Lasīšanas laiks: 2 min
Latvijā alus baudīšanas kultūra ar katru gadu attīstās arvien vairāk, aģentūrai BNS pastāstīja “Valmiermuižas alus” darītavas vadītājs Aigars Ruņģis.
“Restorānu un bāru izglītība, izpratne par alus daudzveidību ar katru gadu pieaug. Tāpat palielinās arī spēja novērtēt, ka arī alus ir dažāds un līdzīgi kā vīns var būt daļa maltītes sastāvdaļas, ka pie dažādiem ēdieniem var pasniegt dažādus alus veidus – šī izpratne pieaug. Ir arvien mazāk restorānu, kas saka – mums pietiks ar vienu alu. Restorānos alus kļūst par tikpat svarīgu sastāvdaļu kā vīns un katru gadu tas paliek arvien novērtētāks un atzītāks. Alus baudīšanas kultūra katru gadu attīstās arvien vairāk,” sacīja Ruņģis.
Viņš arī pauda cerību, ka ar laiku restorānu ēdienkartē piedāvātais alus sortiments būs tikpat plašs, cik vīna. “Man pašam ir tāds sapnis, ka beidzot alus restorānu ēdienkartēs būs tikpat plaši piedāvāts kā vīns. Pašlaik ir ļoti daudz restorānu, kur ir tikai viens alus un trejdeviņi vīni. Man gribētos, lai pēc gadiem pieciem būtu tā, ka ir trejdeviņi vīni un trejdeviņi ali,” sacīja Ruņģis.
Viņš norādīja, ka viens no uzņēmuma šā gada mērķiem ir turpināt ciešāk sadarboties ar restorāniem un bāriem. “Mēs restorānus un bārus aicinām ciemos, visu viņiem rādām un stāstām, kā alu brūvējam, kā to pasniegt, kādā temperatūrā, kā servēt, kādās glāzēs. To mēs līdz gada beigām turpināsim darīt – kopā ar restorāniem un bāriem Latvijā attīstīt alus baudīšanas kultūru. Mēs to sākām pirms sešiem gadiem un turpināsim tikpat aktīvi darīt,” sacīja Ruņģis.
2014.gadā “Valmiermuižas alus” strādāja ar 3,388 miljonu eiro apgrozījumu un 310,2 tūkstošu eiro peļņu.
“Valmiermuižas alus” ir viena no jaunākajām alus darītavām Latvijā, kas tirgū ienāca 2009.gada pavasarī. Uzņēmums ražo astoņu šķirņu gaišo un tumšo alu, kā arī alus kokteili “Valmiermuižas frišs”, kā arī iesala dzērienu “Zelta zirgs” un alus uzkodas. Uzņēmuma īpašnieks ir firma “Valmiermuižas Ieguldījumu Fonds”.