Lasīšanas laiks: 2 min
“Ziemassvētku jampadracis”, “Viens pats mājās”, “Īsta mīlestība” jeb “Love Actually” ir tikai dažas mākslas filmas, kuru skatīšanās ir kļuvusi par svētku tradīciju ģimenē. Tāpēc būtu svarīgi ņemt vērā TV skatīšanās etiķeti, lai varētu saticīgi pavadīt laiku ne tikai ģimenes lokā pie eglītes, bet arī pie TV ekrāna baudot iecienītākas filmas un raidījumus.
Kiberpsihologs Bernijs Guds (Berni Good) iesaka dažus praktiskus padomus jeb TV etiķeti, jo, kā atklāj “Samsung” pētījums “The Way We Watch”,
gandrīz puse (45%) no aptaujātajiem televīzijas faniem Eiropā atzīst, ka dusmojas, ja skatīšanās laikā tiek traucēti.
Pietaupi sarunas reklāmas pauzēm. 22% aptaujāto kaitina citu sarunas TV skatīšanās laikā. Lai izvairītos no domstarpībām par uzmanības novēršanu no sižeta vai nespēju pilnvērtīgi pievērsties sarunai, pietaupi sakāmo pārtraukumiem.
Nesaki citiem priekšā. Saskaņā ar pētījumu, viens no astoņiem (13%) TV faniem Eiropā drīzāk pametīs istabu, nekā izpļāpāsies par gaidāmajiem piedzīvojumiem seriālā vai citā pārraidē. Skatītāji nereti ir emocionāli pieķērušies stāstam, un pārsteiguma sabojāšana var apbēdināt.
Demonstrē sapratni. Teju katrs otrais (42%) eiropietis skatās populārākās pārraides, tomēr ir liela iespējamība, ka mājinieku izvēlētais raidījums nebūs tavs iecienītākais. Esi pacietīgs un vienojies, kad pults nokļūs tavās rokās.
Paslēp planšetes un telefonus. Trešdaļa (31%) būtu neapmierināti, ja gaidāmās sērijas vai filmas svarīgākos notikumus kāds cits atklātu sociālajos tīklos. Lai gan dalīšanās iespaidos vairo prieku, paturi prātā, ka varbūt esi pirmais no draugu loka, kas noskatījies jaunāko pārraidi un pirms sižeta izpaušanas pajautā, vai pārējie ir redzējuši, citādi var iekulties nepatikšanās!
Turi salvetes pa rokai. 10% skatītāju mēdz kļūt pavisam emocionāli sižeta dramatiskākajos brīžos, izdzīvojot tēlu stāstus no smiekliem līdz asarām, tāpēc salvešu paciņa televizora tuvumā var lieti noderēt.
TV skatīšanās paradumu pētījums “The Way We Watch” veikts 2014.gada septembrī Lielbritānijā, Itālijā, Beļģijā, Zviedrijā un Šveicē, aptaujājot 4500 respondentus vecuma grupā pēc 16 gadiem.