Lasīšanas laiks: < 1 min
Otrdien, 2.augustā, Ministru kabinets pieņēma grozījumus Ministru kabineta 2011.gada 15.februāra noteikumos Nr.130 “Iedzīvotāju reģistrā iekļauto ziņu izsniegšanas kārtība”, informē Iekšlietu ministrijas Administratīvā departamenta Sabiedrisko attiecību un organizatoriskā darba nodaļas sabiedrisko attiecību speciālists Māris Zariņš.
Grozījumi paredz, ka turpmāk pašvaldības varēs sniegt Iedzīvotāju reģistrā iekļautās ziņas arī par mirušas personas pēdējo deklarēto vai reģistrēto dzīvesvietu, ja tā bija attiecīgas pašvaldības administratīvajā teritorijā.
Lai saņemtu izziņu no Iedzīvotāju reģistra par mirušās personas pēdējo deklarēto vai reģistrēto dzīvesvietas adresi mantojumu lietas uzsākšanai, iedzīvotājiem ērtāk ir vērsties izziņas pieprasīšanai un saņemšanai pašvaldības iestādē, nevis pieprasīt un saņemt izziņu Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes teritoriālajā nodaļā.
Jaunie grozījumi arī paredz, ka turpmāk nekustamā īpašuma īpašnieks vai viņa pilnvarotā persona varēs saņemt bez maksas ziņas par dzīvesvietas adresē deklarēto vai reģistrēto personu skaitu.
Līdz šim īpašnieki, lai noskaidrotu savā nekustamā īpašumā deklarēto vai reģistrēto personu skaitu, pieprasīja bez maksas pieejamās ziņas no Iedzīvotāju reģistra par deklarēto (reģistrēto) personu vārdu, uzvārdu, personas kodu, deklarētās vai reģistrētās dzīvesvietas adresi un dzīvesvietas deklarēšanas vai reģistrēšanas datumu, tādējādi radot nepamatotu personas datu apstrādi.