Valmieras Ziņas

Satiksmes ministrs atbalsta plānošanas reģiona pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” ideju (1)

Lasīšanas laiks: 3 min

Satiksmes ministrs Anrijs Matīss (V) paudis konceptuālu atbalstu Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) idejai par pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” realizēšanu, lai risinātu sabiedriskā transporta problēmas Vidzemē, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VPR sabiedrisko attiecību speciāliste Anita Āboliņa.

Pēc viņas teiktā, ministrs atzinis ieceri par labu esam un noticējis idejai, ka

pakalpojums “Transports pēc pieprasījuma” varētu aizstāt dažkārt pustukšo vai pat tukšo maršruta autobusu reisus,

kā rezultātā ļautu ne vien ietaupīt, bet arī nodrošināt iedzīvotājiem ērtākus pasažieru pārvadājumus. Ministrs arī atzinis, ka, iespējams, pakalpojuma pilotprojekts varētu tiks finansēts no mērķdotācijām sabiedriskajam transportam.

Pēc A.Āboliņas teiktā, VPR pēc platības ir lielākais reģions Latvijā ar zemu iedzīvotāju blīvumu un pastāv lieli attālumi starp viensētām, kā rezultātā samazinās sabiedriskā transporta intensitāte, jo sabiedriskā transporta reisi vairs nav ekonomiski izdevīgi.

Pēdējo četru gadu laikā sabiedriskā transporta nobraukums ir samazinājies vidēji no 6,9 miljoniem uz 6,5 miljoniem kilometru.

Vietējām un reģionālajām pašpārvaldēm jārod risinājumi, lai attīstītu publiski pieejamus, alternatīvus transporta pakalpojumus, nodrošinot savu iedzīvotāju un viesu brīvu pārvietošanos.

Attīstot alternatīvus transporta pakalpojumus, ir iespēja nodrošināt pārvietošanās iespējas tiem, kuriem to līdz šim liedzis tradicionālais sabiedriskais transports, kas darbojas atbilstoši “Sabiedriskā transporta pakalpojumu likumam”. Turklāt, ieviešot jaunus risinājumus, jāseko arī Eiropas Savienības aicinājumam domāt par videi draudzīgu un ilgtspējīgu pārvietošanās veidu.

Kā pastāstīja A.Āboliņa,

ideja par pakalpojumu “Transports pēc pieprasījuma” aizgūta no citu valstu labās prakses piemēriem,

kur līdzīga rakstura problēmām jau atrasts risinājums. Vietās, kur sabiedriskais transports kursē neregulāri vai nekursē vispār, iedzīvotājiem tiek dota iespēja pieteikt individuālu braucienu sev vēlamā laikā, lai nokļūtu līdz tuvākajam reģiona centram, kur atrodas galvenās pakalpojumu saņemšanas vietas, piemēram, ārsts, skola, veikals, un līdzīgi. Pieteikties braucienam iespējams zvanot uz pakalpojumu sniegšanas centru vai piesakoties elektroniski interneta vietnē, pastāstīja VPR pārstāve.

Pēc viņas teiktā, pakalpojumu sniegšanas centra darbinieks saņemtos datus apkopo un sazinās ar pakalpojuma sniedzējiem par plānotajiem maršrutiem tuvākajās dienās.

Labās prakses piemēri ārvalstīs liecina, ka brauciens iedzīvotājiem neizmaksā vairāk nekā biļetes cena ierastajā maršrutā, braucot ar autobusu,

kamēr starpība tiek atlīdzināta vai nu no pašvaldības, vai valsts budžeta.

VPR ar jauno risinājumu iepazīstinājis arī sabiedriskā transporta pārvadātājus, kuriem radusies interese par potenciālā projekta ideju. Atsaucību patlaban paudis transporta uzņēmums A/S “Cata”, taču sarunas notiekot arī ar citiem pārvadātājiem. Kā norādīja A.Āboliņa, interesi par projektu izrādījuši arī citi plānošanas reģioni Latvijā un pat Igaunijā, kas izteikuši vēlmi pārņemt pieredzi no Vidzemes plānošanas reģiona sekmīga projekta īstenošanas gadījumā.

Tajā pašā laikā,

pakalpojuma “Transports pēc pieprasījuma” ieviešana un izmēģināšana prasa lielus finanšu ieguldījumus.

Pēc VPR pārstāves teiktā, cerības tiekot liktas uz Eiropas Savienības un citu ārējo finanšu palīdzības instrumentiem, jo attālināto reģionu stiprināšana un transporta problēmu risinājumu meklēšana joprojām ir aktuāla arī starptautiskajā līmenī.

“Transports pēc pieprasījuma” darba grupā patlaban darbojas Naukšēnu, Alūksnes, Madonas un Jaunpiebalgas novada pašvaldības, kuras arī izteikušas vēlmi kļūt par projekta pilotteritorijām, izmēģinot jauno pakalpojumu. Tāpat, sadarbībā ar transporta ekspertiem, Vidzemes plānošanas reģions izstrādājis anketas gan pašvaldību pārstāvjiem, gan iedzīvotājiem, kas dzīvo potenciālajās pilotteritorijās, lai apzinātu esošās problēmas ar sabiedriskā transporta izmantošanu, kā arī, lai gūtu apstiprinājumu, ka ne tikai pašvaldību pārstāvji, bet arī paši iedzīvotāji ir gatavi iesaistīties pakalpojuma pārbaudīšanā.

A.Āboliņa arī norādīja: “Kāds būtu optimālākais risinājums Vidzemē, par to vēl tiek plaši diskutēts, taču nav šaubu, ka arī paši iedzīvotāji, to paradumi un drosme izmēģināt jauna veida pakalpojums ir viens no nosacījumiem, lai ideja par Transports pēc pieprasījuma pāraugtu veiksmīgā projektā.”

    Maris Dreimanis - 17.12.2014

    ja man I U un ir 14 vietigs businjs un 7 vietigs minivens- varetu ari ta parvadat …butu darbs!

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

Ja esi enerģisks un esi gatavs jauniem izaicinājumiem, kā arī vēlies sevi pilnveidot un izmantot savas profesionālās zināšanas un pieredzi kopējo mērķu sasniegšanā, tad tieši Tu, kā kolēģis, esi nepieciešams Valsts sociālās aprūpes centra "Zemgale" komandai!* VALSTS SOCIĀLĀS APRŪPES CENTRS "ZEMGALE" ir  lielākais valsts ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojuma sniedzējs Latvijā! aicinām darbā APRŪPES SEKTORA VADĪTĀJU filiālē "RŪJA" (uz nenoteiktu laiku, pilnu slodzi) Prasības pretendentam: Augstākā izglītība sociālajā labklājībā/sociālās labklājības jomā (vēlams sociālajā aprūpē) ar kvalifikāciju: sociālais darbinieks vai sociālais aprūpētājs; Darba pieredze sociālās aprūpes jomā vismaz 3 gadi; Spēja būt klientorientētam, nosvērtam, vērīgam, lojālam. Prasme vadīt kolektīvu, vadītāja pieredze vismaz 1 gads; Valsts pārvaldes vērtību un ētikas principu izpratne; Derīgs elektroniskais paraksts. Galvenie pienākumi vadības pienākumi aprūpes sektora darbiniekiem (plānot, organizēt un vadīt darbinieku darba izpildi; sagatavot darba grafikus un darba laika uzskaites tabulas; sagatavot atvaļinājumu grafiku; noteikt mācību vajadzības un kvalifikācijas paaugstināšanu padotajiem darbiniekiem; organizēt un nodrošināt jauno aprūpētāju ievadīšanu darbā; veidot un uzturēt efektīvu un motivējošu darba vidi aprūpes personālam u.c.); materiālo resursu nodrošināšana un kontrole (kontrolēt izsniegto materiālo resursu saudzīgu izlietojumu; piedalīties materiālo vērtību inventarizācijās; veikt cenu aptaujas un sagatavot ziņojumus; piedalīties nepieciešamā mīkstā inventāra plānošanā atbilstoši veidiem, izmēriem un daudzumiem, kā arī piedalīties nepieciešamā mīkstā inventāra specifikāciju sagatvošanā); sagatavot pārskatus, atskaites un ziņojumus. klientu sociālās aprūpes procesa nodrošināšana (kontrolēt klientu iekšējās kārtības noteikumu ievērošanu; piedalīties jaunpienākušo klientu uzņemšanas procesā; izvērtēt sniegtā aprūpes pakalpojuma kvalitāti un atbilstību katra klienta individuālajām vajadzībām u.c.). Piedāvājam: Algu (bruto) no EUR 1509 - EUR 1746 atkarībā no profesionālās pieredzes un kompetencēm, pārbaudes laikā līdz EUR 1510 atkarībā no pieredzes un profesionālajām prasmēm sociālajā sistēmā vai ar sociālajiem pakalpojumiem saistītā jomā valsts pārvaldē vai pašvaldības iestādē un vadītāja pieredze; Sociālās garantijas atbilstoši valsts pārvaldē noteiktajam; Darba pieredzi valsts pārvaldē;  veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātiem mēnešiem; 10% ikmēneša piemaksu par darbu, kas saistīts ar īpašo risku; papildatvaļinājumu par īpašo risku (3 darba dienas gadā) un papildatvaļinājumu par ikgadējo novērtēšanu (no 4 - 10 darba dienām gadā); normālo darba laiku 40h nedēļā. Darba vieta: VSAC "Zemgale" filiāle "Rūja", Rūja, Jeri, Jeru pagasts, Valmieras novads. Profesionālās darbības aprakstu (CV), motivācijas vēstuli un izglītību apliecinošu dokumentu kopijas ar atzīmi "Sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas nodaļas vadītāja vietnieks" sūtīt uz e-pastu: vakances@vsaczemgale.gov.lv. Piesakot savu kandidatūru uz izsludināto amata vietu, Jūs uzticat savus personas datus Valsts sociālās aprūpes centram “Zemgale”. Detalizēta informācija par personas datu apstrādes aspektiem šī nolūka sasniegšanai ir norādīta iestādes mājas lapā, adrese: https://www.vsaczemgale.gov.lv/lv/media/2279/download  Informējam, ka sazināsimies tikai ar tiem kandidātiem, kuri tiks aicināti uz interviju. Par atteikumu ziņosim tikai tiem kandidātiem, kas tiks uzaicināti uz interviju. Gadījumā, ja trīs nedēļu laikā pēc CV nosūtīšanas neesat saņēmis uzaicinājumu uz darba interviju, varat uzskatīt, ka Jūsu kandidatūra netika virzīta pārrunu kārtai. *Valsts sociālās aprūpes centrs "ZEMGALE" (reģ.nr.40900035103) ir labklājības ministra pakļautībā esoša tiešās valsts pārvaldes iestāde, kas sniedz valsts apmaksātu ilgstošās sociālās aprūpes un sociālās rehabilitācijas pakalpojumu abu dzimumu pilngadīgām personām institūcijā ar smaga garīga rakstura traucējumiem (I un II invaliditātes grupa). Profesija: PAMATDARBĪBAS STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS (SOCIĀLĀS LABKLĀJĪBAS JOMĀ) Algas izmaksas veids: Akordalga Darba vietas adrese: LATVIJA, Rūja, Jeri, Jeru pag., Valmieras nov. Darba laika veids: Normālais darba laiks Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Veselības aprūpe / Sociālā aprūpe Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-26 Kontaktpersona: CV ar profesijas norādi sūtīt uz e-pastu vakances@vsaczemgale.gov.lv Izglītības līmenis: 2.līmeņa profesionālā augstākā izglītība

“Rūjienas saldējums” komanda aicina pievienoties ražošanas procesu vadītāju Pienākumi: • Plānot ražošanas apjomus, vadīt ražošanas procesus, noteikt ražošanas komandas darba uzdevumus un pārraudzīt to izpildi; • Plānot, vadīt un apmācīt ražošanas komandu, veikt laika uzskaiti un grafiku sastādīšanu; • Uzturēt ražošanu atbilstoši uzņēmuma kvalitātes standartiem; • Kontrolēt un uzlabot ražošanas efektivitātes radītājus; • Iziet un uzturēt esošos, kā arī plānotos starptautiskos kvalitātes sertifikācijas procesus. Prasības: • Vidējā, vidējā speciālā vai augstākā izglītība; • Pieredze cilvēkresursu vadībā, vēlams pārtikas ražošanas uzņēmumā; • Pieredze maiņu grafika plānošanā un sastādīšanā; • Teicamas HACCAP un sanitāro normu zināšanas; • Izpratne par LEAN ražošanas metodēm; • Proaktivitāte, spēja izrādīt iniciatīvu, patstāvīgi organizēt savu un komandas darbu; • Teicamas datorlietošanas prasmes - pieredze darbā ar uzņēmumu vadības programmu (ERP), plānošanas rīkiem, MS Office, biznesa analītikas rīkiem u.c. • Vēlamas angļu valodas zināšanas; • Medicīniskā izziņa Nr. 027/u. Piedāvājam: • Atalgojumu sākot no 1500 EUR pirms nodokļu nomaksas; • Ceļa izdevumu kompensāciju; • Sociālās garantijas; • Veselības apdrošināšanu pēc 3 nostrādātajiem mēnešiem; • Dinamisku, uz attīstību un izaugsmi vērtu darba vidi, kurā būs lieliska iespēja sevi profesionāli attīstīt un pierādīt; • Kvalifikācijas celšanas apmācības; • Draudzīgu kolektīvu un saliedēšanās pasākumus; • Bezmaksas kafiju un saldējumu darbavietā; • Iespēju iegādāties saldējumu par īpaši izdevīgām cenām. Darba vieta: Rūjienā, Upes ielā 5 Gaidīsim Tavu pieteikumu un CV līdz 3. decembrim uz e-pastu: personals@rujienassaldejums.lv Tālrunis informācijai: 29468727 (personāla vadītāja). Sazināsimies ar kandidātiem, kuri tiks aicināti uz pārrunām. Nosūtot savu CV, pretendents piekrīt, ka SIA “Rūjienas saldējums” reģ. nr. 44103057131, kā datu pārzinis, veiks personas datu apstrādi CV atlases procesā. Profesija: RAŽOŠANAS VADĪTĀJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Upes iela 5, Rūjiena, Valmieras nov. Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Ražošana Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-12-03 Kontaktpersona: Nora Kārkliņa

Mūsu partneri