Lasīšanas laiks: 3 min
Lai precīzāk pozicionētu Valmieras kā uz tās iedzīvotāju labklājību orientētas, dzīvespriecīgas un videi draudzīgas pilsētas tēlu, ar pozitīvu ietekmi un nozīmi reģiona, Latvijas, Baltijas un pasaules mērogā, izstrādāta jauna Valmieras zīmola identitāte. Tā plašākai sabiedrībai tika prezentēta 25.oktobrī, klātesot valmieriešiem, nozares profesionāļiem, zīmola izstrādātājiem un citiem interesentiem, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Laura Moča.
„Pateicoties Valmieras iedzīvotāju rūpēm un atbildībai pret savu pilsētu, Valmiera nepārtraukti ir augusi un attīstījusies.
Valmieras uzņēmumi piedāvā savus produktus pasaules tirgū. Valmierā pieejama augsta izglītības kvalitāte ikvienam, no bērnu dārza līdz pat augstskolai, profesionālajai un mūžizglītībai. Ir daudz darīts, lai labiekārtotu pilsētvidi, vienlaikus saglabājot Valmieras dabas skaistumu, attīstot tūrisma un apskates objektus, papildinot atpūtas un sporta infrastruktūru. Īpaša Valmieras sastāvdaļa ir Valmieras teātris, kas atrod arvien jaunus veidus, kā aizraut dažādu paaudžu kultūras baudītājus. Valmiera spēj nodrošināt kvalitatīvu dzīves vidi. Tā ir kā lieliska alternatīvai dzīvei lielpilsētā,” stāsta Valmieras pilsētas pašvaldības domes priekšsēdētājs Jānis Baiks.
2018.gada sākumā sadarbībā ar aģentūru „McCANN Riga” tika uzsākts darbs pie Valmieras zīmola identitātes izstrādes, procesā iesaistot gan dažādu nozaru profesionāļus, gan valmieriešus, pilsētas draugus un sadarbības partnerus.
„Valmieru nav iespējams raksturos, izceļot un aprakstot tikai vienu vai pāris jomas, kas pilsētā ir attīstītas, jo tad daudz kas būtisks paliktu nepateikts.
Valmieras jaunais sauklis „Dzīvojam zaļi!” asprātīgā veidā norāda uz galvenajām pilsētas kvalitātēm – labklājību, dzīvesprieku un dabu, kā vērtību, kas caurvij ikvienu darbības jomu.
Valmiera dod iespēju un aicina dzīvot zaļi gan iedzīvotājus, gan pilsētas viesus, uzņēmējus, gan investorus,” norāda “McCANN Riga” aģentūras vadītājs un galvenais stratēģis Kristaps Siliņš.
Savukārt zīmola vizuālā identitāte katram Valmieras iedzīvotājam atgādina par pilsētai svarīgāko — dabu kā vērtību, izaugsmi un sasniegumiem. “Valmieras logo ir lakonisks un viegli atpazīstams. Tas raksturo Valmieru kā drošu, stabilu, mērķtiecīgu, pārliecinošu, modernu un progresīvu pilsētu.
Logo pamatā ir simbols – Valmieras izaugsmes medaļa – apliecinot ideju, ka katrs, kurš ar savu darbu, idejām, enerģiju nesis ieguldījumu Valmieras attīstībā, ir pelnījis saņemt izaugsmes medaļu un kopīgi svinēt panākumus.
Valmierā panākumus atzīmē ar jauniem mērķiem. Katra izaugsme un sasniegumi ir pilsētas sasniegumi, tādēļ visi kopā varam lepoties ar paveikto, izvirzot tālākus mērķus,” stāsta aģentūras “Overpriced” dizaina direktors Aigars Mamis.
Parādot to, ka Valmieras izaugsmes pamatā ir ikviens valmierietis vai pilsētas draugs, kurš ar savu darbu devis ieguldījumu pilsētas attīstībā, izveidots īpašs foto stends, kurā nofotografējoties apzināties sevi, savu ģimeni un savus līdzcilvēkus kā Valmieras izaugsmes veidotājus.
Stends uz noteiktu laiku atrodas Valmieras integrētās bibliotēkas un Vidzemes Augstskolas foajē (Cēsu ielā 4) un ir pieejams ikvienam interesentam. Iedzīvotāji aicināti fotogrāfijas ar sevi Valmieras izaugsmes medaļā publicēt sociālajos tīklos (ar tēmturi #dzīvojamzaļi), tādējādi parādot, ka Valmiera lepojas ar saviem iedzīvotājiem un iedzīvotāji lepojas ar savu pilsētu.
Iegūt plašāku informāciju par Valmieras jauno zīmola identitāti, kā arī grafiskajiem risinājumiem, kā arī rastu atbildes uz jautājumiem iespējams interneta vietnē http://zimols.valmiera.lv/.
Lai par Valmieras zīmola identitātes maiņu uzzinātu plašāka sabiedrība, pēc Valsts svētkiem plānots uzsākt komunikācijas kampaņu, parādot un iedzīvinot Valmieras identitātes pamatprincipus.