Lasīšanas laiks: 2 min
Patlaban ģimenes ārsti vakcīnu pret Covid-19 trūkuma dēļ var tikai piedāvāt atkārtoti pierakstīties rindā vai saņemt vakcīnu pēc vairākām nedēļām, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Ģimenes ārstu asociācijas prezidente Sarmīte Veide.
Ceturtdien seniori vecumā virs 70 gadiem, kuri bija pieteikušies vakcinācijai pret Covid-19 “manavakcina.lv” vai pa tālruni 8989, saņēma īsziņas, kurās viņi tika aicināti sazināties ar savu ģimenes ārstu par konkrētu vakcinācijas laiku.
Tomēr, kā atklāj Veide, ģimenes ārstiem ir piegādāts mazāk vakcīnu nekā varētu izvakcinēt, proti, pasūtot 40 devas, esot saņemtas 20, un pasūtot 50 devas, saņemtas 30 devas. Līdz ar to nereti ģimenes ārsti nevar piedāvāt konkrētu pierakstu tuvākajās dienās.
Neskaidrības radušās arī par dažādu vakcinējamo personu sarakstu apvienošanu, jo ģimenes ārstiem bijuši savi saraksti, bet paralēli pastāv saraksts, kurā apkopotas tās personas, kas ir attiecīgajā prioritārajā grupā un vakcīnai pieteikušies “manavakcina.lv” vai 8989. “Šādos apstākļos gan ģimenes ārstiem, gan pacientiem nākas pielāgoties,” piebilst mediķe.
Tāpat viņa atzīmē, ka efektīvākas pierakstu organizācijas labad, ģimenes ārsti var informēt pacientus par iespēju veikt vakcināciju ātrāk, ja kāds “izkrīt” no pieraksta, tā nodrošinot visu devu lietderīgu izmantošanu.
Jau ziņots, ka Slimību profilakses un kontroles centrs (SPKC) saņēmis informāciju, ka ģimenes ārsti nepieraksta seniorus rindā uz vakcināciju pret Covid-19, jo pagaidām precīzi nezina, kad būs pieejamas vakcīnas.
SPKC skaidro, ka vakcinācijas procesa organizatori ir aicinājuši ģimenes ārstus veidot rindu, lai brīdī, kad vakcīnas būs pieejamas, varētu pakāpeniski un secīgi vakcinēt visus, kuri ir pieteikušies un iekļauti rindā. Vakcīnas ārstu praksēm piegādās pakāpeniski katru nedēļu.
Kā noskaidroja aģentūra LETA, ceturtdien izplatītā aicinājuma senioriem sazināties ar ģimenes ārstiem dēļ atsevišķos gadījumos radušās neskaidrības par vakcīnas saņemšanas iespējām, jo ģimenes ārstu praksēm tās vēl nav piegādātas un līdz ar to pacientus nav iespējams pierakstīt vakcinācijai.
Šajā sakarā mikroblogošanas vietnē “Twitter” oficiālajā vakcinācijas kontā pausta atvainošanās par sagādātajām neērtībām. “Jāatzīst, ka pirmās dienas ir pārpratumi no abām pusēm. Turpinām skaidrot gan iedzīvotājiem, gan vakcinācijas veicējiem procesu,” skaidro Vakcinācijas birojs, norādot, ka patlaban notiekot nepārtraukta saziņa ar ārstiem un vakcinācijas iestādēm.