Lasīšanas laiks: 2 min
Viens no veidiem, kā paaugstināt satiksmes drošību un izvairīties no frontālajām sadursmēm, ir uz autoceļiem izveidojot akustiskās ribjoslas. Pirmo reizi iefrēzētas iedobes ierīkoja pirms pieciem gadiem uz autoceļa Tīnūži–Koknese, turpinot tādas ierīkot arī citviet uz intensīvāk noslogotajiem autoceļiem. Šonedēļ akustiskās ribjoslas sāka izveidot uz Valmieras šosejas.
Uz Valmieras šosejas ribjoslas būs ierīkotas no Raganas līdz Valmierai, kas ir 55 kilometru garumā. To mērķis ir veicināt satiksmes drošību un atmodināt autovadītājus, kuri novērsuši uzmanību no ceļa, skatoties telefonā vai noguruma dēļ.
“Limbažu ceļi” būvniecības projektu vadītājs Edgars Eglītis saka: “Pamats ir ļoti vienkāršs – satiksmes drošības uzlabošana. Frontālās sadursmes ir ceļa negadījumos ar visnopietnākajām sekām. Viens no lieliem ieguvumiem ir, ka šis risks ar frontālām sadursmēm, protams, ka samazinās.”
Darbi norisināsies pakāpeniski vairākos posmos. Apdzīvotās vietās – Straupē, Plācī un Stalbē – ribjoslas izbūvēt nav plānots, lai iedzīvotājiem neradītu liekus trokšņus. Kamēr notiek ribjoslu izveide, autovadītājiem būs jāsaskaras ar ātruma ierobežojumiem, un tie būs spēkā arī tajos posmos, kur uzstādīti stacionārie fotoradari.
Edgars Eglītis pauž: “Ja fotoradars atrodas ierobežojuma zonā, tad fotoradars arī to ierobežojumu ņem vērā.”
Valmieras šoseja nav vienīgā, kurā būs iefrēzētas akustiskās iedobes. Šovasar šādus darbus plānots veikt arī citos autoceļu posmos.
“Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova: “Patlaban ribjoslas ir vairākos posmos uz Daugavpils šosejas, gandrīz visur uz Tallinas šosejas. Šogad tās tiks izveidotas arī sākumposmā un posmā aiz Saulkrastiem, jo tur tiks atjaunots segums. Pēc seguma atjaunošanas tiks ierīkotas ribjoslas.”
Uz Valmieras šosejas ribjoslu izveides darbus plānots noslēgt jūnija sākumā.