Lasīšanas laiks: 2 min
Valmierā arvien pieaug velobraucēju skaits, tiek izbūvēti arī jauni veloceliņi, taču velonovietņu skaits un to kvalitāte neapmierina daudzus riteņbraucējus. Aptaujājot vairākus pilsētniekus, kur ar divriteni pārvietojas ikdienā, visi kā viens norādīja, ka daudzviet trūkst velonovietnes vai arī to konstrukcijas neatbilst mūsdienu drošības standartiem, tādēļ bieži vien velosipēds tiek pieslēgts pie apgaismes un ceļazīmju stabiem vai margām.
Apsekojot pilsētu daudzviet var redzēt vecā tipa velonovietnes, jeb statīvus, kuros tiek nofiksēts viens ritenis. Turklāt vairāki šādi statīvi saglabājušies vēl no padomju laikiem, kad bija pieejami tikai pilsētas tipa velosipēdi ar šaurām riepām. Mūsdienu kalnu un BMX divriteņus tajos nevar novietot. Pašlaik par veiksmīgāku konstrukciju tiek atzīts stienis, pie kura var pieslēgt velosipēda rāmi, tādējādi garantējot lielāku drošību pret nozagšanu. Vērsāmies Valmieras pilsētas pašvaldībai, lai noskaidrotu, vai pilsētā ir noteikti standarti velonovietņu konstrukcijai un kādas vēl ir prasības to uzstādīšanai.
Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa informēja: “Valmieras pilsētas Teritorijas izmantošanas un apbūves noteikumi nosaka, ka speciāli aprīkotas velosipēdu stāvvietas jāparedz pie tirdzniecības un pakalpojumu objektiem, publiskām pārvaldes, kultūras, izglītības, ārstniecības iestādēm, kā arī sporta un atpūtas objektiem. Noteikumi paredz arī, ka nepieciešamo velosipēdu stāvvietu skaitu un to izvietojumu nosaka atbilstoši objekta funkcionālajai izmantošanai, kas pamatojams lokālplānojumā, detālplānojumā vai būvprojektā. Atbilstoši šiem noteikumiem autostāvvietas un velonovietnes ir jāizbūvē un jānodod ekspluatācijā vienlaicīgi ar jaunbūvējamo, pārbūvējamo vai atjaunojamo objektu, kā arī uzsākot jaunu izmantošanu esošās telpās.
Lai arī pašvaldības saistošie noteikumi neparedz nosacījumus par pilsētā izvietojamo velonovietņu veidiem un izskatu, arī pašvaldība pie savām iestādēm un publiskajā ārtelpā izvieto velostatīvus, pie kuriem var pieslēgt velosipēda rāmi.
Kopš šī gada 1.februāra ir uzsākts darbs arī pie tematiskā plānojuma “Valmieras pilsētas transporta infrastruktūras attīstības koncepcija” izstrādes. To atbilstoši iepirkuma rezultātiem veic SIA “Reģionālie projekti”. Darbu paredzēts pabeigt 12 mēnešu laikā.
Satiksmes infrastruktūras attīstības koncepcijas izstrādes ietvaros tiek veikts arī esošās transporta infrastruktūras, tai skaitā velotransporta infrastruktūras, izvērtējums. Balstoties uz to, paredzēts noteikt arī uzdevumus velotransporta infrastruktūras attīstībai. Tiek sagaidīts, ka koncepcija saturēs priekšlikumus arī velonovietņu izvietošanai un labiekārtošanai pilsētā, arī veicamajiem pasākumiem identificēto veloinfrastruktūras problēmu risināšanai, novēršanai, veloinfrastruktūras uzlabošanai.”
Jāpiebilst, ka pilsētas parkos un pie pašvaldības iestādēm velonovietnes uzstāda Valmieras pilsētas pašvaldība. Šogad ar šādām velonovietnēm jau ir tikusi papildināta pansionāta “Valmiera” ēka Rīgas ielā 55.