Lasīšanas laiks: < 1 min
Šobrīd topošajiem vidusskolēniem jāpieņem lēmums, kurā mācību iestādē turpināt mācības. Izvēle balstīta gan uz racionāliem, gan arī emocionāliem iemesliem. Taču, ko darīt tad, ja izvēlētajā mācību iestādē gribētāju ir vairāk nekā vietu? Šāda situācija šobrīd izveidojusies Valmieras pilsētā un ne tikai.
Būsim precīzāki- ne jau visās Valmieras skolās ir izveidojusies šāda situācija, bet gan tikai favorītei- Valmieras Pārgaujas Valsts ģimnāzijā. Nav nekāds noslēpums, ka šai skolai ir ļoti augsts prestižs, arvien vairāk jauniešu vēlas mācīties tieši šeit. Ļoti daudzi pārnāk mācīties uz šo skolu no citām Valmieras skolām…To, ka tiek liegta iepēja(muļķīgu pašvaldības noteikumu dēļ) visiem jauniešiem, kuri vēlas, mācīties VPVĢ, varētu nosaukt par atklātu sabotāžu. Pārgaujas Valsts ģimnāzijai nav jācieš, ja citas Valmieras skolas nespēj nokomplektēt klases, un tāpēc jāievieš muļķigi noteikumi, liedzot jauniešiem mācīties savā izvēlētajā mācību iestādē.
Vienīgie noteikumi kuri var liegt skolai uzņemt skolēnus ir MK noteikumu par skolēnu maksimālo skaitu konkrētajā mācību iestādē vadoties pēc telpu platības, pieejamiem sanitārajiem mezgliem utt.
Pārējie noteikumi kā piemēram pašvaldīdas, ir klaunāde!
Pie tam, balsojums par šo jautājumu bija juridiski apstrīdāms, tajā piedalijās ieinteresētas personas lai neļautu palielināt skolēnu skaitu šajā iestādē.
Vai Jūs maz izprotiet, kad un kapēc tiek piešķirts ģimnāzijas statuss skolai? Ka šis statuss tomēr uzliek arī robežas. Kāda jēga no statusa, ja skola grib saglabāt to Jūsu nosaukto prestižu, bet pilnas vidusskolas klases ar samērā vidējām sekmēm?
mums shanceh atnahca ar izglithihbu profesiju un zinashanahm, pie mums palika stradaht tikai tie, kas girbehja strahdaht un vehl shobaltidien strahdah, jo lai buhtu darbs ir jahzin ko juhs vehlaties un vehl labahk kah to sasniegt, ja njem vehrah, ka reiz sen senos laikos dzihvoja kahds cipars un burts vai tomehr skaitlis un simbols, lai nu vai nu kah ir tahpat jahdomah