Valmieras Ziņas

Valsts policija aicina: “Nepieliec sev soda punktu!”

Lasīšanas laiks: 3 min

Šodien, 22. novembrī, Valsts policija uzsāk drošības kampaņu “Nepieliec sev soda punktu!”, ar kuru plānots sabiedrībā aktualizēt jautājumu par atkārtotiem pārkāpumiem ceļu satiksmē, būtiskākajiem iemesliem un iespējamajām sekām. Vienlaikus ar šo kampaņu Valsts policija aicina pārskatīt un mainīt attieksmi pret piešķirtajiem soda punktiem, stiprinot apziņu, ka katrs no tiem ir viens pieturpunkts ceļā uz, iespējams, traģisku iznākumu.

Valsts policijas veiktais pētījums par atkārtotiem pārkāpumiem ceļu satiksmē liecina, ka gados jauni autovadītāji, galvenokārt vīrieši, bez pienācīga stāža un pieredzes ir tieši tie, kas visbiežāk vairākkārt pārkāpj atļauto braukšanas ātrumu virs 30 km/h, šādi apdraudot apkārtējos cilvēkus un ignorējot viņiem izteiktos brīdinājumus par dažādiem ceļu satiksmes noteikumu (CSN) pārkāpumiem, starp kuriem visbiežāk parādās ātruma pārsniegšana, agresīva braukšana, braukšana nepiesprādzējoties vai bez transportlīdzekļa vadīšanas tiesībām u.c.

Vairumā gadījumu veiktie atkārtotie pārkāpumi ir satiksmes drošības pamatlietas, kas liecina, ka šos autovadītājus nebaida ne sava, ne apkārtējo cilvēku drošība. Salīdzinot 2020. gada pētījuma datus ar šī gada statistiku*, 56 % autovadītāju joprojām turpina pārkāpt ceļu satiksmes noteikumus, savukārt 29 % ir pārkāpuši citus ceļus satiksmes noteikumus. Visbiežākais atkārtotais pārkāpums ir tieši atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana (59 % jeb 404 reizes).

20 % jeb piektā daļa no pētījuma dalībniekiem diemžēl nav mainījuši savus ieradumus, nav guvuši mācību un turpina veikt pārkāpumus, tādējādi apdraudot savu un līdzcilvēku drošību. Aizvadītā gada laikā pētījumā ietvertās izlases pārstāvji ir iekļuvuši 67 ceļu satiksmes negadījumos, no kuriem 43 % ir bijuši sadursmes ar citiem satiksmes dalībniekiem, 36 % uzbraukšana kādam šķērslim, 12 % uzbraukšana stāvošam transportlīdzeklim un 1,5 % gadījumu ir uzbraukuši gājējam.

“Valsts policijas drošības kampaņas centrālā ass ir nevis viens pārkāpumu veids vai tāda subjektīva un plaša tēma kā “pārgalvīgā braukšana”, bet gan cilvēka apzināta izvēle atkal un atkal pārkāpt noteikumus. Balstoties uz pētījuma datiem, atkārtoto pārkāpumu loks diemžēl ir ļoti liels. Šo bīstamo uzvedības modeli lieliski ilustrē pārkāpumu uzskaites punkti jeb “soda” punkti – bīstamāko ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu uzskaites sistēma, ko visi pārzina, bet tomēr daudzi turpina ignorēt. Bezbailība, pārlieku liela pašpārliecība par savām spējām, kas nereti var robežoties ar bravūru, un pieredzes trūkums padara atkārtotus pārkāpumus par bīstamu domāšanas modeli un sevi un citus apdraudošu uzvedības paradumu. Ja autobraucēji, tieši atkārtotie pārkāpēji, turpina ignorēt riskus, tiem ir jāatgādina, kur noved atkārtoti pārkāpumi, tādēļ aicināsim pašus braucējus “savilkt” punktus un saskatīt sekas,” stāsta Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Juris Jančevskis.

Kampaņa “Nepieliec sev soda punktu!” norisināsies līdz šī gada 22. decembrim, dažādos komunikācijas kanālos un veidos, uzrunājot sabiedrību, aktualizējot un brīdināt autovadītājus, kuriem ir konstatēti atkārtoti CSN pārkāpumi, par atbildību un bīstamām sekām, kuras var izraisīt sistemātiska, bezatbildīga attieksme pret noteikumiem, vienlaikus veicinot sabiedrības informētību par sekām un to neatgriezenisku nopietnību.

Satiksmes drošības kampaņu “Nepieliec sev soda punktu!” organizē Valsts policija un šī kampaņa tiek finansēta no Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļiem.

*Valsts policijas pētījums, kurā tika analizēti dati par 592 personām, kuras gada laikā ir vismaz 2 reizes pārkāpušas atļauto braukšanas ātrumu par vairāk nekā 31 km/h.

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Sedā,Saules ielā 10. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā,mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 880-930 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Sedā vai pieteikties personīgi,vai WhatsApp mob.tel.nr. +371 29529416. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Saules iela 10, Seda, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Vai pieteikties WhatsApp: pa mob.telef.29529416 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju (publikācijas, apliecinājumus, ziņojumus, nolikumus, uzaicinājumus, paziņojumus, lēmumus, atbildes vēstules, sēžu protokolus u.c. dokumentus); • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • apkopot plānotos iepirkumus, piedalīties iepirkuma plāna izstrādes, aktualizēšanas un kontroles procesos; • uzturēt un aktualizēt Pašvaldības iepirkumu datu bāzi atbilstoši esošajai situācijai; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu/arhivēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • kontrolēt dokumentu izpildes termiņus; • piedalīties darba grupās un komisijās savas kompetences ietvaros; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība; • vismaz trīs gadu darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā (darba pieredze publisko iepirkumu jomā valsts vai pašvaldību iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību); • prasme patstāvīgi sagatavot iepirkumu procedūru organizēšanai nepieciešamo dokumentāciju; • pieredze iepirkumu plāna gatavošanā un/vai izpildes uzraudzībā (tiks uzskatīta par priekšrocību); • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru, kā arī zināšanas/praktiskā pieredze darbā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1746 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1851 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2024.gada 14.novembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-14 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola aicina darbā sētnieku/-ci (1,0 slodzes) uz nenoteiktu laiku. Galvenie darba pienākumi: • teritoriju kopšana un uzturēšana atbilstoši sezonalitātei; • zāles pļaušana; • sniega tīrīšana un ietvju kaisīšana; • labiekārtošanas darbu veikšana; • valsts karoga izkāršana svētku un atceres dienās; un Jums ir: • vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu, teicama saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu 700.00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus; • aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv vai iesniegt personīgi Valmieras sākumskolā, adrese: Pāvila Rozīša 40A, Valmiera, Valmieras novads, līdz 2024.gada 15.novembrim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

Mūsu partneri