Lasīšanas laiks: 3 min
Līdz ar iedzīvotāju un autotransporta skaita pieaugumu, tās problēmas, kas jau sen ir Rīgā, pamazām atnākušas arī līdz Valmierai, uzskata Valmieras pilsētas pašvaldības Satiksmes drošības komisijas priekšsēdētājs Valdis Stiģis.
Viena no aktuālajām transporta problēmām Valmierā ir automašīnu stāvvietas daudzdzīvokļu māju pagalmos.
“Laikā, kad šīs mājas tika projektētas un būvētas, automašīnas bija deficīts, tādēļ autostāvvietu skaits nebija paredzēts atbilstoši dzīvokļu skaitam. Mūsdienās ģimenēm pieder pat vairākas automašīnas, tādēļ stāvvietu skaits trūkst. Tāpēc automašīnu īpašniekiem ir jāpierod pie tā, ka visiem iemītniekiem savas mājas pagalmā nebūs garantēta stāvvieta.
Paši iedzīvotāji cenšas risināt šo problēmu, iekšpagalmos izveidojot jaunas stāvvietas. Taču vietu skaits ir ierobežots, tādēļ daudzviet tiek ieviests caurlaižu režīms. Ir jāņem vērā arī to iedzīvotāju viedoklis, kuri vēlas pagalmā zaļo zonu ar soliņiem un bērnu spēļu laukumu. Šajā procesā rodas konflikti, tādēļ iedzīvotāji lūdz palīdzību Satiksmes drošības komisijai, lai izšķir strīdus. Dažkārt pusi no sēdes laika mums nākas veltīt, lai sadalītu kādu pagalmu, jo iedzīvotāji nespēj paši vienoties. Arī pašvaldība iesaistās problēmas risināšanā. Piemēram, rekonstruējot G.Apiņa ielu, tās malā tiks izveidotas automašīnu stāvvietas, kas atslogos visa kvartāla pagalmus,” pastāstīja V.Stiģis.
Ne mazāk aktuāla problēma ir stāvvietu trūkums pie veikaliem un dažādām iestādēm. Piemēram, K.Baumaņa ielā 9 ne tikai veikalu apmeklētāji, bet arī darbinieki novieto savus auto lielajā stāvlaukumā. Arī pie tirdzniecības centra “Valleta” stāvvietas allaž ir aizņemtas. “Protams, vislabākais risinājums lielos veikalus pārcelt uz nomali, kur var uzbūvēt lielu stāvlaukumu, kā tas ir pie “Depo”. Ja lielveikals ir vēsturiskajā centrā, stāvvietu trūkums ir ieprogrammēts pašā pamatā. Pie “Valletas” transporta novietošanas jautājums jau ir risināts iespēju robežās, atjaunojot Katrīnas ielu, izveidojot papildu vietas visapkārt veikalam un pazemē, taču resurss lielā mērā ir izsmelts.
Pašvaldība ir dilemmas priekšā, kam dod priekšroku – tiem, kas strādā pilsētas centrā un novieto savu auto uz visu dienu, vai pircējiem un pilsētas viesiem, kuri dod savu ieguldījumu Valmieras attīstībā, tērējot savu naudu veikalos, ēdināšanas iestādēs un tūrisma objektos. Iespējams, nāksies ieviest dažādus ierobežojumus, piemēram, stāvēšanas ilgumu.
Lai gan dažviet jau šādi ierobežojumi pastāv, līdz šim nav piemērotas sankcijas pārkāpējiem. Taču turpmāk autovadītājiem ir jārēķinās, ka pašvaldības policija būs aktīvāka šajā ziņā,” norādīja Satiksmes drošības komisijas priekšsēdētājs.
Valdis Stiģis aicina pašus valmieriešus iesaistīties diskusijā par šīs problēmas risinājumiem. “Pilsētā vēl ir daži brīvi privātie zemes gabali, kur varētu ierīkot stāvvietas. Kādreiz ir bijusi pat doma par daudzstāvu garāžu būvniecību, taču šie noteikti nebūs bezmaksas pakalpojumi.
Manuprāt, šīs jautājums ir jārisina kompleksi, ne tikai domājot par jaunu stāvvietu veidošanu, bet arī par transporta samazināšanu pilsētas centrā. Problēma ir jāizvērtē arī no ainaviskā viedokļa, vai ar automašīnām pārblīvētais centrs rotā pilsētu. Veicinot veselīgu dzīvesveidu, varbūt vajadzētu cilvēkus mudināt savas automašīnas atstāt mājās un doties savās gaitās kājām. Par to visu ir jādiskutē, lai nonāktu pie labākā risinājuma,”
uzskata V.Stiģis.
Pilsēta nebūt nav jāpārvērš par bezgalīgu stāvlaukumu! Varbūt valmieriešiem derētu vairāk pārvietoties kājām? Noteikti par sliktu nenāks!
Ja gribi ilgāk dzīvot, dienā jānoiet 10.000 soļu, t.i. ap 6-7 km. Diemžēl tikai ar gadiem, kad jau jāsāk atlicināt dakteriem un zālēm, sāc to saprast. Visbiežāk centra veikalos pirkumi nav tik smagi, lai pēc tiem neatnāktu kājām. Pat no Kārlienas vai Viestura laukuma nākot vēl nebūtu nostaigāta dienas kustību norma, kur nu vēl tikai kāda kilometra radiusā esošām mājām …
Brīdī kad vairums rietumeiropas pilsētu cenšās tikt vaļā no auto, Valmierā tiek apspriests, kur iebāzt kārtējo autostāvvietu. Var ierakstīt Google attēlu meklētājā “moscow parking” un redzēt pie kā noved pilsēta, kas ir pielāgota automašīnām un tad radīsies iespēja padomāt, vai vēlaties dzīvot tādā pilsētā. Labāk būtu sakārtot infrastruktūru tā, lai padarītu dzīvi ērtāku gājējiem, velo, un sabiedriskā transporta lietotājiem – izbūvēt jaunas ietves, ar kurām pa taisnāko ceļu var nokļūt jebkur, sakārtot veloceļus utt.
tas jāsaprot tā,
ka “vidi degradējošie objekti ” ,KOKI,
visi ,kā viens ,
JĀIZCĒRT !
un bruģi pa virsu !
Izlasīju, ka kāds vēlas maksas stāvvietas ieviest. Kādēļ to nepateikt tieši? Var ieviest maksas pasākumu, bet kādēļ runāt apkārt?
Nevis auto stāvvietas ir parāk maz , bet automašīnu ir pārāk DAUDZ !!!
Aicinu Valmieras iedzīvotājus šīs Valda Stiģa pārdomas uizlasīt ļoti uzmanīgi. Ja Valdis Stiģis nu jau kā oficiāli reģistrētspašvaldību vēlēšanu deputātu kandidāts pieļauj domu, ka priekšroka pilsētas autostāvlaukumu izmantošanā dodama te iepirkties vai viesos atbraukušajiem, tad lai viņš arī cer, ka vēlēšanās šie caurbraucēji par viņu un viņa sarakstu balso. Tikai pašvaldības vēlēšanās iebraucējiem nav balstiesību, bet te strādājošajiem, kuriem tādas balstiesības ir, nezin vai gribēsies redzāt deputātos viņu intereses neaizstāvošo.