Lasīšanas laiks: 3 min
Spēcīgās snigšanas dēļ aizvadītās nedēļas beigās un šīs nedēļas sākumā būtiski audzis pieprasījums pēc sniega lāpstām, aģentūrai BNS atzina aptaujātie tirgotāji.
Mazumtirgotāja “Maxima Latvija” komunikācijas vadītājs Jānis Beseris aģentūrai BNS pastāstīja, ka pēc “Maxima Latvija” novērojumiem, sniega lāpstu pārdošanas apmēri “Maxima” veikalos pēdējās nedēļas laikā, salīdzinājumā ar Ziemassvētku nedēļu, pieauguši vairāk nekā septiņas reizes.
Tāpat ievērojami šajā laikā pieaudzis pieprasījums pēc logu skrāpjiem, atkausēšanas līdzekļiem un citām ziemai raksturīgām precēm.
“Ja Ziemassvētkos vēl nekas neliecināja par ziemu, tad Jaunais gads atnācis ar pamatīgu sniega segu un aukstumu. Līdz ar to iedzīvotāji arvien vairāk steidza iegādāties sniega lāpstas un logu skrāpjus automašīnām,” norādīja “Maxima Latvija” Mārketinga vadītāja Zane Kaktiņa.
Tostarp pēdējās nedēļas laikā, salīdzinājumā ar Ziemassvētku nedēļu, “Maxima” veikalos teju trīs reizes pieauguši pārdošanas apmēri logu skrāpjiem un 2,2 reizes pārdošanas apmēri logu atkausēšanas līdzekļiem.
“Arī internetveikala “e-maxima.lv” klienti līdz ar intensīvās snigšanas sākšanos pagājušās nedēļas nogalē savus pasūtījumus steidza papildināt gan ar sniega lāpstām, logu skrāpjiem. Taču viens no populārākajiem produktiem bija logu šķīdums automašīnām, kas paredzēts aukstākam laikam,” atzīmēja “e-maxima.lv” vadītāja Sanita Bērziņa.
Veikalu “K-Rauta” īpašnieka “Rautakesko” kategoriju vadītājs Inguss Laumanis aģentūrai BNS pastāstīja, ka parasti, parādoties šādam sniega daudzumam, pieprasījums pēc sniega lāpstām aug ļoti strauji. Pēc Laumaņa teiktā, 3.janvārī, kad bija visstiprākā snigšana, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu dienu , tika pārdots desmit reižu vairāk sniega lāpstu. “Raksturīgi, ka pie liela sniega daudzuma pieprasītākās ir lielāka izmēra lāpstas un šķūres,” piebilda Laumanis.
Tāpat 3.janvārī salīdzinājumā ar 2015.gada 3.janvāri deviņas reizes pieaudzis arī pieprasījums pēc automašīnu tīrāmajām birstītēm, skrāpjiem un akumulatoriem. “Tā kā tā bija brīvdiena, tad pieprasījums pēc dažāda veida ragaviņām audzis pat straujāk nekā pēc sniega lāpstām. Salīdzinot ar pagājušo gadu, tas audzis 15 reizes. Arī pieprasījums pēc atkausēšanas un pretslīdes kaisāmajiem maisījumiem audzis vairākas reizes,” sacīja Laumanis.
Mazumtirgotāja “Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite aģentūrai BNS pastāstīja, ka novērojumi “Rimi” veikalos liecina, ka sniega lāpstu un citu ziemas atribūtu iegādi cilvēki labprāt atstāj uz pēdējo brīdi, gaidot pirmā sniega parādīšanos. “Iepriekš cilvēki gatavojās salam galvenokārt iegādājoties stikla skrāpjus. Tā kā pērn šajā laikā un gadu mijā sniega bija vairāk un sals bija izteiktāks, sniega skrāpji pērn tika iegādāti par 28% vairāk nekā šogad,” teica Bite.
Vienlaikus viņa atzīmēja, ka lielākais pieprasījums pēc sniega lāpstām un stiklu skrāpjiem ir novērojams tieši pēdējās dienās, kad termometra stabiņš noslīdēja zem nulles. “Taču līdz ar temperatūras pazemināšanos pēdējās dienās segmenta pieprasītākās preces ir ragaviņas un tā saucamie ābolīša tipa šļūkšanas paliktņi, kas ļauj baudīt ziemas priekus. Šo preču pieprasījums pēdējās dienās, salīdzinot par iepriekšējām nedēļām, kad sniega sega vēl nebija izteikta, ir krasi palielinājies, iesākot aktīvās atpūtas ziemas preču sezonu,” pastāstīja Bite.
Aģentūra BNS jau vēstīja, ka svētdien, 3.janvārī, valsti skāra līdz šim stiprākā snigšana šajā ziemā.