Lasīšanas laiks: 2 min
Jaunā mācību gada sākumā Latvijas skolās trūka apmēram 470 pedagogu vakances, lielākoties gan uz nepilnu slodzi. Diemžēl šī nav iecienīta profesija, bet viens no veidiem, kā skolās ienākt jaunajiem skolotājiem, ir projekts “Mācītspēks”, ko īsteno nodibinājums “Iespējamā Misija”.
Jaunais vēstures skolotājs Arkādijs Karavājevs pats absolvējis Valmieras 2.vidusskolu un saka – šī skola viņam sirdij tuva, tomēr to, ka reiz kļūs par tās pedagogu, nav iedomājies. Piecus gadus ar izglītības procesiem strādājis Valmieras cietumā, kad kādu dienu viņam piezvanījis skolas direktors un lūdzis, lai viņš piestrādā par pedagoga palīgu vienā no klasēm. Februārī Arkādijs jau kļuva par šīs klases audzinātāju.
Kopš jūlija Arkādijs ir projektā “Mācītspēks”, kur izturējis iespaidīgu konkursu – seši cilvēki uz vienu vietu. Arkādijs saka – skolas dzīve ir tik notikumiem bagāta, ka nedēļa paskrien nemanot un drīz jau pagājis pirmais semestris.
Arkādijs Karavājevs, vēstures skolotājs: “Sākumā, protams, bija jāpierod pie visa, pie skolas režīma, kā tas viss notiek, kādi noteikumi, un tad mani, protams, kolēģi atbalstīja, man bija mentors piesaistīts, kas man palīdzēja, arī ar kaut kādu problēmu risināšanu.”
Jaunais vēstures skolotājs ļoti atzinīgi novērtē “Mācītspēks” projektu, jo tas dod iespēju cilvēkiem ar jau iegūtu izglītību pārprofilēties un kaut ko mainīt savā dzīvē. Viņaprāt, skolotāja profesija ir grūts un atbildīgs darbs, tomēr gandarījums, ko sniedz audzēkņi, kolēģi un arī vecāki, ir novērtējams un labākā alga.
“Es neticu, ka augstskolā nepasaka, kas ir skolotāja darbs, tas nav tikai astoņi, pieci stāvēt klases priekšā, tas viss pamatdarbs jau ir pēc tam, pēc stundām, vai mājās, paņem līdzi labot darbus, veidot pārbaudes darbus, pētīt MK noteikumus, standartus skatīt, meklēt materiālus un to visu pārējo,” saka skolotājs.
Arkādijs ne mirkli nešaubās par savu izvēli kļūt par pedagogu, un cilvēkiem, kuri apsver domu mainīt profesiju viņš novēl būt patiesam – pret sevi, pārējiem un tad viss izdosies.