Lasīšanas laiks: 2 min
Vidzemes Augstskolā, ieskandinot 1.aprīļa gaisotni, notika atvērtā lekcija “Komunikācija kā joks”, kuru vadīja reklāmas aģentūras “Abnormal” pārstāvis Raimonds Platacis. Lekcija norisinājās turpinot “Latvian Art Directors Club” iniciatīvu “Vieslekciju programma augstskolās”. Lekciju varēja vērot arī tiešraidē internetā.
Raimonds Platacis lekcijā pastāstīja par reklāmas biznesa radošo un neikdienišķo pusi. Reklāmas aģentūrai “Abnormal” ir bijusi sadarbība ar daudziem uzņēmumiem. Tā saviem klientiem bieži vien piedāvā nestandarta pieeju, veidojot reklāmas kampaņas. Visskaļākā no tām ir pirms pieciem gadiem īstenotā kampaņa “Meteorīts” mobilo sakaru operatoram “Tele 2”, kuru auditorija nevilcinoties atcerējās. R.Platacis pastāstīja, ka kampaņas īstenošanai Mazsalacā gandrīz divas dienas tika rakta bedre, lai imitētu meteorīta nokrišanu. Reklāmas speciālists atzina, ka idejas īstenošanā nožēlo tikai ugunsdzēsējiem radītās neērtības, jo trīs ugunsdzēsēju mašīnas iestigušas dubļos.
Dažas no kampaņām noritējušas, ņemot vērā sabiedrībā notiekošos procesus un populārākos sarunu tematus. Piemēram, uzņēmumam “Pica Lulū” speciāli tika radīta piekabe ar uzrakstu “Notiesā Šķēli” netieši norādot uz tobrīd aktuālo politiķa Andra Šķēles tiesas prāvu. Reklāmas aģentūra turpina saviem klientiem piedāvāt netradicionālus reklamēšanas veidus tajā pašā laikā uzsvaru liekot uz kvalitāti.
Raimonds Platacis uzskata, ka latviešiem bieži pietrūkst vērtīgas īpašības – pasmieties par nopietno un galvenais pašiem par sevi. Reklāmas jomā jāprot skaļi prezentēt, netērējot daudz materiālo līdzekļu. Tādēļ viņa pārstāvētā reklāmas aģentūra labprāt sastrādājās ar klientiem, kuri ir gatavi darīt lietas citādi.