Lasīšanas laiks: 3 min
Latvijas lielākajos mazumtirdzniecības veikalu tīklos saistībā ar Ziemassvētku tuvošanos ir pieaudzis pieprasījums pēc saldumiem, piparkūkām, mandarīniem un karstvīna, aģentūrai BNS pastāstīja aptaujātie tirgotāju pārstāvji.
Mazumtirgotāja “Maxima Latvija” komunikācijas vadītājs Jānis Beseris aģentūrai BNS pastāstīja, ka arvien vairāk pircēju iegādājas piparkūku mīklu, piparkūkas, karstvīnu un citas decembrī populāras preces, kas liecina par Ziemassvētku tuvošanos. “Pieprasījums pēc piparkūku mīklas pēdējo divu nedēļu laikā salīdzinājumā ar šā gada novembri pieaudzis vairāk nekā 12 reizes, savukārt, salīdzinot ar pagājušā gada decembra sākumu, pieaugums ir aptuveni 16%,” sacīja Beseris.
Viņš pastāstīja, ka arī pēc gatavām piparkūkām pieprasījums veikalos šogad decembra sākumā, salīdzinot ar šā gada novembri, ir pieaudzis vairāk nekā desmit reizes, bet salīdzinājumā ar pagājušā gada decembra sākumu – aptuveni par 15%.
Beseris arī pastāstīja, ka pieprasījums pēc lielajiem, pelēkajiem zirņiem “Maxima Latvija” veikalos decembra sākumā, salīdzinot ar tādu pašu periodu pērn, ir pieaudzis par 11%, bet salīdzinājuma ar šā gada novembri – par 27%. Tāpat decembra sākumā, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, par 3,7% ir pieaudzis pieprasījums pēc mandarīniem. Savukārt dažādu saldumu pārdošanas apjomi decembra sākumā, salīdzinot ar novembri, ir pieauguši par 27%.
“Maxima Latvija” komunikācijas vadītājs pastāstīja, ka decembra sākumā, salīdzinot ar novembri, karstvīna pārdošanas apmēri ir pieauguši 2,6 reizes, bet karsto dzērienu pārdošanas apmēri ir kāpuši par 32%. Viņš arī prognozēja, ka vislielākie svētku preču pārdošanas apmēri “Maxima Latvija” veikalos būs šonedēļ, kad arvien vairāk tiks rīkoti dažādi svētku pasākumi, kā arī aiznākamajā nedēļā, kad svētki tiks svinēti ģimenēs.
“Rimi Latvia” sabiedrisko attiecību vadītāja Inga Bite aģentūrai BNS norādīja, ka arvien vairāk cilvēku izvēlās piparkūkas cept paši, mīklu labprāt iegādājoties jau gatavu, tāpēc pieprasījums pēc piparkūku mīklas ik gadu pieaug par apmēram 30%. Savukārt pieprasījums pēc mandarīniem Latvijā, līdzīgi kā citās Baltijas valstīs, sākās oktobra beigās un novembra sākumā. Viņa arī pastāstīja, ka Latvijas iedzīvotāji gada laikā notiesā vairākus simtus tūkstošu tonnu mandarīnu.
Viņa prognozēja, ka karstvīna un karsto dzērienu pieprasījums, visticamāk, pieaugs līdz ar gaisa temperatūras izmaiņām un tuvojoties Ziemassvētkiem, jo šogad laika apstākļi ir siltāki. Šogad pircēji arvien lielāku uzmanību pievērš karsto dzērienu garšas īpašībām un kvalitātei, piemēram, izvēloties izmēģināt ne tikai karstvīnus, bet arī karstos sidrus, pastāstīja Bite.
“Elvi Latvija” komercdirektore Laila Vārtukapteine aģentūrai BNS pastāstīja, ka pieprasījums pēc mandarīniem šogad decembrī veikalos “Elvi” ir vidēji tāds pats kā pērn un arī pieprasījums pēc gatavajām piparkūkām “Elvi” veikalos ir pagājušā gada līmenī. “Šogad ir vērojama interesanta tendence – šogad pircējiem ir pieejams plašs reģionālo ražotāju Ziemassvētku produkcijas klāsts un, protams, arīdzan piparkūku mīklas piedāvājums,” sacīja Vārtukapteine.
Tāpat viņa pastāstīja, ka pēdējās nedēļās, salīdzinot ar šā gada novembra sākumu, veikalos “Elvi” ir pieaudzis pieprasījums pēc šokolādes konfektēm, konfektēm kārbās, sveramajiem cepumiem un vafelēm, kā arī karstajiem dzērieniem. “Pircēju iepirkšanās tendences liecina – saldumus iegādājas Ziemassvētkiem vai citiem ar svētkiem saistītiem pasākumiem, savukārt karstajiem dzērieniem novembra beigās sākas sezona,” sacīja Vārtukapteine.
“Rimi” un “Maxima” ir lielākie tirdzniecības tīkli Latvijā.