Lasīšanas laiks: 2 min
No 19. janvāra līdz 29. februārim 11 profesionālās izglītības iestādēs notiks nacionālā jauno profesionāļu meistarības konkursa SkillsLatvia 2024 pusfināli. 20 prasmju konkursos savas prasmes un zināšanas demonstrēs vairāk nekā 220 jaunie speciālisti, lai cīnītos par iespēju nokļūt SkillsLatvia 2024 finālā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja Valmieras Tehnikuma Sabiedrisko attiecību speciāliste Agnese Kelpša-Čubrova.
SkillsLatvia ir nacionāla līmeņa profesionālās meistarības konkurss profesionālās izglītības audzēkņiem, kas sākot ar 2017. gadu notiek reizi gadā. Konkursā profesionālo izglītības iestāžu audzēkņi demonstrē savu prasmju izcilību, savstarpēji sacenšoties.
Šogad pusfinālu organizācijā ir jaunums – jauniešu sniegumu nozaru ekspertu vadībā vērtēs arī pedagogi. Konkursa pusfināla uzvarētāji iegūs iespēju nokļūt SkillsLatvia 2024 finālā, kas norisināsies no 9. līdz 10. maijam Rīgā.
15.februārī Valmieras tehnikumā tiks organizēti divi pusfināli – “Mehatronika” un “Mobilā robotika”. Par ceļa zīmi uz SkillsLatvia 2024 finālu savstarpēji sacentīsies jaunieši no dažādām izglītības iestādēm – Ventspils tehnikuma, Rīgas Tehniskās koledžas, Liepājas Valsts tehnikuma, Rēzeknes tehnikuma un Valmieras tehnikuma.
Konkursa “Mehatronika” pusfināls sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskā daļa aptver dažādas tēmas, tostarp ražošanas automatizāciju, PLC tehnoloģijas, elektrotehniku, elektroniku, pneimatiku un hidrauliku. Savukārt praktiskajā daļā būs jāveic uzdevumi, kas saistīti ar shēmu modelēšanu un montēšanu, kā arī mehatroniskās sistēmas darbības kontroli.
Dalībniekiem, kuri startēs konkursa “Mobilā robotika” pusfinālā būs jārisina problēmas, ar kurām reālā darba vidē saskaras robotu tehniķi, iestatītāji un programmētāji. Lai efektīvi veiktu darba uzdevumus, jāorientējas mobilā robota programmēšanas vidē, jāpārzina mobilā robota uzbūve un galvenās gaitas piedziņu vadības principi.
Konkursa laikā topošie profesionāļi var demonstrēt savas spējas, savukārt pedagogi var veicināt sadarbību un zināšanu apmaiņu starp dažādām izglītības iestādēm.