Lasīšanas laiks: 3 min
Lai studiju laikā iegūtu īstu darba pieredzi, Vidzemes Augstskolas (ViA) mācībspēki aktīvi iesaistās komunikācijā ar dažādiem uzņēmumiem un organizācijām. Savstarpējas sadarbības rezultātā lekciju saturā tiek integrēti uzdevumi, kuru risinājumi ne vien papildina un pilnveido studentu zināšanas, bet arī nes pienesumu pašiem uzņēmumiem, informē Naura Kikuste, Vidzemes Augstskolas sabiedrisko attiecību speciāliste.
ViA studiju programmas Komunikācija un sabiedriskās attiecības 2. un 3. kursa studenti divu mēnešu garumā – no februāra līdz martam – studiju kursa “Rakstītā komunikācija” ietvaros ir sadarbojušies ar desmit Valmieras novada organizācijām un uzņēmumiem, pilnveidojot savas zināšanas un prasmes dažādu rakstītās komunikācijas materiālu izstrādē.
Šāda veida sadarbībā ir iesaistījušās tādas organizācijas kā Valmieras novada fonds (VNF), Vidzemes Augstskolas Studentu apvienība (ViASA), ViA Eko padome, Vidzemes kultūras un mākslas biedrība “Haritas”, “Kristīgais žēlsirdības centrs”, Zupas virtuve un dienas centrs bērniem, fonds “Iespēju tilts”, dienas centrs invalīdiem “Saulīte”, Latvijas kaujas cīņu federācija un karatē klubs “Tīģeri” un Ziemeļvidzemes Orientēšanās centrs.
Lekciju organizācijas ietvaros studenti darbojas 2 – 3 cilvēku darba grupās, kas attīsta komandas darba prasmes un ļauj mācīties vienam no otra. Studentu uzdevums ir piesaistītajām organizācijām izstrādāt dažādus rakstītās komunikācijas materiālus – aprakstus, relīzes, pozīciju rakstus, korporatīvos izdevumus u.c.
Latvijas kaujas cīņu federācijas un karatē kluba “Tīģeri” pārstāvis Artis Līviņš, atklājot motivāciju iesaistīties šādās aktivitātēs un vērtējot sasniegtos rezultātus, norāda: “Iesaistoties zināju, ka iegūšu jaunu pieredzi. Lielākais ieguvums ir iegūtais jaunais skatījums uz vecām lietām – kā dažādus procesus un komunikāciju uztver jauni cilvēki. Arī turpmāk, ja būs šāda iespēja, labprāt iesaistīšos līdzīgos projektos.”
Studiju kursa veidotāja un izstrādātāja ViA lektore Liene Ločmele atzīst: “Mana praksē šī ir pirmā šāda veida sadarbība, kas ir liels izaicinājums ne tikai studentiem un organizācijām, bet arī man kā lektorei. Mans mērķis bija sniegt studentiem iespēju iegūt zināšanas un praktiskās iemaņas, kas tiem noderēs, nonākot darba tirgū, t.i., lekciju procesu maksimāli pielīdzināt reālajām dzīves situācijām. Mums ir klients – organizācija, un students – klienta vēlmju izpildītājs. Vēlamais rezultāts – ieguvējiem ir jābūt abām iesaistītajām pusēm.”
Sadarbība, kas sniedz studentiem praktiskās iemaņas un reizē arī pienesumu sadarbībā iesaistītajām pusēm, tiek īstenota arī citu studiju virzienu ietvaros. Pavasara semestrī tūrisma virziena 3. kursa studenti ir uzsākuši pētījumu sadarbībā ar Daugavpils Tūrisma informācijas centru (TIC) par tematu “Tūrisms Daugavpilī citu novadu iedzīvotāju skatījumā.” Arī maģistra programmas “Starptautiskā tūrisma pasākumu vadība” studiju kursos kā klienti iesaistās Valmieras Olimpiskais centrs, Naba Klub, Pareizā ķīmija.
Vidzemes Augstskolā aicina: “Ja arī Jūsu uzņēmums vai organizācija vēlas gūt vērtīgu pieredzi, sadarbojoties ar studentiem, lūgums piedāvājumu sūtīt uz info@va.lv.”