Lasīšanas laiks: 2 min
Valmieras pilsētas Pirmsskolas metodiskā apvienība metodiskajā materiālā “Bērna attīstības izvērtēšana pirmsskolā” apkopojusi Valmieras pirmsskolas izglītības iestāžu labās prakses piemērus pirmsskolas vecuma bērnu attīstības izvērtēšanai, informē Līga Bieziņa, Valmieras pilsētas pašvaldības Sabiedrisko attiecību nodaļas sabiedrisko attiecību speciāliste vides komunikācijā.
Vērtēšanas rezultātā tiek noteikta bērna zināšanu, prasmju un attieksmju atbilstība plānotajiem rezultātiem. Vērtēšana norāda ne tikai uz rezultātu, bet arī uz tālāko pedagoģiskā procesa pilnveidi un individuālo uzdevumu izvirzīšanu bērnam. Vērtēšana palīdz arī izvērtēt bērna attīstības dinamiku un veidot sadarbību ar ģimeni, lai sekmētu bērna attīstības gaitu.
Sagatavotais metodiskais materiāls tika prezentēts 16.maijā notikušajā Valmieras pilsētas pirsskolas iestāžu metodiķu un vadītāju vietnieču izglītības jomā seminārā “Pirmsskolas vecuma bērnu attīstības izvērtēšana”. Tika sniegtas katras iestādes sagatavotas prezentācijas, detalizēti iepazīstinot ar saviem bērnu attīstības izvērtēšanas variantiem.
Kā atzīst metodiskās apvienības vadītāja Guna Vorpa, “vērtēšanas procesa izstrādei un realizācijai izglītības iestādēs ir ieguldīts pamatīgs, pamatots darbs”. Un cerībā izstrādāt kādu noderīgu materiālu arī nākamgad viņa izsaka pateicību par ieguldīto darbu materiālu autorēm.
Metodiskais materiāls ir pieejams katrā Valmieras pirmsskolas izglītības iestādē. Šis ir jau otrais metodiskais materiāls, ko izstrādājusi Valmieras pilsētas Pirmsskolas metodiskā apvienība. Pagājušajā gadā tika izveidota rokasgrāmata skolotājiem “Ārpusnodarbību pasākumi pirmsskolas izglītības iestādē kā metode dažādu audzināšanas uzdevumu realizēšanā”, kurā tika apkopoti 38 dažādu ārpusnodarbību pasākumu scenāriji.