Lasīšanas laiks: 2 min
Mazās alus darītavas varētu padarīt porteri par eksportspējīgu preci, aģentūrai BNS pauda alus darītavas “Valmiermuižas alus” līdzīpašnieks un valdes loceklis Aigars Ruņģis.
Viņš pastāstīja, ka porteri tehnoloģiski nav viegli pagatavot, tāpēc līdz šim to piedāvā Latvijas alus darītava “Aldaris”, kā arī dažas pavisam mazas alus darītavas. Līdz šā gada beigām arī “Valmiermuižas alus” plāno sākt realizēt porteri. “Uzskatu, ka porteris Latvijā ir nepietiekami novērtēts, salīdzinot ar to potenciālu, slavu un pazīstamību pasaulē, kāda kādreiz porterim ir bijusi. Tāpēc mēs redzam, ka mazās alus darītavas, brūvējot porteri, varētu to padarīt eksportspējīgu, ar to būt interesanti ne tikai uz vietas, bet arī eksporta tirgos,” sacīja Ruņģis.
Pēc viņa teiktā, “Valmiermuižas alum” līdz šim ir bijušas sešas portera proves, līdz gada beigām kompānija vēlas atrast īsto Baltijas portera garšu. “Tas būtu vistumšākais alus veids no visiem “Valmiermuižas aliem”. Manuprāt, porteris ir visleģendārākais alus tips Latvijā no visiem aliem, jo tādu brūvēja pirms 100 gadiem gandrīz visas lielās alus darītavas Latvijā un eksportēja to pa visu carisko Krieviju. Tas, manuprāt, arī pasaulē ir visslavenākais alus tips Latvijā,” stāstīja uzņēmuma līdzīpašnieks.
Vienlaikus viņš piebilda, ka “Valmiermuižas alus” šogad aprīlī pastāvīgā sortimentā ieviesa “Valmieras dūmalu”, ko izvēlas arvien vairāk patērētāju. Tāpat, pateicoties pieprasījumam, uzņēmums arvien vairāk brūvē pirms gada ieviesto “Kviešu alu”. “Tas kopumā liecina par to, ka alus daudzveidība tiek cienīta un godāta. Ne tikai klasika, bet arī arvien vairāk alus baudītāju ir gatavi izvēlēties dažādas garšas, citādākas garšas, citādus alus veidus,” teica Ruņģis.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka “Valmiermuižas alus” pērn attīstībā ieguldīja 1,2 miljonus eiro, tostarp 1,1 miljonu eiro – portera alus receptes radīšanā un 0,33 litru tilpuma pildīšanas iekārtās, bezalkoholisko zelteru darīšanā, kā arī iesala dzēriena gatavošanā. Papildus tam veikti ieguldījumi jaunu alus garšu radīšanā, tostarp 50 tūkstoši eiro eilu darīšanā, 30 tūkstoši eiro degalus gatavošanā, kā arī alus ražošanai mazās partijās izklaides pasākumiem. Daļu projektu līdzfinansēja Lauku atbalsta dienests.
2015.gadā “Valmiermuižas alus” apgrozījums sasniedza 3,84 miljonus eiro, kas ir par 13,4% vairāk nekā 2014. gadā, savukārt kompānijas peļņa saruka par 14,6% un bija 264,9 tūkstoši eiro.
“Valmiermuižas alus” ir viena no jaunākajām alus darītavām Latvijā, kas tirgū ienāca 2009.gada pavasarī. Uzņēmuma īpašnieks ir firma “Valmiermuižas ieguldījumu fonds”, kura 60% kapitāldaļu pieder alus darītavas saimniekam Aigaram Ruņģim, 24% – Austrijas ieguldījumu fondam “Industrieliegenschaftenvervaltungs AG”, bet 16% Austrijas uzņēmumam “Thinkflink GmbH”.