Lasīšanas laiks: 3 min
Jau otro nedēļu ārkārtējā situācijas dēļ Latvijas skolās mācības norisinās attālināti. Par to, kā mācību process tiek organizēts Valmieras Viestura vidusskolā un kādi ir pirmie secinājumi, portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja mācību iestādes direktors Uldis Jansons.
“Pirmā nedēļa, organizējot mācības attālināti, ir pagājusi. Regulāri uzturu kontaktu ar pedagogiem, lai uzzinātu, kā norit mācību process, kā to vērtē skolotāji un kādu atgriezenisko saiti viņi saņem no audzēkņiem. Pašlaik norit skolēnu aptauja, lai uzzinātu, kā viņi uztver šo situāciju un kā tiek galā ar uzdevumiem. Aptaujas rezultāti būs pieejami šīs nedēļas beigās.
Protams, pirmajā nedēļā skolēni metās iekšā mācībās ar lielu interesi un degsmi, jo tas bija kaut kas jauns un interesants. Pirmā brīža eiforija ir noplakusi un ir jāsastopas ar realitāti, ka ir cītīgi jāmācās arī mājās. Ir skolēni, kas apzinīgi pilda visus uzdevumus, taču ir tādi, kam tik labi neveicas. Klašu audzinātāji katru dienu seko līdzi skolēnu apmeklējumam “E-klasē”. Ja audzēknis nav reģistrējies portālā un apskatījies veicamos uzdevumus, audzinātāja sazinās ar skolēnu, lai noskaidrotu iemeslus.
Pirms attālināto mācību sākuma apzinājām, kāda ir situācija skolēnu ģimenēs ar tehnisko nodrošinājumu. Esam pateicīgi par valsts operatīvo rīcību, sagādājot mūsu skolai deviņus planšetdatorus, kas tiks nodoti tiem skolēniem, kuriem tie ir nepieciešami mācībām,” pastāstīja direktors.
U.Jansons atzina, ka attālināto mācību nodrošināšana skolotājiem prasa daudz spēka. Pedagogi dara visu, lai maksimāli nodrošinātu mācību procesa norisi un skolēni varētu apgūt paredzētās zināšanas.
Valmieras Viestura vidusskolā mācību procesa koordinēšanā liela loma ir klašu audzinātājiem. Priekšmetu skolotāji nākamās nedēļas plānu iesūta klašu audzinātājiem, kuri izveido vienu kopīgu dokumentu ar apgūstamām tēmām, darba gaitu un sasniedzamiem rezultātiem. Savukārt skolēns nedēļas nogalē saņem dokumentu ar saitēm uz nedēļas veicamajiem darbiem, kur ir norādes uz elektroniskajiem dokumentiem, mācību grāmatām un informācija par to, kā tiks sniegta atgriezeniskā saite, piemēram, caur uzdevumi.lv vai caur iesūtītām darba lapām. Tādējādi skolēns saņem vienkopus koncentrēti visu nepieciešamo informāciju.
Arī ārkārtējās situācijas laikā skolas ēka ir atvērta. Skolēni, kuriem nav iespējas izdrukāt darba lapas, tās var saņemt pie dežuranta. Pedagogi, izņemot direktoru, strādā no mājām, taču daži skolotāji pēc vajadzības ierodas skolā, lai izmantotu tur pieejamos tehniskos resursus, piemēram, datoru, interaktīvo tāfeli un citus, kas nepieciešami mācību procesa nodrošināšanai.
Direktors pastāstīja, ka katrs skolotājs pats izvēlas dažādas darba metodes, atkarībā no priekšmeta, apgūstamās tēmas un citiem ietekmējošiem faktoriem. Valmieras Viestura vidusskolas pedagogi tika aicināti nerīkot tiešsaistes videokonferences, jo ģimenēs ar vairākiem skolēniem tas varētu radīt sarežģījumus, jo ne katram bērnam ir savs dators. Kā alternatīva tiek piedāvāta videoapmācību veidošana, ko jau izmanto vairāki pedagogi. Piemēram, sporta skolotāji gatavo videouzdevumus saviem audzēkņiem. Tiešsaistē skolotāji ir pieejami individuālām sarunām mācību stundu un konsultāciju laikā.