Valmieras Ziņas

Reportāža: VUGD ugunsdzēsības un glābšanas darbos izmanto īpaši aprīkotus dronus (1)

Lasīšanas laiks: 4 min

Līdz ar ogošanas un sēņošanas sezonas sākumu, ik gadu pieaug apmaldīšanās gadījumu skaits. Pagājušā gadā Vidzemē bijuši 22 izsaukumi, kad ugunsdzēsēji glābēji meklējuši mežā apmaldījušos cilvēkus, bet šogad – 8 reizes (Burtnieku, Valkas , Salacgrīvas, Alojas, Alūksnes un Priekuļu novados). Visā Latvijā ugunsdzēsēji glābēji pagājušajā gadā devušies uz 102 izsaukumiem, kur bijis jāmeklē apmaldījušies cilvēki mežos, bet šogad bijuši 30 šāda veida izsaukumi, portālu “Valmieras Ziņas” informēja VUGD Prevencijas un sabiedrības informēšanas nodaļas vecākā speciāliste Sandra Vējiņa.

Visbiežāk cilvēki tiek atrasti, izmantojot VUGD skaņas un gaismas signālu. Daudz ātrāk iespējams atrast cilvēku, kuram līdzi mobilais telefons. Tad ar glābējiem tiek uzturēta saruna, lai saprastu, ko cilvēks redz sev apkārt, vai dzird autocisternas signālus un apmainīties ar jebkādu noderīgu informāciju. No šī gada cilvēku meklēšanā VUGD, ja nepieciešams, izmanto arī dronus. Latvijas-Lietuvas pārrobežu sadarbības programmas 2014.-2020. gadam projekta “Jauno tehnoloģiju ieviešana pierobežas ārkārtas situāciju apkarošanā” ietvaros VUGD kopumā iegādājās 43 dronus. Vidzemē ir 7 droni un personāls šobrīd turpina apmācību procesu, lai iegūtu drona pilotēšanas tiesības. Vienu no droniem izmanto Valmieras daļas ugunsdzēsēji glābēji.

Sandra Vējiņa stāsta, ka laika gaitā dienestam papildus ugunsdzēsības darbiem ir uzticēti dažādi glābšanas uzdevumi. Lai varētu veikt jaunās funkcijas, ugunsdzēsēji glābēji tiek nodrošināti ar jaunu tehniku un aprīkojumu, tādēļ viņiem nākas nemitīgi apgūt jaunas zināšanas un prasmes un regulāri trenēties, lai būtu pilnā gatavībā kritiskās situācijās.

“Mūsdienās ugunsdzēsēji glābēji ir “universālie kareivji”. Papildus daudzajiem uzdevumiem, tagad viņiem ir jāapgūst arī drona pilota iemaņas, lai jebkurā brīdī varētu šo ļoti nederīgo aprīkojumu izmantot ugunsdzēsības un glābšanas darbos,” uzsver VUGD pārstāve.

“Drons mums ir ļoti labs palīgs ugunsdzēsības un glābšanas darbos. Šo tehniku var izmantot cilvēku meklēšanā un glābšanā, kad viņi ir apmaldījušies mežā vai nonākuši bezpalīdzīgā stāvoklī ūdenstilpē, piemēram, Burtnieku ezerā. Drons ir aprīkots ar optisko kameru un termokameru. Vienlaikus tiek noteiktas redzamā objekta GPS koordinātes. Tādējādi mēs varam iztikt ar mazāku skaitu glābēju un daudz ātrāk atrast pazudušo cilvēku. Tāpat dronu var izmantot arī ugunsdzēsības darbu veikšanai. Bieži vien piedūmojums zemes līmenī liedz precīzi novērtēt situāciju. Iegūtā informācija no drona palīdz ātrāk pieņemt lēmumus par resursu izvietošanu, kā arī operatīvāk identificēt kritiskos punktus, piemēram, degošai ēkai identificēt karstākās vietas jumta konstrukcijā. Droni nav paredzēti ugunsgrēku dzēšanai, aprīkojuma vai cilvēku transportēšanai,” skaidroja Valmieras daļas ugunsdzēsējs glābējs Toms Pauniņš.

Drons ir aprīkots ar skaļruni, lai raidītu paziņojumus cilvēkiem, kas tiek meklēti, ir apdraudēti vai cietuši, lai informētu, ka glābēji steidz palīgā un novirzītu viņus uz drošāku vietu. Tāpat dronam ir LED lukturis, kas to ļauj izmantot tumsā. Ar vienu bateriju drons tas darbojas 20 minūtes. Ņemot vērā, ka komplektā ir pieejamas papildu baterijas un tās var uzlādēt arī automašīnā, drons ir izmantojams neierobežotu laiku, līdz tiek izpildīts uzdevums. To var uzmantot gan tumsā, gan lietū, gan arī mērenā vējā. 

VUGD ieteikumi: Ko darīt, lai neapmaldītos un kas palīdzēs ātrāk atrast apmaldījušos

  • Pirms došanās mežā, informēt piederīgos par to, kurā vietā plānots sēņot vai ogot, kā arī laiku, kad plānots atgriezties no meža;
  • Apģērbam un galvassegai izvēlēties spilgtas un košas krāsas;
  • Ja iespējams, nedoties mežā vienam pašam;
  • Paņemt līdzi:
    • pilnībā uzlādētu mobilo telefonu;
    • pirmās palīdzības piederumus un ikdienā lietotus medikaments;
    • ūdens pudeli un šokolādi, jo tie apmaldīšanās gadījumā palīdzēs atgūt nepieciešamo enerģiju;
    • kabatas lukturīti.
  • Mežā palūkoties visapkārt – dzelzceļš, ceļi, zīmīgi koki vai dabas objekti var būt labi orientieri apmaldīšanās gadījumā. Pievēršot uzmanību apkārt esošajām lietām un objektiem Jūs apmaldīšanās gadījumā palīdzēsiet glābējiem saprast, kā esat pārvietojušies pa mežu un, kur Jūs atrodaties;
  • Saprotot, ka esat apmaldījies un paša spēkiem nespēsiet izkļūt no meža, nekrītiet panikā! Apsēdieties, atpūtieties, centieties noorientēties apvidū un tikai tad uzsāciet atpakaļceļu. Nemēģiniet sākt haotiski staigāt pa mežu un meklēt atpakaļceļu, jo tādējādi Jūs varat ieiet mežā vēl dziļāk;
  • Centieties saklausīt, kas Jums apkārt atrodas – ja tuvumā atrodas šoseja, ceļš vai dzīvojamā māja, tad nekautrējieties doties uz turieni un pajautāt pareizo virzienu līdzcilvēkiem;
  • Gadījumos, ja saprotat, ka pašu spēkiem nespēsiet izkļūt no meža, tad nekavējoties zvaniet glābējiem pa tālruni 112 un nosauciet tiem pēc iespējas konkrētākus orientierus – kurā vietā iegājāt mežā, cik ilgi uzturaties mežā, kādus dabas vai cilvēka veidotus objektus esat šķērsojis vai, kam esat pagājis garām.

    Kazaks - 21.08.2021

    Psihiski nelidzvarotais kertais Pauniņ Toms vai atceries kā dedzināji pagrabu stroikā pats un tagad strāda pažarniekos ķipa pareizais.

Aktuālais jautājums

Kas, jūsuprāt, ir Valmieras sports nr.1?

Paldies par balsojumu
Jūs jau esat nobalsojis!
Lūdzu izvēlieties variantu!

Piedalies satura veidošanā

Tavā apkārtnē ir noticis kas interesants? Vēlies, lai mēs par to uzrakstām?

Iesūti, un mēs to publicēsim!

iesūtīt rakstu

SIA „Firma Madara’89”- viens no lielākajiem mazumtirdzniecības uzņēmumiem, kas veiksmīgi darbojas pārtikas mazumtirdzniecībā, piedāvā darbu pārdevējam (-ai) veikalā “top!” Sedā,Saules ielā 10. Galvenie darba pienākumi: Pārtikas un nepārtikas preču tirdzniecība; Pircēju apkalpošana pie kases; Preču pieņemšana, pasūtīšana, uzskaite, izvietošana tirdzniecības zālē; Preču realizācijas termiņu, marķējuma, kvalitātes, uzglabāšanas apstākļu un atbilstošas temperatūras kontrole. Prasības kandidātiem: Vēlama pieredze pārtikas tirdzniecībā; Precizitāte, atbildības sajūta. Piedāvājam: Veselības apdrošināšana; Papildus sociālās garantijas pēc nostrādāta gada; Svētku dāvanas; Atmaksātus papildatvaļinājumus; Profesionālās un personīgās izaugsmes iespējas; Interesantu darbu stabilā uzņēmumā,mūsdienīgu darba vidi; Darba alga no EUR 880-930 (bruto); Darba laiks maiņās no plkst. 8.00-22.00. CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv, ar norādi – pārdevējs Sedā vai pieteikties personīgi,vai WhatsApp mob.tel.nr. +371 29529416. Profesija: MAZUMTIRDZNIECĪBAS VEIKALA PĀRDEVĒJS Darba vietas adrese: LATVIJA, Saules iela 10, Seda, Valmieras nov. Darba laika veids: Maiņu darbs Darba veids: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Slodze: Viena vesela slodze Darbības joma: Tirdzniecība / Mārketings Pieteikto vietu skaits: 1 Līgums: Darbinieka amats uz nenoteiktu laiku Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: CV lūdzam sūtīt uz e-pastu: cv@madara89.lv Vai pieteikties WhatsApp: pa mob.telef.29529416 Izglītības līmenis: Vispārējā vidējā izglītība

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras novada pašvaldība (turpmāk – Pašvaldība) aicina darbā Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieku/-ci uz nenoteiktu laiku. Ja Tev ir vēlme: • nodrošināt publisko iepirkumu un iepirkumu procedūru organizēšanu atbilstoši spēkā esošiem normatīviem aktiem; • izstrādāt iepirkumu procedūru dokumentāciju (publikācijas, apliecinājumus, ziņojumus, nolikumus, uzaicinājumus, paziņojumus, lēmumus, atbildes vēstules, sēžu protokolus u.c. dokumentus); • veikt iepirkumu publicēšanu Iepirkumu uzraudzības biroja publikāciju vadības sistēmā un pasūtītāja pircēja profilā - Elektronisko iepirkumu sistēmā (EIS); • administrēt iepirkumu norises gaitu un iepirkumu rezultātu publicēšanu EIS atbilstoši normatīvo aktu prasībām; • veikt iepirkuma procedūrās iesniegto piedāvājumu atbilstības vērtēšanu atbilstoši Latvijas Republikas normatīvajiem aktiem un iepirkuma noteikumiem; • apkopot plānotos iepirkumus, piedalīties iepirkuma plāna izstrādes, aktualizēšanas un kontroles procesos; • uzturēt un aktualizēt Pašvaldības iepirkumu datu bāzi atbilstoši esošajai situācijai; • veikt saraksti ar fiziskām un juridiskām personām atbilstoši normatīvo aktu prasībām, saskaņā ar Pašvaldībā noteikto dokumentu aprites kārtību; • nodrošināt Iepirkumu nodaļas dokumentācijas un iepirkumu lietu sakārtošanu, noformēšanu un uzglabāšanu/arhivēšanu atbilstoši normatīvo aktu prasībām un nomenklatūrai; • kontrolēt dokumentu izpildes termiņus; • piedalīties darba grupās un komisijās savas kompetences ietvaros; • konsultēt Pašvaldības darbiniekus ar iepirkumiem saistītos jautājumos; un ja Tev ir: • otrā līmeņa profesionālā vai akadēmiskā augstākā izglītība; • vismaz trīs gadu darba pieredze publisko iepirkumu veikšanā (darba pieredze publisko iepirkumu jomā valsts vai pašvaldību iestādē tiks uzskatīta par priekšrocību); • prasme patstāvīgi sagatavot iepirkumu procedūru organizēšanai nepieciešamo dokumentāciju; • pieredze iepirkumu plāna gatavošanā un/vai izpildes uzraudzībā (tiks uzskatīta par priekšrocību); • amata pienākumu izpildei nepieciešamo normatīvo aktu pārzināšana un izpratne to pielietošanā; • valsts valodas prasmes augstākajā līmenī; • kompetences: teicamas komunikācijas un sadarbības prasmes; precizitāte un augsta atbildības sajūta; analītiska un loģiska domāšana; spēja strādāt ar lielu datu apjomu; spēja patstāvīgi organizēt savu darbu, noteikt mērķus, ievērot termiņus; spēja strādāt individuāli un komandā; pašiniciatīva un spēja meklēt un piedāvāt jaunus risinājumus; • teicamas prasmes darbam ar biroja tehniku, MS Office programmatūru, kā arī zināšanas/praktiskā pieredze darbā ar Elektronisko iepirkumu sistēmu; mēs piedāvājam: • dinamisku, interesantu un atbildīgu darbu un ideju īstenošanas iespējas uz attīstību vērstā Pašvaldībā; • pamatalgu pārbaudes laikā 1746 EUR pirms nodokļu nomaksas, pēc pārbaudes laika 1851 EUR pirms nodokļu nomaksas; • iespēju saņemt atvaļinājuma pabalstu darba un dzīves līdzsvaram par labu darba sniegumu; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātam un normatīvajos aktos noteiktajam; • profesionālās pilnveidošanās un izaugsmes iespējas zinošu un atsaucīgu kolēģu komandā. CV, motivācijas vēstuli (līdz vienai A4 lapai datorrakstā Arial fontā, ar burtu lielumu “11”) un augstākās izglītības dokumenta kopiju lūdzam iesniegt elektroniski, nosūtot uz personals@valmierasnovads.lv, vai personīgi Dokumentu pārvaldības un klientu apkalpošanas centrā, adrese: Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras novads ar norādi “Iepirkumu nodaļas vadītāja vietnieka/-ces amatam” līdz 2024.gada 14.novembrim. Tālrunis papildus informācijai: 64207148. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: IEPIRKUMU STRUKTŪRVIENĪBAS VADĪTĀJA VIETNIEKS /DIREKTORA VIETNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Lāčplēša iela 2, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-14 Kontaktpersona: personals@valmierasnovads.lv 64207148

Pievienojies mūsu komandai! Valmieras sākumskola aicina darbā sētnieku/-ci (1,0 slodzes) uz nenoteiktu laiku. Galvenie darba pienākumi: • teritoriju kopšana un uzturēšana atbilstoši sezonalitātei; • zāles pļaušana; • sniega tīrīšana un ietvju kaisīšana; • labiekārtošanas darbu veikšana; • valsts karoga izkāršana svētku un atceres dienās; un Jums ir: • vispārējā vidējā izglītība; • valsts valodas prasmes atbilstoši Valsts valodas likuma prasībām; • kompetences: fiziskā izturība un gatavība veikt fizisku darbu, teicama saskarsmes kultūra; mēs piedāvājam: • atalgojumu 700.00 EUR pirms nodokļu nomaksas; • darba devēja līdzfinansētu veselības apdrošināšanu pēc pārbaudes laika beigām, kā arī citas sociālās garantijas/labumus atbilstoši darba rezultātiem un normatīvajos aktos noteiktajam; • labus darba apstākļus; • aktīvu, dinamisku darbu un iespēju gūt jaunu pieredzi. CV, pieteikuma vēstuli lūdzam nosūtīt uz e-pastu: vs@valmiera.edu.lv vai iesniegt personīgi Valmieras sākumskolā, adrese: Pāvila Rozīša 40A, Valmiera, Valmieras novads, līdz 2024.gada 15.novembrim plkst.12.00. Tālrunis papildu informācijai: 64224737. Informējam, ka pieteikuma dokumentā norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi atbilstoši fizisko personu datu aizsardzības regulējuma prasībām. Profesija: SĒTNIEKS Darba vietas adrese: LATVIJA, Pāvila Rozīša iela 40A, Valmiera, Valmieras nov. Darbības joma: Valsts pārvalde Pieteikto vietu skaits: 1 Aktuāla līdz: 2024-11-15 Kontaktpersona: vs@valmiera.edu.lv 64224737

Mūsu partneri