Lasīšanas laiks: 2 min
VAS Latvijas autoceļu uzturētājs uz valsts autoceļiem ar grants segumu šogad veicis dubulto virsmas apstrādi 32 km garumā, portālu “Valmieras Ziņas” informēja uzņēmums.
“Desmit gadu laikā visā valsts teritorijā dubulto virsmas apstrādi esam veikuši jau 357 km apjomā. Dubultās virsmas uzklāšanas darbi ir divu gadu process. Pirmajā darbu posmā vispirms tiek sakārtota ūdens atvades sistēma, sagatavots ceļa segums kopumā, un nākamajā gadā tiek veikta dubultā virsmas apstrāde. Esam pārliecinājušies, ka šī tehnoloģija pie nepietiekamā finansējuma ir labs risinājums, kā paildzināt valsts reģionālo un vietējo autoceļu kalpošanas laiku. Tāpēc plānveidīgi to turpināsim veikt arī nākamajos gados,”
VAS Latvijas autoceļu uzturētājs valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Jau iepriekš ziņojām, ka šovasar ceļa posmā Brenguļi – Trikāta tiek veikta dubultās virsmas apstrāde.
Ieguvumi no šādas virsmas apstrādes ir iedzīvotājiem, kas dzīvo ceļa apkaimē, jo tas vairs neput, ceļu lietotājiem tiek nodrošināti komfortablāki braukšanas apstākļi, kā arī samazinās ceļu uzturēšanas izmaksas, jo ceļš vairs nav jāgreiderē.
Pirms dubultās virsmas apstrādes ceļa segumam tiek sakārtota ūdens atvades sistēma – tīrīti grāvji, attīrītas vai nomainītas bojātās caurtekas, izpļauti krūmi, noņemts nomaļu apaugums.
Seguma kalpošanas ilgums ir atkarīgs no satiksmes intensitātes un no kravas autotransporta pārvietošanās biežuma. Autoceļa virsmas segums iegūst asfaltam līdzīgu segumu, tomēr segums nav pielīdzināms asfalta seguma noturībai un nestspējai. Tādēļ segumu var sabojāt intensīva kravas autotransporta satiksme vai pārgalvīga manevrēšana, driftēšana. Līdz ar to dubultās virsmas apstrāde tiek veikta uz autoceļiem, ar nelielu satiksmes intensitāti.