Lasīšanas laiks: 2 min
Gaujas Stāvo krastu Sajūtu parks sestajā darbības sezonā ir kļuvis aizvien atpazīstamāks un spējis piesaistīt vairāk apmeklētājus, nekā iepriekšējās sezonās, portālam “Valmieras Ziņas” pastāstīja Sajūtu Parka atpūtas kompleksa vadītāja ILUTA URBANOVIČA un SIA “Vidzemes Olimpiskais centrs” valdes priekšsēdētājs ARTIS JANSONS.
“Šogad izteikta tendence ir dažādu ārvalstu tūristu pieplūdums. Brīvdienās 30% no apmeklētājiem ir igauņi. Starp līderiem ir arī somi, nīderlandieši, krievi un ukraiņi. Eiropas Savienībai ieviešot bezvīzu režīmu ar Ukrainu šī gada jūnijā, šīs valsts iedzīvotāji sākuši aktīvi izmantot jaunās priekšrocības, labprāt apmeklējot arī Latviju un Valmieru. Pirms mēneša Sajūtu parkā viesojās kādas Ukrainas televīzijas kompānijas filmēšanas grupa, kas sagatavoja sižetu, pēc kura demonstrēšanas ukraiņu interese ir pieaugusi. Par Sajūtu parku ir rakstījuši arī citi Ukrainas mediji,” pastāstīja Sajūtu parka vadītāja.
Iluta Urbanoviča skaidroja, ka īpaši mērķtiecīgi tiek strādāts ar Igaunijas auditoriju, izveidojot “Facebook” lapu igauņu valodā. Sākoties vasaras tūrisma sezonai, sadarbībā ar Valmieras pašvaldību tika izdots īpašs lielākā Igaunijas laikraksta “Postimees” pielikums par pilsētu, kurā bija publicēta informācija arī par Sajūtu parku. Savukārt igauņu tūristiem seko arī kaimiņvalsts Somijas ceļotāji, kas arvien vairāk iecienījuši Valmieru.
Tā kā nedēļas nogalēs lielā apmeklētāju pieplūduma dēļ veidojas rindas, Iluta Urbanoviča aicināja valmieriešus izmantot īpašo piedāvājumu darba dienu rītos no plkst. 9 līdz 12, kad Sajūtu parka takas var apmeklēt par zemāku cenu.
“Vidzemes Olimpiskā centra darbība, sakopjot Gaujas stāvo krastu un Daliņu pludmales teritorijas, veidojot Sajūtu parku, un pirms diviem gadiem parkā atklājot taku kokos, pierāda to, ka ir iespējams pilsētā, kurā nav saglabājusies vecpilsēta un citi vēsturiski apskates objekti, izveidot pieprasītu tūrisma galamērķi. Prognozējam, ka šogad apmeklētāju skaits Sajūtu parkā pārsniegs 25 tūkstošus,” pastāstīja SIA “Vidzemes Olimpiskais centrs” valdes priekšsēdētājs Artis Jansons.
“Šādu objektu izveidošana prasa salīdzinoši mazāk ieguldījumus, nekā ražošanas uzņēmuma izveide, tādēļ pašvaldībai ir jāatbalsta uzņēmēji, kas vēlas radīt kādu jaunu tūrisma objektu, kas veicina visas pilsētas ekonomisko attīstību. Ņemot vērā Sajūtu parka un citu tūrisma objektu darbības pieredzi, ir rūpīgi jāizvērtē mārketinga stratēģija un mērķtiecīgi jāiegulda līdzekļi Valmieras popularizēšanā sociālos mēdijos, kā arī Latvijas un citu valstu medijos. Jādomā, kā mūsdienīgā veidā izcelt tās vietas pilsētā un apkārtnē, kas ir potenciāli interesantas ārzemju tūristiem. Pieredze liecina, ka atsevišķa katra tūrisma objekta reklamēšana nav tik efektīva, kā apvienojot spēkus kopīgā reklāmas kampaņā, kurā vienkopus redzams tūrisma piedāvājums pilsētā, kas rosinātu tūristus pavadīt Valmierā pēc iespējas ilgāku laiku,” norādīja Artis Jansons.