Lasīšanas laiks: 2 min
Attālinātais mācību periods izraisīja diezgan pretrunīgas reakcijas gan skolēnu, gan skolotāju vidū, bet visasākās diskusijas bija tieši starp vecākiem. Viena nedēļa attālinātās mācības sagaida septīto līdz divpadsmito klašu skolēnus pēc brīvlaika, bet ko par to saka paši skolēni?
Mārtiņš, 11. klases skolnieks: “Protams, gribās nākt uz skolu, gribās būt ar skolas biedriem, attālināti, protams ir grūtāk nekā skolā.”
Inga, 11. klases skolniece: “Es neteikšu, ka pagājušogad, kad bija attālinātās mācības, gāja viegli, bet es nezinu īsti, ja sāksies tā attālinātā mācīšanās, kā es nokārtošu savu 11. klases eksāmenu, piemēram, kulturoloģijā, es domāju, ka tas nebūs viegli no tā attālinātā procesa.”
Skolēni saka, pavasarī attālinātajā mācību procesā ļoti pietrūka saskarsmes ar klases biedriem, tikmēr cits šajā laikā pat spēja uzlabot savas sekmes un uz to cer arī šajā periodā.
Elīza, 8. klases skolniece: “Daļēji es gribu, jo tad atzīmes būs labākas, un tu paspēsi piedzīt tās tēmas, ko tu nokavē vai neizprati, bet no otras puses es nevēlos, jo klasē tomēr ar klases biedriem ir labāk mācīties un ka tev blakus ir cilvēki, kas dara tieši to pašu ko tu.”
Pavasara pieredze ar mācīšanos attālināti bija jaunums ne tikai skolēniem, bet arī skolotājiem. Sagaidot rudens attālinātās mācības, pedagogi atzīst – šobrīd ir daudz lielāka drošības sajūta, jo ir uzkrāta zināma pieredze. Nenoliedzami, lielai daļai bērnu tika attīstītas pašvadītas mācīšanās prasmes, ko klātienes mācībās nav iespējams īstenot, bet ne visiem šīs prasmes attīstās vienlīdzīgi. Daļai skolēnu šis laiks paliks atmiņās ar ne tām labākajām emocijām. Psiholoģe Gunta Dance iesaka – bērniem nevajag kautrēties lūgt palīdzību.
Vispareizākais no pedagoga puses – konkrēti ieteikumi, kā labāk darīt, bet bērniem jāzina savas stiprās un vājās puses. Tomēr arī vecākiem šis periods sagādāja ne mazums galvas sāpju, un te psiholoģe iesaka vecākiem atcerēties – cik es pats būšu mierīgs, tik mierīgs būs arī mans bērns un ģimene.
Tikmēr Izglītības un zinātnes ministrijā atzīst: ja pēc attālināto mācību nedēļas nesekos Covid-19 saslimšanu pieaugums, pašvaldības varēs pašas pieņemt lēmumu par tās padotībā esošo izglītības iestāžu mācību modeļiem.