Lasīšanas laiks: 2 min
Primāri no sniega tiek attīrītas autoceļa brauktuves pēc tam autobusa pieturvietas. Jāņem vērā, ka ilgstošas snigšanas vai puteņa laikā autoceļu brauktuves pilnībā tiek attīrītas tikai pēc snigšanas beigām. Līdz ar to pieturvietās pieļaujamais sniega segas biezums var būt lielāks par desmit centrimetriem, informēja VAS “Latvijas autoceļu uzturētājs” (LAU) pārstāve Sigita Audere.
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem autobusu pieturvietu platformas tiek attīrītas no sniega 24 h laikā uz A, A1 un B uzturēšanas klases valsts autoceļiem. Laiku skaita no brīža, kad sniegs beidzis snigt līdz brīdim, kad pieturvieta attīrīta no sniega. C un D uzturēšanas klases autoceļiem pieturvietu attīrīšanas laiks no sniega netiek normēts.
Valsts autoceļi ir sadalīti dažādās uzturēšanas klasēs – A, kas ir augstākā uzturēšanas klase, A1, B, C, D, kas ir zemākā uzturēšanas klase, un tiek uzturēti prioritārā secībā. Proti, vispirms tiek tīrīti no sniega un apstrādāti ar pretapledojuma materiāliem valsts galvenie autoceļi, pēc tam reģionālie un vietējie autoceļi, atbilstoši to uzturēšanas prasībām. Līdz ar to pie nelabvēlīgiem laika apstākļiem, piemēram, ilgstošas snigšanas, puteņa, vētras, braukšanas apstākļi starp dažādām ceļu uzturēšanas klasēm atšķiras.
LAU aicina ceļu lietotājus informēt par neatbilstošu ceļu stāvokli, zvanot uz Satiksmes informācijas centra diennakts tālruni 8000 5555.
LAU visā valsts teritorijā, izņemot Rīgas pilsētu, veic valsts autoceļu kompleksās ikdienas uzturēšanas darbus, kā arī būvmateriālu – dolomīta šķembu, drupinātās grants un sagatavotās smilts ražošanu.
LAU veic ikdienas uzturēšanas darbus uz vairāk nekā 900 tiltiem. Uzturamo valsts autoceļu kopgarums ir vairāk nekā 20 000 km, no tiem vairāk nekā 8 000 km autoceļu ir ar melno segumu un gandrīz 12 000 km ir grants autoceļu.