Lasīšanas laiks: 2 min
Saldējuma ražotājs “Rūjienas saldējums” šogad plāno izveidot savu distribūcijas uzņēmumu Vācijā, aģentūrai LETA pastāstīja kompānijas valdes priekšsēdētājs Igors Miezis.
“Plānojam paši izveidot savu distribūcijas uzņēmumu Vācijā. Patlaban vērtējam, kurā vietā to veidosim, pārbaudām noliktavas iespējamību. Uzņēmums būs neliels un tajā strādās pāris darbinieki,” teica Miezis, piebilstot, ka Vācija ir diezgan liels tirgus ar ļoti senām saldējuma ēšanas tradīcijām, tāpēc uzņēmums šajā tirgū saskata potenciālu.
Miezis teica, ka “Rūjienas saldējums” jau piegādā produkciju Vācijai, bet vēlētos tur arī savu pārstāvniecību. “Lai strādātu Vācijā tiem cilvēkiem, kuri ikdienā komunicē ar sadarbības partneriem, ir jābūt vāciešiem šī vārda vistiešākajā nozīmē. Viņiem labi jāzina vācu valoda, jādarbojas lokāli. Mēs varam apkalpot šejienes vairumtirgotājus, bet mēs nevaram no Latvijas kvalitatīvi apkalpot un operatīvi piegādāt mazākas partijas nelieliem veikalu vai kafejnīcu tīkliem Vācijā,” teica Miezis.
Viņš atzīmēja, ka saldējuma patēriņa kultūra Latvijā atšķiras no Vācijas – tur ir populāras saldējuma kafejnīcas, kuras cilvēki apmeklē visu gadu. Tikmēr Latvijā cilvēki vairāk mēdz iegādāties saldējumu patēriņam uz ielas, tiklīdz iestājas siltāks laiks. Lai arī Latvijā ir cilvēki, kas mēģina darboties attiecīgajā biznesa jomā, šeit saldējuma kafejnīcu veiksmīgai darbībai nav pietiekams iedzīvotāju skaits un trūkst arī attiecīgo tradīciju. “Nav dzirdēti veiksmes stāsti no tiem, kas ir vēruši vaļā saldējuma kafejnīcas Latvijā,” teica Miezis.
“Rūjienas saldējums” apgrozījums pagājušajā gadā pieauga, sasniedzot apmēram 1,5 miljonus eiro. 2016.gadā “Rūjienas saldējums” strādāja ar 1,161 miljona eiro apgrozījumu, tādējādi pērn sasniegts samērā būtisks pieaugums. Savukārt peļņas rādītāju ziņā uzņēmums aizvadīto gadu noslēdzis “pa nullēm”.
Kompānijas valdes priekšsēdētājs teica, ka uzņēmuma apgrozījums pērn ir audzis pateicoties “Rūjienas saldējuma” rezultātiem eksporta tirgos, kā arī darbībai vietējā tirgū. “Mēs, protams, lielu uzmanību pievēršam ne tikai eksportam, bet arī darbībai vietējā tirgū, kas mums ir vismīļākais,” teica Miezis.
Viņš piebilda, ka vietējā tirgū uzņēmums attīsta biezpiena desertu segmentu, jo to ražošana mazina sezonalitātes ietekmi uz pārdošanas rādītājiem, nodrošinot ieņēmumus arī ziemas mēnešos, kad saldējumam ir mazāks noiets.
Miezis teica, ka arī šogad uzņēmums plāno kāpināt apgrozījumu, pateicoties jaunu realizācijas tirgu apguvei un aktīvai darbībai eksporta jomā.
Malači! Arī Rūjienas Saldējums Vācijā!
Es ar Rūjienas saldējumu spēlēju rozīņu minēšanas spēli. Nopērku rozīņu saldējumu un biežāk vinnē skaitlis 2, vai 3.
Būtu plānojuši, kā uzlabot produkciju.