Lasīšanas laiks: 3 min
Piparkūku un mandarīnu smarža, dāvanas zem eglītes, Ziemassvētku vecīša apmeklējums, I semestra liecība, klases kopbilde un atpūta līdz 4.janvārim. Ierasti un saprotami!
Ziemas brīvlaika negaidītais pagarinājums domīgus darīja ne tikai skolotājus, bet arī vecākus. Kādas ir atpūtas un izklaides iespējas bērniem, ņemot vērā esošo situāciju valstī? Vai ziemas brīvlaika pagarinājums nepārvērtīsies garlaicīgā nīkšanā? Kā saplānot sava bērna dienas kārtību?
Var ieplānot galda spēļu vakarus ģimenes lokā, pastaigas ārā, grāmatu lasīšanu, zīmēšanu, sportošanu, bet kā tad ar MĀCĪBĀM? Ko darīt pa dienu, kad, iespējams, vecāki nav mājās un ir garlaicīgi? Valmieras 2. vidusskola piedāvāja iespēju 1.-4.klašu skolēniem piedalīties digitālajā e-nometnē „@V2V STEM VIRTUAL LABORATORY”.
Ja kādreiz ir cepti šokolādes cepumi, tad noteikti ir zināms, ka vispirms jāsagatavo sastāvdaļas, tad jānomēra nepieciešamais to daudzums, jāsajauc viss kopā, jāsagatavo cepamtrauks, jāuzsilda krāsns, un tikai tad notiek cepšana. Kā iemācīt bērnam nepieciešamo prasmju kopumu, kuras izpildot, tiek sasniegts vēlamais rezultāts? Iztrūks kāds posms – cepumiem vairs nebūs vēlamā garša, nāksies procesu sākt no sākuma. Galvenās dzīves prasmes ir kā kulinārijas recepte. Šo filozofiju arī realizējām @V2V e-nometnē.
Atbilstoši katras klases vecumposmam skolotāji izstrādāja interesantas e-nometnes programmas: “BiznESs”, “Mentālā matemātika”, “Detektīvu aģentūrā”, ”Brīnumainie eksperimenti”, “Pasaku varoņi”, “Ziemassvētku brīnumi un tradīcijas”, u.c. Radoši, aizraujoši, digitāli!
E-nometnes laikā skolēni aktīvā sadarbībā ar saviem skolotājiem prātoja, kā matemātikā var vairot prieku. Caur spēles elementiem trenēja atmiņu, uzmanību un algoritmisko domāšanu, eksperimentēja, vai smiltis var dejot izvēlētajā ritmā? Vai lineāls, kurš ikdienā tiek izmantots mērīšanai, var sākt dungot. Ielūkojās zelta griezuma proporcijās matemātikā, dabā un mākslā. Lasīja daudzveidīgus dažādu valstu autoru dzejoļus, minēja mīklas, spēlēja vārdu spēles, izzināja mūziku pasakās, pilnveidoja teātra mākslas elementus un inscenēja pasakas dažādās valodās. “Prasmīgo roku darbnīcas” dalībnieki iztēlojās un veidoja Pasakaino ziemas mežu, no vilnas diegiem darinot galvenos personāžus. Ai, cik aizraujoši notikumi risinājās “Detektīvu aģentūrā”, kurā satikās valodu, mākslas un dažādu profesiju pārstāvji!
Liels ieguvums dalībniekiem bija svešvalodas prasmju attīstīšana gan angļu valodas e-nodarbībās ”The alphabet song, game, dance!”, gan CLIL nodarbībās ar matemātikas, literatūras, dabaszinības, mūzikas elementiem angļu valodā, gan darbs dažādās interneta vietnēs, kur uzdevumu veikšanai nācās pielietot savas svešvalodas zināšanas.
Izglītībā arvien lielāka loma ir tehnoloģijām. Bērniem bija iespēja nokļūt virtuālajā mūzikas studijā, gūt sākotnēju priekšstatu par ierakstu programmu, ierakstīšanas knifiem, veikt savas balss ierakstus. Ar “Pirmklasnieku muzikālo ceļojumu” var iepazīties šeit: (https://ej.uz/v2vsingls).
Bērni ir priecīgi par iespēju komunicēt, par gūtajiem iespaidiem un jaunatklājumiem. Neskatoties uz esošo situāciju valstī, papildus brīvlaiku un citiem apstākļiem, ceram, ka esam atbalstījuši ģimenes un nodrošinājuši krāsaināku ikdienu mūsu skolēniem.
Pirmklasnieka vecāka pārdomas: “…dēlam ļoti patika darboties piedāvātajā programmā matemātikā, viņš sāka visu pētīt, noteikti tur atgriezīsies ar lielu azartu. Un mēs paši esam patīkami pārsteigti, ka tik labi sokas angļu valodā, pagājušajā nedēļā mēs stundu pastaigas laikā sarunājāmies, klusums nebija nevienu brīdi, tomēr laikam YouTube skatīšanās, lai arī brīžiem tas liktos nevajadzīgi vai par daudz, sniedz rezultātus. Paldies par Jūsu un skolas iniciatīvu, savādāk jau galīgs vasaras režīms ieslēdzies ziemas vidū.”
Ar e-nometnes nodarbībām turpinām stiprināt skolēnu pieredzi – būt par lieliskiem problēmjautājumu risinātājiem, eksperimentētājiem, testētājiem, sadarbības kolēģiem, izgudrotājiem un pateicamies mūsu sākumskolas skolotājiem par degsmi, idejām un paveikto e-nometnē.