Lasīšanas laiks: 3 min
Pēc pavasara brīvlaika 23.martā skolēniem atsāksies mācības, taču Covid-19 vīrusa izplatības dēļ izsludinātās ārkārtējā situācijas laikā mācības skolās tiks organizētas attālināti. Skolēniem un viņu vecākiem ir daudz jautājumu, kā tiks organizēts šis process, tādēļ portāls “Valmieras Ziņas” vērsās Valmieras pilsētas pašvaldībā, lai uzzinātu, kā pilsēta skolas gatavojas attālinātajām mācībām.
Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste Liene Pinne informēja, ka Valmieras izglītības iestādes, gatavojoties veikt mācību procesu attālināti, vispirms apzināja, kāds ir skolēnu nodrošinājums ar datoriem, viedtālruņiem un interneta pieslēgumu.
Katra izglītības iestāde, izvērtējot savas iespējas un resursus, pieņem lēmumu, sagatavojot pagaidu mācību stundu plānojumu, piedāvājot skolēniem ieteicamo mācību dienas vai nedēļas plānu.
Skolotāju uzdevums ir izvērtēt, kuri mācību temati ir salīdzinoši vieglāk apgūstami attālināti, lai veidotu skolēniem veicamā darba apjomu saprātīgu, koncentrējoties uz būtiskāko, ar skaidriem un nepārprotamiem uzdevumu nosacījumiem.
Skolotāji ir aicināti savstarpēji sadarboties, veidojot radošus un starppriekšmetu saikni nostiprinošus uzdevumus, nepārslogojot skolēnus.
Valmieras Izglītības pārvalde pārrunās ar izglītības iestāžu direktoriem sniedza risinājumus IT jomā, kā arī ieteikumus mācību procesa nodrošināšanai attālināti.
Pašvaldība aicina izglītības iestādes izmantot Valsts izglītības satura centra un Skola2030 izdotos metodiskos ieteikumus noteiktās ārkārtējās situācijas laikā “Vadlīnijas vispārējās un profesionālās izglītības iestādēm attālinātu mācību īstenošanai”.
Pašvaldības pārstāve skaidroja, ka
pamata saziņai izglītības iestādes izmantos jau zināmo skolvadības sistēmu “E-KLASE”, lai nodrošinātu saziņu ar skolēniem, viņu vecākiem, kā arī nosūtītu mācību materiālus un saņemtu atgriezenisko saiti.
Valmieras Izglītības pārvalde ieteikusi izmantot tās mācību vides un platformas, kas jau iepriekš izmantotas mācību procesā. Izglītības iestādes var integrēt materiālus no digitāliem resursiem, piemēram, www.soma.lv, www.uzdevumi.lv un citiem. Izglītības pārvalde neiesaka ieviest kompleksus tehnoloģiskus risinājumus, ar kuriem izglītības iestādes nav strādājušas iepriekš.
Saskaņā ar katras izglītības iestādes izstrādāto stundu plānojumu skolotāji nosūtīs skolēniem sagatavoto mācību materiālu. Būtiska ir atgriezeniskās saites nodrošināšana, kas ir katras izglītības iestādes izvēlēts risinājums pēc savām iespējām.
Ņemot vērā, ka attālinātā mācību procesā skolēnam būs jāstrādā patstāvīgi, jāpierod pie jaunā mācīšanās veida, nozīmīga loma būs vecāku iesaistei un atbalstam, īpaši jaunāko klašu skolēniem. Vecākiem jāpalīdz bērniem iekārtot atbilstošu darba vidi, jāpārrunā dienas plānojums, akcentējot laiku mācībām un brīvajam laikam, jāseko bērna līdzdalībai mācībās.
Lai attālinātais mācību process notiktu saskaņā ar katras izglītības iestādes plānojumu, šajā ārkārtējā situācijā ir svarīgi nodrošināt tehnoloģisko atbalstu.
Vecākus problēmsituācijās aicina sazināties ar skolu, lai rastu kopīgu risinājumu. Šajā situācijā sadarbība ir būtiska un nozīmīga gan skolēniem, gan skolotājiem, gan vecākiem.
Dažās Valmieras izglītības iestādēs ir skolēni, kuriem nav piekļuve datoram ar internetu un/vai viedierīcei. Gan izglītības iestāžu vadības pārstāvji, gan skolotāji ir sazinājušies ar vecākiem un raduši risinājumu, kā izglītības iestāde var palīdzēt risināt tehnoloģiju trūkumu.
Tāpat Valmieras izglītības iestādes izmantos iespēju pieteikties iekārtām attālinātā mācību procesa nodrošināšanai ārkārtējās situācijas laikā pašvaldības vispārējās pamata un vidējās izglītības iestāžu skolēniem.