzīgs vairāk koncentrēties uz vienlīdzību visos valsts reģionos, nodrošinot kvalitatīvas izglītības un pedagogu pieejamību gan pilsētās, gan laukos.
Valstij būtiski ir koncentrēties uz kvalitatīvas izglītības nodrošināšanu. Šleihers norādīja, ka neviens negrib slēgt mazās skolas, “jo slēdzot ciemata skolu, mēs likvidējam tā sirdi., bet ir jādomā par bērniem, kas tādā veidā zaudē iespēju iegūt kvalitatīvāku izglītību, jo Latvijā atšķirība starp skolēnu sniegumu pilsētās un lauku reģionos ir ļoti liela”.