Lasīšanas laiks: 2 min
Augusta sākumā tiks uzsākta Mālu ielas posma no Beātes ielas līdz Matīšu šosejai pārbūve. Tā uzlabos gan iedzīvotāju pārvietošanās apstākļus un drošību, gan ielu izmantojošo komersantu vajadzības pēc ērtas satiksmes infrastruktūras, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras pilsētas pašvaldības sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā Līga Bieziņa.
Līdz ar daudzdzīvokļu īres namu Mālu ielā 1 un Ķieģeļu ielā 8 uzcelšanu, pārbūvējamā Mālu ielas posmā ir ievērojami pieaugusi gājēju un automašīnu satiksmes intensitāte. Tā kā ielas posms veido īsāko maršrutu, savienojot centru ar šo pilsētas daļu, iela ir maršruta svarīga daļa arī tuvumā esošo izglītības iestāžu audzēkņiem, Jāņparka iedzīvotājiem un citiem. Ielas vidējā fiksētā satiksmes intensitāte tās pārbūves projekta izstrādes laikā bija 700 transporta vienības diennaktī, no kurām 15% bija kravas transports. 2020.gada februāra beigās atkārtoti veiktais mērījums rādīja, ka satiksmes intensitāte palielinājusies līdz vidēji 1839 automašīnām diennaktī.
Minētajā Mālu ielas posmā līdz šim braukšanas ātruma ierobežojums bija 30 km/h, kā arī pie SOS bērnu ciemata bija uzstādīti braukšanas ātrumu ierobežojoši ātrumvaļņi. Taču, lai nodrošinātu nepieciešamos uzlabojumus, Mālu ielas posmam no Beātes ielas līdz Matīšu šosejai 2018.gadā tika izstrādāts pārbūves būvprojekts un šogad, paredzot pašvaldības budžeta līdzekļus un piesaistot Valsts kases aizdevumu, tika rasta iespēja to īstenot.
Visa pārbūvējamā posma labajā pusē virzienā uz Matīšu šoseju ielai tiks izbūvēta gājēju ietve ar velojoslu. Lai atvieglotu automašīnu kustību, tiks sakārtotas esošās ielas nobrauktuves un pieslēgumi. Uzlabojot pārredzamību un satiksmes drošību, atbilstoši teritorijas plānojumam tiks izbūvēts jauns Ganību ielas pieslēgums Mālu ielai, esošo pieslēgumu saglabājot kā piekļuvi atsevišķiem privātīpašumiem. Pārbūves laikā tiks atjaunotas apakšzemes komunikācijas un izbūvēts LED apgaismojums.
Esošais Mālu ielas cietais virsmas segums, kas tika ieklāts 2014.gadā, veicot ielas divkāršo apstrādi ar šķembām un bitumena emulsiju, bija viens no pirmajiem, kam eksperimentālā kārtā cietais virmas segums tika iegūts ar šo divkāršās virsmas apstrādes metodi. Ielas posma ekspluatācija pierādīja, ka šāds cietā seguma veids nav piemērots ielām ar intensīvu automašīnu satiksmi, tāpēc pēc pārbūves ielas posmam būs asfaltbetona segums.
Atbilstoši iepirkuma rezultātiem Mālu ielas posma pārbūvi veiks SIA “ASFALTBŪVE” par kopējo līgumsummu 496 596,22 EUR ar PVN. Atbilstoši tirgus izpētes rezultātiem Mālu ielas pārbūves būvuzraudzību nodrošinās SIA “GEO CONSULTANTS” par kopējo līgumsummu 6050,00 EUR ar PVN.