Lasīšanas laiks: 2 min
Valmieras sākumskolas pedagogu kolektīvs ir profesionāls, stiprs, dzīvīgs un darbīgs. Katru brīdi notiek izzināšana, vērtību saglabāšana un virzība uz priekšu. Ņemot vērā pārmaiņas izglītības sistēmā valstī, arī skolā jūtama jaunā dvesma, bet ne tikai šajā mācību gadā, krietni vien agrāk, kad notika intensīvas mācības par jaunajām kompetencēm, esot vienai no Latvijas pilotskolām.
Noslēdzas darbīgs posms, kas pāraugs Ziemassvētku gaidīšanas laikā. Novembris ir lielais atskaites punkts, kas jau no augusta paiet nopietnā darbā: plānošana, pieslīpēšanās, iepazīšana, metodiskas idejas, snieguma līmeņu apraksti, pārskatāmi grafiki, labāko ceļu rašana un vēl neskaitāmi svarīgi ikdienas darbi.
Skolas sirds ir audzinātājas, kuras vienmēr ir procesa vidū. Viņas vislabāk zina katru savas klases skolēnu. Meklē un atrod labākos risinājumus klases sadarbībai, pārgājieniem, klases pasākumiem un katra bērna izaugsmei. Prieks par aizpildītiem starpbrīžiem. Neskatoties pat uz uzsnigušo sniegu, audzinātājas ar savas klases skolēniem iziet ārā, lai izkustētos, parunātos, ieelpojot svaigu gaisu.
Labs “mugurkauls” skolā ir mācību jomu vadītājas. Viņas ir tās, kuras uztur dzīvības virpuli savā nelielajā skolotāju šūniņā. Sākumskolas, sporta un veselības, latviešu valodas, matemātikas, svešvalodu, dabaszinātnes, kultūras izpratnes un pašizpausmes, tehnoloģiju, sociālās un pilsoniskās jomas vadītājas kopā ar kolēģiem veido integrētus pasākumus un mācību stundas, viņas ir drošs balsts jaunajiem kolēģiem. Sagatavotie darba plāni tiek īstenoti dzīvē, lai mācību un audzināšanas procesu virzītu kalnā. Nav vienkārši. Reizēm pietrūkst laika, reizēm ķēdītē nesaslēdzas visi nepieciešamie posmi. Bet pedagoģija ir meistarības māksla, un tās skolas skolotājiem netrūkst.
Svarīgi, lai skolotāji justos labi. Komfortablu sajūtu dod pašefektivitāte, pārliecība par savām zināšanām, spējām, ikdienā pārbaudītu pieredzi. Patlaban viena no iespējām papildināt metodisko pieredzi ir, mācoties kompetenču centra “Lielvārds” kursos, kuros programma tiek apgūta grupās. Tāpat tālākizglītība notiek klašu audzinātājiem, mācību priekšmetu skolotājiem. Liels prieks par skolotāju atdevi, intensīvi apgūstot nepieciešamās zināšanas ilgu stundu garumā.
Jā, skola vienmēr ir mainīga. Reizēm pārmaiņas nāk negaidīti un jārīkojas nekavējoties. Reizēm tās ir ilgi un rūpīgi plānotas. Svarīgi, ka skolas kolektīvs ir atvērts produktīvam darbam. Katrs skolotājs iegulda darbu, kas prasa ne tikai darba stundas un noteiktos pienākumus amata aprakstā, bet tiek “rakts daudz dziļāk”, ar sirdi, prātu un savu talantu. Bet pāri visam ir labestība un cilvēcība, kas palīdz pašiem un skolēniem augt un kļūt spēcīgākiem.