Lasīšanas laiks: 2 min
Valmierā atklāta pirmā AS “Swedbank” telefonbankas filiāle ārpus Rīgas, kas apkalpo vairāk nekā pusi bankas elektroniskās sarakstes klientu visā Latvijā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja “Swedbank” Telefonbankas Valmieras filiāles vadītāja Ieva Fūrmane.
“Mēs esam filiāle gan klienta datorā, gan telefonā,” svinīgajā filiāles atklāšanas pasākumā, uzrunājot klātesošos, sacīja Fūrmane. Pēc viņas teiktā, telefonbankai šogad aprit 15 gadi, bet sākotnēji tā bijusi vien uzziņu birojs par bankas darbu, taču pamazām ar klientu interešu pieaugumu, paplašinājušās arī telefoncentrāles funkcijas.
Kā portālu “Valmieras Ziņas” informēja “Swedbank” komunikācijas vadītājs Ivars Svilāns, gandrīz trešdaļa iedzīvotāju jautājumu ir saistīti ar maksājumu kartēm. Tāpat aktuāli esot arī jautājumi par internetbanku, īstermiņa kredītprocentiem, kā arī kontu un maksājumiem.
Savukārt “Swedbank” valdes locekle un Klientu apkalpošanas pārvaldes vadītāja Irīna Pīgozne filiāles atklāšanas pasākumā norādīja, ka bankas loma iedzīvotāju ikdienā laika gaitā ir mainījusies un patlaban klients pats ir visu finanšu jautājumu kārtotājs, pats izvēlas laiku, vietu un veidu, kā jautājumus kārtot.
Pēc viņas teiktā, Valmiera kā filiāles atrašanās vieta izvēlēta, jo reģions piedāvā pietiekami izglītotu darbaspēku un pilsēta un izglītības sistēma šeit bijusi piemērota bankas funkciju attīstīšanai. “Lēmums Valmierā veidot Telefonbankas jeb klientu kontaktu centra filiāli ir loģisks turpinājums mūsu filozofijas maiņai – būt iespējami tuvu klientam un vienlaikus – nodrošināt visu labāko kompetenci, neatkarīgi no atrašanās vietas.”
Valmieras pilsētas domes priekšsēdētājs Inesis Boķis (“Valmierai un Vidzemei”) savā uzrunā klātesošajiem atzīmēja, ka filiāles atklāšana Valmierā ir labs piemērs tam, ka ne visam ir jānotiek tikai Rīgā un dažos jautājumos reģionu kapacitāte var būt pat lielāka.
Pēc Fūrmanes teiktā, kopumā 11 filiāles darbinieki, tostarp septiņi iepriekš ar banku nesaistīti cilvēki, darbu filiālē sākuši jau gadu mijā, līdz ar eiro ieviešanu, taču pirmie mēneši aizvadīti apgūstot klientu apkalpošanas neklātienē prasmes un specifiku. Pēc viņas teiktā, patlaban dienā Valmieras filiāle atbild uz 300 līdz 400 klientu vēstulēm.
Valmieras telefonbankas filiāles darbinieku atbildība ir nodrošināt komunikāciju ar klientiem elektroniskajā sarakstē, savukārt zvanu centrāle atrodas Rīgā. Kā norādīja Svilāns, “Swedbank” telefonbankā kopumā dienā vēršas vidēji 4000 klientu, savukārt mēneša laikā telefonbanka sniedz atbildi uz vairāk nekā 100 000 zvaniem un 20 000 sarakstes vienībām. Elektroniskās sarakstes apjoms, pēc Svilāna teiktā, salīdzinot ar 2008.gadu, patlaban pieaudzis par 93%.