Lasīšanas laiks: 2 min
Vidēji tikai katrs otrais pacients, kas griežas Vidzemes slimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļā, veselības stāvokļa dēļ tiek ievietots stacionārā vai nokļūst observācijas nodaļā līdz 24 stundu novērošanai.
“Pārējiem beztraumu pacientiem”,
uzsver Vidzemes slimnīcas neatliekamās medicīniskās palīdzības un pacientu uzņemšanas nodaļas virsārste Guna Ozola,
”vajadzētu palikt mājās un ārstēties saziņā ar savu ģimenes ārstu”.
Statistika rāda, ka ar katru gadu palielinās NMP nodaļā diennaktī apkalpoto ambulatoro pacientu skaits, kuru veselības stāvoklis neprasa neatliekamu medicīnisko palīdzību un stacionēšanu slimnīcā.
“Jau mēnesi sāp mugura”, “pirms trim nedēļām sāka streikot sirds”, “pamodos un sapratu, ka man ir paaugstināta temperatūra” – ar šādiem un līdzīgiem argumentiem cilvēki ierodas NMP nodaļā un vēlas, lai viņu nekavējoties vispusīgi izmeklē un konsultē speciālisti, kuri, iespējams, tieši tobrīd glābj dzīvību kādam smagi cietušajam,
stāsta dr.Guna Ozola.
Ja apmeklētājs tomēr vēlas saņemt mediķu palīdzību tieši NMP nodaļā, viņam jārēķinās ar divām lietām. Pirmkārt, var nākties uzgaidīt pat vairākas stundas, jo uzņemšanas nodaļā palīdzība tiek sniegta atkarībā no pacienta veselības stāvokļa, nevis kā poliklīnikā rindas kārtībā. Otrkārt, ambulatorie izmeklējumi un konsultācijas, ko pacients saņem NMP nodaļā, ir maksas pakalpojumi pēc Vidzemes slimnīcas maksas pakalpojumu cenrāža. Pacients par šādu kārtību tiek informēts pirms pakalpojuma saņemšanas.
Tomēr reizēm, saņemot rēķinu par izdarītajiem izmeklējumiem un ārstu speciālistu konsultācijām, pacients pauž neizpratni, kāpēc jāmaksā, jo “uzņemšanas nodaļā palīdzība ir bezmaksas”.
Uzņemšanas nodaļā bez maksas tiek sniegta tikai neatliekamā palīdzība.
Taču, ja pacients netiek ievietots slimnīcā pēc neatliekamās palīdzības saņemšanas, viņam jāsamaksā Ministru kabineta noteiktā pacienta iemaksa – ja vien viņš neietilpst no pacienta iemaksas atbrīvoto personu kategorijā.