Lasīšanas laiks: 2 min
Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas Bērnu un pusaudžu uzticības tālruņa 116111 rīkotās akcijas “Uzticības tālrunis pedagogiem un vecākiem” laikā speciālisti atbildēja uz 557 zvaniem un sniedza 290 psiholoģiskās konsultācijas, informē Labklājības ministrija.
65 gadījumos padomu vai atbalstu lūdza pieaugušie (vecāki, vecvecāki, pedagogi, sociālie pedagogi u.t.t.), interesējoties par dažādām attiecību problēmām ar bērniem, kā arī vaicājot par grūtībām saistībā ar jaunā mācību gada sākšanos.
Zvanītājus nodarbinājušas ļoti dažādas problēmas. Vairāki vecāki konsultējušies par bērnu disciplinēšanas problēmām, fizisko un emocionālo vardarbību skolās, dažādiem atkarību veidiem u.t.t. Vecākus arī uztraukušas pirmklasnieku problēmas, uzsākot skolas gaitas un jūtot ar to saistīto nedrošību. Vairāki vecāki arī norādījuši, ka viņiem trūkstot informācija par skolās pieejamajām izglītības programmām. Arī zvanījušie pedagogi norādījuši uz bērnu disciplinēšanas problēmām, kā arī uzsvēruši, ka vēlas aktīvāku sadarbību ar vecākiem, sagaidot lielāku vecāku iesaisti ar bērniem saistīto problēmu risināšanā. Savukārt akcijas laikā zvanījušie bērni interesējušies, kā labāk iedraudzēties ar klasesbiedriem un iekļauties klases kolektīvā.
Uzticības tālruņa 116111 akcija “Pedagogu un vecāku uzticības tālrunis” notika no 31.augusta līdz 4.septembrim, un tās laikā pedagogiem un vecākiem bija iespēja zvanīt uz Uzticības tālruni 116111 un saņemt profesionālas psiholoģiskās konsultācijas un atbalstu sev aktuālos jautājumos saistībā ar psiholoģiskām problēmām attiecībās ar bērniem.
Bērnu un pusaudžu uzticības tālrunis ir bezmaksas tālruņa līnija, zvanot gan no fiksētā, gan mobilā telefona. Uzticības tālrunī 116111 palīdzību un atbalstu var meklēt visu diennakti.